BMW F30 har været på markedet fra 2011 til 2019. I løbet af denne periode er brugerne stødt på forskellige udfordringer og har delt dem i fora og med deres mekanikere. Med disse oplysninger kan folk, der har til hensigt at erhverve F30, vide, hvilke udfordringer de kan forvente af denne bil.
BMW F30 fås som sedan, coupé, cabriolet, stationcar og hatchback. Ikke desto mindre har de fleste af disse biler stået over for de samme problemer gennem årene. Nogle af de almindelige BMW F30-problemer er forbundet med motoren, turboen, affjedringen, transmissionen, rust, timingkæden og meget mere.
Hvad er de almindelige problemer med BMW F30?
Motorproblemer
Det mest almindelige problem på BMW F30 er motorproblemer. De fleste motorproblemer opstår på grund af ukorrekt vedligeholdelse og reparation. Så hvis du vil undgå motorproblemer, skal du sørge for, at din bil bliver vedligeholdt regelmæssigt, og du bør følge BMW’s anbefalede serviceplan.
Nogle af de almindelige tegn på en defekt motor er bl.a. motorstop og at bilen ikke kan få starthjælp. Tag dig af mindre motorproblemer, da det er meget dyrt at udskifte hele motoren.
Turbo problemer
Et andet område, som du ikke bør overse, når du leder efter almindelige problemer med BMW F30, er turboproblemer. De fleste BMW F30’ere kommer med turboproblemer, der er forbundet med transmissionen, overdreven hastighed og wastegate. For at undgå de fleste af disse problemer skal du sørge for at smøre dine bildele korrekt.
Rustproblemer
Rustproblemer er almindelige på BMW F30-modeller, der er fremstillet før november 2012. De BMW F30-modeller, der er fremstillet før denne dato, havde rustproblemer på forsæderammen. Dette problem blev dog rettet, og de fleste af de nyeste modeller har ikke dette problem.
Problemer med styringskæden
Dette er et andet almindeligt BMW F30-problem, som sker i både de nyeste og ældste modeller. Hvis din bil har et problem med timingkæden, kan timingkæden hoppe, og du kan høre en hvinende lyd fra motoren. Kæden kan være knækket eller slidt op. Skift kæden, hvis den er beskadiget eller ødelagt.
Problemer med styretøjsophænget
Dette er et meget dyrt problem, som BMW F30-ejere ikke bør have lyst til at stå over for. Hvis du har et problem med styretøjet, kan du begynde at høre støj eller vibrationer, når du kører med 40 til 50 mph. Det opstår normalt på grund af lækkede eller forurenede væsker.
Rasslende støj under armlænet
Dette er et problem, der opstår på grund af slitage. Hvis du begynder at høre raslende støj, mens du accelererer, kan det være et tegn på, at de to metalheste under armlænet er forældede og har brug for vedligeholdelse eller udskiftning.
Problemer med transmissionen
Transmissionsproblemer er mange, og de fleste af dem er dyre at reparere. Et simpelt transmissionsproblem kan koste dig mindst 300 $ at reparere. Et af de vigtigste tegn på et transmissionsproblem er, at gearene glider eller skifter ujævnt. Desuden kan kontrollampen for motoren tænde sammen med en advarselslampe for transmissionen.
Maling ridser med lethed
Malingen på BMW F30 er ikke ordentligt udført. Derfor vil du efter at have tilbagelagt flere kilometer begynde at bemærke, at lakken flækker med en lille ridse. Dette er et mindre problem, da du kan få bilen lakeret om.
Problemer med affjedring
En defekt affjedring er også almindelig i BMW’er, og BMW F30 er ingen undtagelse. Hvis du hører raslende lyde fra din BMW F30, er der stor sandsynlighed for, at bilen har problemer med ophængningen. Andre tegn på en defekt affjedring er bl.a., at bilen hælder og at styretøjet er løst.
Elektriske problemer
Sidst men ikke mindst oplever BMW F30 også elektriske problemer. Dette kan omfatte bilens lys, elektriske vinduer eller endda radioen. Sørg altid for, at ledningerne er i orden, og at sikringen ikke er sprunget. Du bør også inspicere kontrollampen og sikre dig, at den ikke giver et forkert signal.
FAQ
Er BMW F30 en pålidelig bil?
Overordnet set er BMW F30 en pålidelig bil. Generelt er næsten alle BMW-modeller i BMW 3-serien pålidelige biler. Ikke desto mindre registrerer de færre problemer, og de fleste af de større problemer er forbundet med slitage. Bilen er dog stadig lidt upålidelig, da den er dyr at reparere og vedligeholde.
Hvad er den mindst pålidelige BMW F30 model årgang?
Den mindst pålidelige BMW F30 er modelåret 2013. Denne bil kommer med flere problemer, hvilket betyder, at du vil bruge mere tid og flere penge på at reparere den. Nogle af de almindelige problemer, som 2013 BMW F30-ejere skal forvente, omfatter motorproblemer, problemer med drivlinen og bilens standsning under kørsel.
Hvad er det mest pålidelige BMW F30 modelår?
Det mest pålidelige BMW F30 modelår er 2017 BMW F30. Denne bil registrerer færre problemer end andre BMW F30-modelår. Du vil således ikke opleve mange problemer eller bruge en masse penge på reparation og vedligeholdelse som i BMW F30 2013.
Hvad er de årlige omkostninger til vedligeholdelse af BMW F30?
Selv om BMW’er koster meget i årlig vedligeholdelse, er BMW F30 en af de mest pålidelige BMW-modeller på markedet. Derfor vil det koste dig mellem 900 og 1.300 dollars at vedligeholde den årligt. Det er ganske billigere, da de fleste BMW-modeller koster mindst 1.400 dollars at vedligeholde årligt.
Hvilken bil er bedre – BMW F30 eller G20?
Det er svært at sammenligne disse to biler, da G20 erstattede BMW F30. Derfor er det bare et spørgsmål om præference. BMW G20 er mere avanceret med et moderne interiør, mens BMW F30 kommer med et gammelt interiør og mangler nogle af de nyeste teknologier. Ikke desto mindre er G20 også dyrere end F30.
Resumé
BMW F30 er en fremragende bil med flere ekstraordinære egenskaber. Den er komfortabel, rummelig, luksuriøs, brændstoføkonomisk og leverer fremragende præstationer. Men som de fleste BMW-modeller kommer denne enhed også med flere udfordringer i forbindelse med motor, affjedring, transmission, turbo og meget mere.
For at undgå at skulle gennemgå dyre reparations- og vedligeholdelsesarbejder skal du sørge for at overholde BMW’s planlagte service-vedligeholdelsesprogram. Dette vil hjælpe med at holde din bil i skak og lade den fungere optimalt.