Efter introduktionen i 2018 er BMW X7 blevet den største og dyreste BMW SUV. Denne bil er en sand definition af luksus og overdådighed, da den tilbyder et luksuriøst interiør, meget avanceret teknologi, fremragende ydeevne og førsteklasses sikkerhedsfunktioner.
På trods af at den tilbyder masser af fantastiske funktioner, har denne 7-sæders fra BMW også nogle problemer, som interesserede købere bør kende til. De almindelige BMW X7-problemer er problemer med transmissionen, løsrevet forakselbjælke, manglende hydraulisk enhed i bremsesystemet, problemer med affjedringen og meget mere.
Hvad er de almindelige problemer med BMW X7?
Standard hydraulisk enhed i bremsesystemet
Dette problem er almindeligt på BMW X7-modeller fremstillet mellem 14. december 2018 og 1. februar 2021. Standardhydrauliksystemet i bremseenheden kan føre til begrænset bremseunderstøttelse og øget bremselængde. Som følge heraf er ABS-systemet muligvis ikke tilgængeligt, hvilket øger risikoen for, at der sker en ulykke.
Problemer med transmissionen
BMW X7 har problemer med transmissionen. Dette skyldes ikke, at bilen overophedes eller mangler væsker, men på grund af BMW’s konstruktionsfejl. Det er blevet bekræftet, at nogle BMW X7-modeller leveres med en ekstra bolt i startmotoren, som kan falde ned i transmissionen og føre til flere problemer.
Forkert boltet styretøjsspindel
Dette problem kan kun findes på BMW X7 2020. Nogle brugere har bemærket, at styrespindlen kan være blevet boltet forkert og kan løsne sig. Dette er farligt, da styretøjskontrollen kan gå tabt og øge risikoen for, at der sker en ulykke.
Problemer med bilens elektriske system
De fleste BMW’er har problemer med det elektriske system. Overraskende nok har BMW X7 også nogle elektriske problemer, hvilket er lidt skuffende i betragtning af dens kvalitet og pris. Nogle af de elektriske problemer omfatter et svagt elektrisk vinduesmodul i passagersiden og et dårligt fungerende bakkamera.
Desuden er fjernbetjeningen af bilappen holdt op med at fungere i nogle BMW X7-modeller.
Aftagende forakselbjælke
Dette er et andet problem, der er fundet på 2020 BMW X7. Det er dog kun begrænset til 2020 BMW X7’er, der er fremstillet mellem 29. maj og 27. oktober 2020. På grund af den defekte svejsning kan skubbejernene på forakselbjælken løsne sig, hvilket kan forårsage en ulykke, da hjulet kan miste kontrollen.
Problemer med køretøjets struktur
BMW X7 sælges til en så høj pris, at den ikke burde have strukturelle problemer. Ikke desto mindre er det ikke tilfældet, da flere brugere har rapporteret om problemer med bilens struktur. En bruger rapporterede, at deres panoramasoltag gik i stykker, mens en anden rapporterede, at de bageste refleksreflekser ikke giver nok refleksion, hvilket kan forringe synligheden på vejen.
Problemer med affjedringen
Et andet almindeligt problem, som BMW X7-brugere står over for, er problemer med affjedringen. Mange brugere har rapporteret, at affjedringen er langsom og vil vende tilbage til et hvilket som helst niveau, som tilstandene fortæller dem det. Desuden har nogle X7-modeller styretøjets tandhjulstænder, der kan gå i stykker under tung belastning.
Dette er meget farligt, og hvis det sker, kan føreren miste kontrollen over bilen og forårsage en ulykke.
Styretøj og bremser bliver mindre responsive under kørsel ved 70 mph
Nogle 2020 BMW X7-brugere har også bemærket, at styretøj og bremser bliver mindre responsive, når de kører ved 70 mph. Udover det lyser instrumentbrættet flere advarselssignaler, og bremserne bliver meget svage. Dette er farligt, da det også kan føre til en ulykke.
FAQ
Hvilket modelår af BMW X7 bør du undgå?
Siden introduktionen i 2018 har BMW produceret en ny BMW X7-model, hvert år. Blandt de få modeller, som BMW har produceret, er 2020 BMW X7 dog den mindst pålidelige. Dette modelår har haft flere tilbagekaldelser og klager. Ikke desto mindre er det stadig en fremragende bil, så længe problemerne bliver tacklet.
Hvilket modelår af BMW X7 er det mest pålidelige?
BMW X7 er måske stadig ny på markedet, men den har udgivet nok modeller til at vide, hvilken model der er pålidelig, og hvilken der ikke er det. Mens 2020 BMW X7 er den mindst pålidelige BMW-model, er 2022 BMW X7 den mest pålidelige model. Ifølge J.D. Power har den en forudsagt pålidelighedsscore på 91 ud af 100.
Er det dyrt at vedligeholde BMW X7?
Nej, BMW X7 er dyr at vedligeholde. Det skyldes, at den er udstyret med masser af de nyeste teknologier, som nemt kan udvikle problemer. Desuden består denne store SUV af high-end materialer og funktioner, som koster meget at udskifte. Og med de høje omkostninger til BMW’s service er det meget dyrt at vedligeholde den.
Er BMW X7 pålidelig?
BMW X7 er blandt de mindst pålidelige SUV’er på markedet. Ifølge cars.unews.com har BMW X7 en pålidelighedsscore på 83 ud af 100. Dette er ganske lavt, når man tænker på, at andre biler som Mercedes-Benz GLS har en højere score. Dette skyldes primært de dyre reparationer og den avancerede teknologi, som bilen er udstyret med.
Efter hvor mange kilometer begynder BMW X7 at udvikle problemer?
Du kan begynde at opleve problemer med din BMW X7 efter 80.000 miles. Da BMW X7 har været på markedet i mindre end 7 år, er det ret svært at svare præcist på dette spørgsmål. Ikke desto mindre er dette den periode, hvor de fleste BMW SUV’er begynder at få problemer, og X7 bør ikke være en undtagelse.
Konklusion
Inden du investerer i den luksuriøse og kraftfulde BMW X7 SUV, er det afgørende at kende nogle af de problemer, som du vil støde på, efterhånden som bilen ældes. Nogle af de almindelige problemer, som BMW X7-brugere har rapporteret om, er den standardhydrauliske enhed i bremsesystemet, løsrevet forakselbjælke, problemer med affjedringen og meget mere.
Som alle andre biler vil korrekt vedligeholdelse og pleje af BMW X7 reducere risikoen for, at de fleste af disse problemer opstår. Det er dog også vigtigt at vide, om den brugte BMW X7-model, du ønsker at købe, er blevet tilbagekaldt, og om den oprindelige ejer har ændret problemerne. Alt i alt er BMW X7 en af de bedste luksuriøse SUV’er på markedet.