BMW X1 Problemer & Fejl

BMW X1 Problemer & Fejl

Det er en stor udfordring at købe en brugt bil, da du ikke ved, hvad du kan forvente. Det er endnu mere udfordrende, hvis du køber biler med meget vedligeholdelse som BMW’en. Så før du investerer i en brugt bil, skal du finde ud af dens historie og foretage en seriøs inspektion. Når det er sagt, hvad er så nogle af de almindelige problemer med BMW X1?

BMW X1 er en slank, kompakt, praktisk, luksuriøs og højtydende bil. Men som de fleste BMW’er har denne bil også nogle almindelige problemer, som interesserede købere bør kende til. Nogle af disse problemer er for tidlig slitage af bremseklodser, problemer med dørhåndtag, olielækage, problemer med timingkæden og meget mere.

Hvad er de almindelige problemer med BMW X1?

Olielækage

En olielækage er et almindeligt problem på alle BMW’er, herunder BMW X1. Hovedårsagen til olielækage på BMW X1 er en slidt ventildæksletætning. På BMW’er skal ventildæksletætningen udskiftes efter 60.000 miles.

For tidlig slitage af bremseklodser

BMW anbefaler, at man skifter de bageste bremseklodser hver 30.000 miles. Bemærk, at de bageste bremseklodser på BMW X1 er blødere end de forreste bremseklodser, og derfor bliver de slidt hurtigere. Så det er noget, som du altid bør holde øje med.

Problemer med styringskæden

Dette problem er almindeligt på 2012 BMW X1. Nogle af de ting, der påvirker timingkædens ydeevne, er den forkerte olie og en dårlig spændingsanordning. Ikke desto mindre anbefaler BMW, at man skifter timingkæden efter 90.000 miles.

Defekt ved skiftegreb forårsager en transmissionsfejl

Skiftknappen er en af de mest oversete dele af bilen. Ikke desto mindre kan det, hvis der skiftes kraftigt, forårsage skade på bøsningen i bunden, hvilket kan føre til slaphed i gearskiftet. Desuden kan dette føre til en defekt magnetventil på gearstangen, som kan forårsage en transmissionsfejl.

  Almindelige problemer med Mercedes GLB

Problemer med affjedring

Et andet almindeligt problem i BMW X1 er affjedringsproblemer. Dette kan skyldes en række ting, og de omfatter fejl i kontrollen af den forreste underarm, dårlige bumpstop på forreste fjederben, fejl på forreste fjederbens topmontering og højdefald i forreste affjedring.

Problemer med bøsninger i den nedre styringsarm

Da bøsningerne i den nedre styretøjsarm er forbundet med affjedringen, er det lettere at se, hvorfor det er et almindeligt problem på BMW X1. Men i de fleste tilfælde anbefaler BMW, at denne del udskiftes efter 90.000 miles. Ikke desto mindre kan de, der kører på dårlige veje, være nødt til at skifte delen meget hurtigere.

Overdreven vindstøj fra bagdørsruden

Dette er et andet almindeligt problem på næsten alle BMW’er. Så X1 er ikke en undtagelse. Hovedårsagen til dette skyldes, at dør- eller vinduestætningerne slides hurtigere. Så du bør udskifte dem oftere.

Lugtende A/C om sommeren

Desværre er dette et almindeligt problem på alle BMW’er. Det er et resultat af dårligt design; derfor tørrer vand eller fugt, der kommer ind i bilens HVAC-system, ikke helt. Så om sommeren eller i områder med varme temperaturer som Californien vil A/C’en lugte, når den tændes.

Problemer med dørhåndtag

De fleste BMW’er har problemer med dørhåndtag. Efterhånden som bilen bliver ældre, begynder dørlåsesystemet som regel at udvikle problemer og kan endog undlade at fungere. Nogle af de vigtigste årsager er et defekt dørlåssystem, defekt dørlåseaktuator, dårlig ledningsføring eller sprængte sikringer.

Trangt forsædet forreste passagersæde

BMW X1 er måske nok praktisk, men den er ikke særlig rummelig. Som følge heraf kan høje personer finde det ubehageligt at sidde på sæderne på forreste række. Det skyldes, at pladsen er trang og ikke komfortabel nok.

  BMW iX3 - Alt, hvad du behøver at vide

FAQ

Hvilken bil er mere brændstoføkonomisk – BMW X1 eller Mercedes-Benz GLA?

BMW X1 og Mercedes-Benz GLA er biler i samme klasse. Desuden har de samme ydeevne og er luksuriøse med højteknologiske funktioner. Ikke desto mindre er Mercedes-Benz GLA mere brændstoføkonomisk end BMW X1, når det gælder brændstofforbrug. Det skyldes, at den har en bedre EPA-klassificering.

Mercedes-Benz GLA kommer med en EPA-rating på 24 mpg i byen, 34 mpg på motorvejen og en kombineret 28 mpg. På den anden side kommer BMW X1 med en EPA-rating på 23 mpg i byen, 31 mpg på motorvejen og en kombineret 26 mpg.

Hvad er det høje kilometertal for BMW 1X?

Hvis du har til hensigt at købe en brugt BMW X1, er det meget afgørende, hvor mange kilometer du har kørt. Dette skyldes, at du kan fortælle, om bilen vil have mange problemer at tage sig af eller ej. En BMW X1 med over 150.000 miles anses for at have en høj kilometertælling. På dette tidspunkt kan bilen begynde at udvikle virkelig alvorlige problemer.

Hvilken bil er billigere at vedligeholde – BMW X1 eller Volvo XC40?

Begge biler er billigere at vedligeholde sammenlignet med deres modstykker, men Volvo XC40 er meget billigere at vedligeholde end BMW X1. Det skyldes, at Volvo XC40 er mere pålidelig end BMW X1, og at dens reservedele også er billigere. Endvidere er serviceudgifterne for Volvo XC40 også billigere end for BMW X1.

  Er undervognsbehandling det værd på en BMW

Hvor hurtig er BMW X1?

BMW X1 er måske nok en dejlig familiebil med lavere vedligeholdelsesomkostninger, men denne bil er ikke særlig hurtig. Den har en topfart på op til 144 mph og kan accelerere fra 0 til 60 på kun 6,3 sekunder. Bemærk, at BMW X1 xDrive28i er hurtigere end sDrive28i. Sidstnævnte kan accelerere fra 0 til 60 på 6,6 sekunder, hvilket er noget langsommere.

Efter hvor mange kilometer begynder BMW X1 at udvikle problemer?

BMW X1 er en pålidelig og holdbar bil, der holder over 150.000 miles. Men som de fleste BMW’er begynder denne bil at udvikle alvorlige problemer mellem 80.000 og 100.000 miles. Hvis du ikke desto mindre vedligeholder din bil korrekt og overholder den planlagte servicevedligeholdelse, vil du måske ikke opleve de fleste af disse problemer.

Afsluttende tanker

BMW X1 er en subkompakt og luksuriøs SUV med enestående funktioner og ydeevne, men den har også nogle almindelige problemer, som interesserede købere bør kende til. Nogle af disse omfatter For tidlig slitage af bremseklodser, problemer med affjedring, olielækage, problemer med timingkæden, problemer med dørhåndtag, defekt på skiftegreb og meget mere.

Det gode er, at de fleste af disse problemer kan håndteres af BMW-servicecentret eller certificerede BMW-teknikere. Ikke desto mindre kan de fleste af disse problemer undgås med den rette pleje og vedligeholdelse.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z