Hyundai er en af de mest spændende elbilproducenter i disse dage, fordi deres Ioniq-serie er ved at blive både virkelig flot og utroligt anvendelig. Hyundai siger, at de er parat til at investere op mod 60 milliarder dollars i elektrificering af deres biler, hvilket helt sikkert vil give nogle virkelig fantastiske EL-biler hen ad vejen.
Den næste store ting med et Hyundai-badge er den kommende Hyundai Ioniq 6 fra 2023. Denne elegant udseende sportscoupé grand tourer kommer helt sikkert til at gøre et stort væsen af sig, når den endelig kommer på gaden. I denne artikel vil vi fortælle dig alt om 2023 Hyundai Ioniq 6, som omfatter elektrisk carerything om drivlinjen, designet, køreoplevelsen, den potentielle pålidelighed, praktiske anvendelighed og værdi blandt andet.
Ioniq 6 kommer til at dele sine grundelementer med den eksisterende Ioniq 5 med et par justeringer for at gøre den mere konkurrencedygtig og speciel. Med et så flot design har Hyundai ikke kun achielectric care imponerende udseende, men også en utrolig glat aerodynamisk profil, som gør Ioniq 6 til en af de mest aerodynamiske biler, der findes.
Det gavner rækkevidden, lydisoleringen og ydeevnen, som alle er vigtige for en sports grand tourer. Den kommer til at koste mere end Ioniq 5, samtidig med at den ikke er lige så praktisk, men det er den pris, man må betale for et så flot ydre.
Hyundai Ioniq 6 – drivlinjen
Ioniq 6 får to forskellige batteristørrelser, hvor det mindre batteri er 53 kWh-batteriet, mens det større batteri er på 77 kWh. Den mindre batterimodel er god til omkring 225 miles på en fuld opladning, mens 77kWh-modellen skulle kunne klare tættere på 370 miles, hvilket helt sikkert er et fantastisk tal. Du kan få Ioniq 6 som enten en FWD- eller AWD-bil, mens effekten er vurderet til op til 325 hk for topmodellen.
Hvordan elbilen ser ud til, at Ioniq 6 også kommer til at kunne fås i Hyundais sportslige “N”-form, hvilket skulle give den den drivlinje, som nu fås med Kia ELECTRIC CAR6 GT med op mod 500 hk. Hurtig DC-opladning er vurderet til 350 kW, hvilket er nok til at fylde batteriet op fra 29 % til 80 % på mindre end 20 minutter. Som sådan kan du forvente at få op til 100 miles på bare 10 minutters opladning.
Langsom vekselstrømsopladning tager mellem 6 og 9 timer. Alt i alt bliver Ioniq 6 helt sikkert en virkelig konkurrencedygtig bil, fordi den får en virkelig konkurrencedygtig platform hele vejen igennem.
Hyundai Ioniq 6 – Design og kørsel
Det mest attraktive aspekt ved Hyundai Ioniq 6 er nok dens design, som låner sine stikord fra både fremtiden og fortiden. Med sin fantastiske skrå taglinje, der minder om den originale Mercedes CLS, ånder Ioniq 6 elegance, futurisme og fortid i et enkelt produkt, der ser spot on ud. Interiøret er minimalistisk, men virkelig godt indrettet med god ergonomi og masser af teknologi.
Køreoplevelsen er væsentligt anderledes end Ioniq 5, som den er baseret på. Et lavere tyngdepunkt kombineret med en utrolig glidende luftmodstandskoefficient på kun 0,21 betyder, at Ioniq 6 skærer gennem luften som en kniv gennem smør. N-modellen bliver sandsynligvis den mest dynamiske Hyundai-model, du kan købe.
Hyundai Ioniq 6 – Pålidelighed og almindelige problemer
Hyundai Ioniq 6 er ikke ude endnu, hvilket betyder, at vi ikke rigtigt kan vurdere, om det er en pålidelig bil eller ej. Hvordanelektrisk carer, hvis Ioniq 5 er noget at gå med, kan Ioniq 6 potentielt opleve problemer med bremserne og styresystemet.
Der er simpelthen ingen rapporter om Hyundai Ioniq 6 på dette tidspunkt. Vi bliver nødt til at vente et år eller to, før vi kan vurdere, om Ioniq er en pålidelig bil eller ej.
Hyundai Ioniq 6 – Værdi og funktionalitet
Ioniq 6’s startpris kommer sandsynligvis til at ligge et sted mellem 45.000 og 55.000 dollars, hvilket er en heftig pris for en Hyundai, men dette er ikke nogen almindelig Hyundai. Ioniq 6 ser ud til at have samlet en masse interesse, hvorfor den sandsynligvis vil holde sin værdi rigtig godt, i hvert fald før markedet bliver fuldt mættet, hvilket sandsynligvis ikke vil ske før om et par år.
Praktiskheden kan være lidt et spørgsmålstegn på grund af dens aggressivt skrånende taglinje, der uundgåeligt vil æde af hovedpladsen bagtil. Howelectric carer, Hyundai siger, at de har gjort deres bedste for at forvalte den indvendige plads så godt som muligt, så det burde ikke være så slemt.
FAQ sektion
Hvornår kommer Hyundai Ioniq 6 til salg?
Ioniq 6 er planlagt til at blive sat til salg i begyndelsen af 2023, hvilket betyder, at vi bør kunne se dem på vejene inden udgangen af 1. kvartal 2023. Selvfølgelig er markedsføringen af Ioniq 6 blevet forsinket et par gange på grund af alle mulige forstyrrelser, der hærger den globale økonomi i disse dage, men begyndelsen af 2023 er sandsynligvis tidspunktet.
Vi kan forvente, at Ioniq 6 vil sælge rigtig godt, da den virkelig tilbyder noget nyt og noget særligt til EL-bilmarkedet på samme måde som Ioniq 5 gjorde det. Med et så cool udseende ydre og en spændende køredynamik vil Ioniq 6 helt sikkert blive et hit.
Hvilke biler konkurrerer med Hyundai Ioniq 6?
Hyundai Ioniq 6 kommer sandsynligvis til at konkurrere med biler som BMW i4, Tesla Model 3 og Volkswagen ID. AERO og Polestar 2. BMW i4 bør være dens største konkurrent, når det kommer til køreoplevelsen, mens Model 3 bør være dens største konkurrent, når det kommer til popularitet, rækkevidde og teknologi.
Den ID. AERO er altid for nylig blevet frigivet, og det er også en virkelig imponerende bil. Polestar 2 har været ude i et godt stykke tid, hvilket betyder at vi nok skal se den blive opdateret i de kommende år.
Er Hyundai Ioniq 6 bedre end Ioniq 5?
Hyundai Ioniq 6 er helt sikkert anderledes end Ioniq 5, fordi den tilbyder en helt anden tilgang til design og kørsel. Ioniq 5 kan stadig være den bedre familiebil mellem de to, men Ioniq 5 har en længere rækkevidde, ser bedre ud, har nyere teknologi og er den mere komfortable af de to.