Den værste BMW at købe brugt

Den værste BMW at købe brugt

Vi ved alle, at nogle BMW-kørere presser deres biler til det yderste. Dette stigma omkring dem har fået priserne på brugte BMW’er til at styrtdykke. Men der er en vis sandhed i ordsproget om, at BMW’er skal købes med forsigtighed, når du ikke er den første ejer af dit køretøj.
Selv om ikke alle brugte BMW’er har problemer, er der nogle brugte modeller som BMW 1-serie (2004 – 2011), som du bør undgå at købe.

Hvor upålidelige er brugte BMW 1-serie

Om et køretøj er blevet regelmæssigt serviceret eller ej spiller en stor rolle for resultatet af dit køb. Sørg altid for at tjekke hjul og bremser og inspicere for tegn på aggressiv kørsel. Hvis hjulene er krumme, er det et godt tegn på, at der kan være flere problemer med køretøjet på grund af den tidligere ejers kørestil.
BMW 1-serie blev oprindeligt designet og fremstillet som et opgør med VW Golf. Noget, som BMW udelod her, er, at Golf er specielt designet til at sætte komfort før håndtering og hastighed, og er meget mere praktisk og holdbar end BMW’s modstykke.
To tredjedele af alle adspurgte førere af BMW A1-serien i Storbritannien og USA har rapporteret, at deres biler har haft problemer på et tidspunkt. Uanset om det var motorproblemer, batteriproblemer eller nogle almindelige reparationer, lå reparationer og service i gennemsnit på mere end 2.000 dollars. Meget få af bilisterne anbefalede faktisk deres specifikke bilmodel til andre.

Almindelige motorproblemer

Når du køber en brugt BMW 1-serie, især modellerne fra 2004-2011, bør du også være meget opmærksom på motoren efter tænding. Hvis du ser tegn på hård kørsel, eller hvis f.eks. temperaturen i motoren pludselig stiger og falder, har du et problem. Disse symptomer betyder, at tændspolepakken er defekt.
Hvis du desuden fornemmer en benzinlugt i bilen, er der også noget at bekymre sig om.

  Bedste BMW som første bil

Dæk, defekte gearkasser og bremser

BMW 1-serie oplever almindeligvis sporingsproblemer og defekte styretøjsophæng, hvilket medfører, at fordækkene slides meget hurtigt i forhold til andre modeller. Det er i hvert fald en af de mindst kostbare udskiftninger.
Bortset fra det har mange brugere angiveligt oplyst, at de har oplevet problemer med den manuelle gearkasse og koblingerne i deres biler. Nogle gange er det svært eller endog umuligt at skifte til næste gear, hvilket kan være direkte farligt, hvis ikke i det mindste frustrerende.
Undersøgelser fra risikostyringsgruppen CAP Derwent viser, at BMW 1-serie måske har brug for en udskiftning af bremserne. Eller i nogle tilfælde kan der være behov for en større reparation af motor, gearkasse eller affjedring, selv inden for de første 80.000 miles.

Mindre dyre defekter og reparationer i BMW 1-serie

Der konstateres mange andre defekter i brugte og endda nye BMW 1-serie, såsom defekte airbag-systemer, advarselslamper på instrumentbrættet uden grund, vinduer, der lukkes og ikke kan åbnes, motorens ECU’er, der svigter, og mange andre, som endda omfatter vigtige sikkerhedsfunktioner, der lukker ned.
Andre større problemer omfatter problemer med akslerne og defekte sikkerhedsseler. For ikke at nævne, at nogle køretøjer med dieselmotor er blevet rapporteret at være gået i brand. På den anden side opstod disse problemer i et meget lille antal biler.

***
Tjek også dette: Den perfekte gave til bilejeren!
***

Fordele og ulemper ved BMW 1-serie

Bortset fra alle dyre reparationer, fejl og mangler har BMW 1-serie nogle iboende fordele og ulemper, som man skal tage hensyn til, inden man køber den.
Sammenlignet med andre konkurrenter til nichen for en sporty hatchback, som Mercedes A-klasse, Audi A3 hatchback eller VW’s Golf, er BMW 1-serie meget mere adræt med hensyn til håndtering.
Dens styretøj er på toppen og giver en mere sportslig fornemmelse end konkurrenterne. I sammenligning med A-Klassen har den mere benplads samt mere hovedplads foran.
Til gengæld er bagagerummet ret lille, og bagsædet har ingen benplads overhovedet og er ret trangt. På grund af den sportslige affjedring er dette en fast og hård bil, der kører hårdt. Desuden er standardkøbsmulighederne ret sparsomt udstyret med funktioner sammenlignet med konkurrenterne.

  Hvad er den bedste brugte Volvo at købe?

Hvad er andre dårlige brugte BMW-biler, som man bør undgå at købe?

Undgå at købe en brugt BMW 318D, da tandremmene på disse biler efter sigende skal udskiftes ret ofte. Og af en eller anden grund er det en ubehagelig overraskelse for den nye ejer, at hele motoren skal fjernes for at udskifte en tandrem på disse.
Motorens elektriske dyser af høj kvalitet, der er svære at finde og udskifte, svigter også ret hurtigt. Ret dyre reparationer i det hele taget. Hvis du planlægger at købe en af disse, skal du sætte nogle penge til side til reparationerne på forhånd.
BMW X5 og 5-serien er generelt også no-no. X5 har alvorlige designfejl, især i interiøret, hvilket kan få dig til at foretrække at køre på cykel frem for i bil. Der er en lille motor, dyre motorreparationer og for meget elektronik, hvoraf de fleste aldrig bliver brugt af brugerne, der følger med dette køb.

Ofte stillede spørgsmål om brugte BMW’er

Hvad er problemet med at købe en brugt BMW?

Erfarne mekanikere og bilentusiaster anbefaler, at man holder sig fra brugte BMW-biler. Dette skyldes ikke kun, at deres ejere har kørt aggressivt med dem, men også på grund af de mange problemer, du kan opleve med køretøjerne.
Dyre reparationer går hånd i hånd med brugte BMW’er, og det ville være bedre faktisk at vælge et andet mærke eller købe en ny BMW til den samme pris, som du i sidste ende ville give afkald på til vedligeholdelse.

  Mercedes 300d pålidelighed - er det en pålidelig brugt bil?

Hvor dyr er en BMW i gennemsnit at vedligeholde?

Forskningsdata viser, at BMW’er er en af de dyreste biler at vedligeholde og servicere i verden. De gennemsnitlige omkostninger til reparationer i et årti anslås at være næsten 20.000 dollars, hvilket betyder, at du skal betale halvdelen af bilens værdi for at holde den på vejen.

Hvilken er den mest pålidelige BMW, du kan købe?

Den mest pålidelige BMW at købe er en E90 328i eller 325i. Et kig på både 2006- og 2008-modellerne har vist, at begge fortsat er kraftfulde og pålidelige. De modeller uden turbolader er blevet noteret for at være forholdsvis mere pålidelige end de turboladede modeller. Mere kraft er ikke altid ensbetydende med en bedre bil.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z