Ford Kuga plug-in hybrid – Almindelige problemer & fejl

Ford Kuga plug-in hybrid problemer og fejl

Ford Kuga plug-in hybrid kompakt crossover SUV er en af de bedste plug-in hybridbiler at køre i. Den har en fremragende elektrisk rækkevidde og lave emissioner. Den kommer dog også med nogle problemer, som brugerne bør kende til. Men hvad er de almindelige problemer med Ford Kuga plug-in hybridbilen?

Almindelige problemer med Ford Kuga plug-in hybridbilen er bl.a. overophedning af batteriet, problem med brændende kobling, defekte viskerblade, problemer med klimakontrollen og fejl i dørtætningen. Andre problemer omfatter transmissionsproblemer, overophedning af motoren, problemer med EGR-ventilen og meget mere.

Hvad er de almindelige problemer med Ford Kuga plug-in hybrid?

Batteriproblemer

Af alle de problemer, som brugerne af Ford Kuga plug-in hybrid bør kende til, bør batterioverophedning stå øverst på listen. Dette problem findes nemlig på næsten alle Ford Kuga plug-in hybridmodeller. Det er dog mere udbredt i 2020 Ford Kuga plug-in hybrid-modelåret 2020.

Ford Kuga plug-in hybrid er udstyret med en batteripakke, der har fremmede forureninger i cellen. På grund af dette kan batteriet få en kortslutning eller overophedes, hvilket kan medføre brandfare. Ford var nødt til at tilbagekalde alle 2020 Kuga plug-in hybridmodellerne. Dette sker efter, at der blev rapporteret fire brandrapporter.

Ud over at batteriet overophedes og har en kortslutning, bliver disse batterier meget hurtigt drænet, hvilket gør bilen ubekvem at bruge på lange strækninger.

Motor overophedning

Et andet stort problem, som Ford Kuga plug-in hybridbrugere står over for, er motoroverophedning. Ligesom det defekte batteri er der ved motoroverophedning også risiko for brande og motorafsmeltning. Dette problem er almindeligt i Ford Kuga-modeller fremstillet mellem 2012 og 2016.

Det er vigtigt at bemærke, at overophedningen skyldes revner i cylinderhovederne. Revnerne forårsager olie- og brændstoflækager, som senere opvarmes og forårsager brand.

  Almindelige problemer med BMW iX3

Brændende koblingsproblemer

Koblingsplader holder normalt over 60.000 miles. Ikke desto mindre er det ikke tilfældet med koblingspladerne i Ford Kuga plug-in hybrid. Disse koblingsplader slides hurtigere og knækker eller knækker på grund af overtryk. Når koblingspladerne går i stykker, vil du høre en brændende lugt og høje dønninger fra koblingen.

Dette problem er almindeligt i 1,5-liters og 1,6-liters EcoBoost-motorerne i Kuga-modellerne fra 2013 til 2018 og ikke i Kuga plug-in hybrid-modelårene. Du skal skifte de ødelagte koblingsplader, og det er ret dyrt.

Problemer med klimakontrollen

Et andet problem, som Ford Kuga plug-in hybridbrugere oplever, er problemer med klimakontrollen. Mange brugere har rapporteret, at de har et defekt varmesystem. Mange brugere har rapporteret, at de får varm eller kold luft efter at have indstillet klimakontrollen til varm luft. Dette problem skyldes normalt en kølervæskelækage eller en dårlig termostat.

Problemer med transmission

Ford Kuga plug-in hybrid leveres med en CVT-transmission, som har vist sig at være meget problematisk. Selv om denne transmission ikke udgør et stort problem i Kuga plug-in hybrid, gør den, at gearkassen føles træg.

Defekte viskerblade

Flere brugere har også klaget over, at Ford Kuga plug-in hybrid har defekte viskerblade. Dette er et problem, som både plug-in-hybrid- og de rent benzindrevne modeller har oplevet. De defekte viskerblade gør, at bilen bliver fedtet. Dette kan løses ved at udskifte de defekte viskerblade.

Fejl i dørtætningen

Fejl i dørtætningen er også almindelige i Ford Kuga-modeller. Hvis du kører, og du hører en knirkende lyd fra døren, er dette et tegn på, at dørtætningen er defekt og skal udskiftes.

  Ford Super Duty Pålidelighed

Problemer med EGR-ventilen

Sidst, men ikke mindst, kommer Ford Kuga også med defekte udstødningsgasrecirkulationsventiler (EGR). Tegn på dårlige EGR-ventiler er, at bilen bliver træg, og at der kommer blå røg fra udstødningen. Udskift de beskadigede eller defekte ventiler.

FAQ

Hvad er det mest almindelige problem på tværs af alle Ford Kuga Plug-in Hybrid?

Selv om Ford Kuga plug-in hybrid kommer med mange problemer, er det mest almindelige problem batterioverophedning. Dette er et alvorligt problem, der fik Ford til at tilbagekalde alle 2020 Ford Kuga PHEV’er. Batterierne i disse biler havde fremmede forureninger i deres celle, som gjorde dem brandfarlige.

Er Ford Kuga plug-in hybrid pålidelig?

Ford er ikke det mest pålidelige bilmærke på markedet. Men ligesom de fleste Ford-modeller fik Ford Kuga plug-in hybrid en gennemsnitlig pålidelighedsklassificering, hvilket er i orden. Oven i købet er omkostningerne til reparation og vedligeholdelse billigere sammenlignet med de fleste af konkurrenterne.

Så Ford Kuga Plug-in hybrid har en pålidelighed lidt over gennemsnittet, hvilket er gode nyheder for ejere eller interesserede købere.

Efter hvor mange kilometer begynder Ford Kuga at få problemer?

Med korrekt pleje og vedligeholdelse bør din bil ikke begynde at få problemer, før du når over 100.000 miles. Men hvis bilen ikke bliver passet godt på, kan den begynde at få problemer allerede ved 60.000 miles. Bemærk, at Ford Kuga plug-in hybridbilen kan holde over 200.000 miles, hvis den bliver ordentligt vedligeholdt.

Hvad er rækkevidden for en Ford Kuga plug-in hybrid?

Ford Kuga plug-in hybrid har en af de bedste rækkevidder blandt plug-in hybridbiler. Den leveres med en elektrisk rækkevidde på op til 39 miles. Desuden er det nemt at oplade Kuga plug-in hybridbilen ved at bruge 3 kW tre-pin-stikket derhjemme eller den 7 kW hurtige oplader, der kun tager 2 timer at oplade bilen fuldt ud. Den grundlæggende 3kw-oplader tager 5 timer at oplade bilen.

  Ford Maverick Pålidelighed

Er Ford Kuga plug-in hybrid dyr at vedligeholde?

Nej, Ford Kuga plug-in hybrid er hverken dyr eller billig at vedligeholde. Den har en gennemsnitlig vedligeholdelsesomkostning, hvilket gør den til en god bil at eje. Ikke desto mindre er Ford Kuga plug-in hybrid billigere at vedligeholde end dieselversionen, men dyrere end benzinversionen.

Konklusion

Ford Kuga plug-in hybrid er måske nok en effektiv, pålidelig, slank og praktisk kompakt SUV, men den kommer også med forskellige problemer, som interesserede købere bør kende til. Nogle af de almindelige problemer, som brugerne bør kende til, er overophedning af batteriet, motorproblemer, transmissionsproblemer, fejl i dørtætningen, problemer med EGR-ventilen og meget mere.

Men med den rette pleje og vedligeholdelse kan de fleste af disse problemer undgås. Sørg for at overholde producentens anbefalede vedligeholdelsesservice for at forhindre, at de fleste af ovennævnte problemer opstår. Desuden er det relativt billigt at vedligeholde Ford Kuga plug-in hybridbilen.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z