Almindelige problemer med Mercedes E350

Mercedes E350 er den mellemste E-Klasse model, der leveres med enten en 6-cylindret motor eller en 4-cylindret motor i de nyeste E350-modeller. Som sådan har E350 tendens til at tilbyde mellem 250 og 300 hk, hvilket er mere end nok for en luksus executive sedan.

E350 er dog ikke perfekt, og nogle få nævneværdige problemer har tendens til at plage mange E350-modeller gennem tiden, f.eks. lækager i differentiale og problemer med affjedring. Ældre E350-modeller oplever også jævnligt transmissionsrelaterede problemer på grund af slidte transmissionskomponenter.

4MATIC-firehjulstrækket er også kendt for at fejle på visse E350-modeller, hovedsagelig på grund af 4MATIC-transferkassen. Elektriske problemer er også ret almindelige, især for ældre modeller, f.eks. problemer med vinduesregulatorer.

Alt i alt er E350 ikke den mest pålidelige bil på planeten, men hvis du vedligeholder den korrekt og vælger et eksemplar med relativt lavt kilometertal, kan de holde i lang tid. Den største grund til, at de fleste E350-modeller oplever problemer, er, at ingen har tendens til at vedligeholde dem tilstrækkeligt.

Mercedes E350 differential lækager

Mange E-Klasse eksemplarer med højere kilometertal er kendt for at lide af differentiallækager efter et stykke tid. Dette problem er faktisk det mest tilbagevendende på E350, så sørg for at vedligeholde og inspicere differentialet i henhold til dine serviceskemaer. Næsten alle Mercedes-specialister er opmærksomme på dette problem, og derfor er det vigtigt at opdage det tidligt.

Utæthederne dannes for det meste omkring differentialdækslerne og pakningerne, som mister deres beskyttende evne med tiden. Dette forårsager en lækage, der kan forårsage alle mulige mere alvorlige problemer hen ad vejen. Korrekt og rettidig vedligeholdelse kan dog afhjælpe dette på et tidligt tidspunkt.

  Mercedes-Benz SL500 Problemer

Mercedes E350 ophængningsproblemer

De fleste Mercedes-modeller, der oplever affjedringsproblemer, er udstyret med Mercedes AIRMATIC-luftfjedringssystemet, som kræver konstant vedligeholdelse for at kunne fungere. Reparation af AIRMATIC koster ganske rigtigt en del penge, men det er ikke sandt, at disse ikke kan løses i en tidligere fase.
De mest almindelige AIRMATIC-relaterede problemer er forbundet med luftkompressoren, som mister sin trykgenererende evne og gør bilen ude af stand til at stige. E350-modeller er også kendt for at luftpumpens relæer hænger fast, hvilket kan få kompressoren til at køre hele tiden og endda dræne hele din batteriladning.

Mercedes E350 transmissionsproblemer

Det er værd at nævne, at transmissionsproblemer for det meste er forbundet med ældre E350-modeller, fordi de nyere momentomformerenheder er meget mere raffinerede og holdbare. Specifikke komponenter som ventilhuset og pin-kontakterne er kendt for at svigte efter et stykke tid, især på ældre E350-modeller.

Nogle E350-modeller oplever også problemer med den elektronik, der styrer transmissionen, især hvis ekstrabatteriet begynder at give problemer. Alt i alt har gearkassen brug for olieskift i tide, hvis du ønsker at minimere slitage af komponenterne og få gearkassen til at holde så længe som muligt.

Mercedes E350 4MATIC problemer

Problemet med 4MATIC-transferkassen er et ret hyppigt forekommende problem for flere Mercedes-modeller og især W212-modeller. Problemer som disse er mere almindelige på eksemplarer med højere kilometertal, men der er tilfælde, hvor selv nogle modeller med lavt kilometertal oplever problemer med transfer case.

4MATIC-systemet er generelt et ret pålideligt system for alle nyere Mercedes-modeller, da det er meget mere avanceret end nogle tidligere versioner af det. De allerførste 4MATIC-systemer var meget mere problematiske, og det er derfor, at de fleste mennesker undgår dem.

  Almindelige Mercedes Distronic fejl og problemer

Mercedes E350 elektriske problemer

E350 er kendt for at have et utal af potentielle elektriske problemer, som er kendt for at forårsage hovedpine over hele verden. Problemer som disse omfatter problemer med ledningsnet, problemer med vinduesregulatorer, problemer med instrumentbrættet, der bliver tomt, bilen kan ikke blive eller gå i parkering, problemer med backupkameraet og brændende elektrisk lugt inde i køretøjet.

Alle ved, at E-Klasse-modeller er utroligt komplekse, og det er derfor, at de fleste af disse problemer overhovedet eksisterer. Det er ekstremt svært at lave en så kompleks bil og forvente, at den fungerer tilfredsstillende i årtier senere. Vedligeholdelse kan løse nogle af disse problemer, men de kan ikke helt undgås, da der er mange potentielle syndere.

FAQ-afsnit

Er Mercedes E350 en pålidelig bil?

Mercedes E350 er ikke rigtig en pålidelig bil i sit segment, især ikke når man sammenligner den med Lexus ES. Det skyldes, at Mercedes E-Klassen ikke er bygget på samme måde som ES. Lexus er mere end glad for at bruge sidste generations funktioner, hvis de ikke er 100 % sikre på, at de nyere ikke er pålidelige nok.

Mercedes er mest fokuseret på at pakke sine biler med så meget innovativ teknologi som muligt. Derfor placerer de fleste Mercedes-modeller sig relativt dårligt i de fleste pålidelighedstabeller. De har brug for konstant vedligeholdelse, hvis du vil have dem til at holde længe, men ingen kan sige, at de er pålidelige nok.

  Vil Mercedes lave en ny Gullwing?

Er Mercedes E350 en sikker bil?

Mercedes E350 er faktisk en virkelig sikker bil, da Mercedes anser sikkerhed som en af deres prioriteter. De fleste Mercedes-biler, herunder E350, tilbyder en stjerneagtig 5-stjernet sikkerhedsklassificering, der består af smarte software-sikkerhedsfunktioner og utroligt veludførte crash-crumple-zoner og airbags.

Som sådan er alle nyere E350-modeller udstyret med alle de nødvendige sikkerhedsfunktioner såsom automatisk nødbremsning, kollisionsforebyggelsessystemer, vognbaneassistent, overvågning af blinde vinkler, advarsel om krydsende trafik og mange flere, som for det meste er ekstraudstyr.

Er Mercedes E350 dyr at vedligeholde?

Vedligeholdelsesomkostningerne i forbindelse med E350 er faktisk dyrere end dem, der er forbundet med en ikke-luksusbil, og det er den vigtigste del af det. De gennemsnitlige årlige reparationsomkostninger for E350 kan nemt nå op på 1000 USD, men det afhænger alt sammen af, hvor gammel bilen er, hvor meget den kører, hvor meget udstyr den har, og hvor du har tendens til at køre den.

E-Klassen er en ægte luksus-sedan, hvilket betyder, at den også har ægte luksus-sedan-vedligeholdelsesomkostninger. Audi A6 3.0 TFSI koster lidt mindre at vedligeholde, fordi den er en del af VAG, som deler mange dele mellem forskellige producenter, mens BMW BMW 530i er den dyreste at vedligeholde.

Bilproblemer, typiske fejl og svagheder.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z