Audi Q7 – Almindelige problemer & fejl

Audi Q7 Problemer

Audi Q7 er en stor familie-SUV, der kan transportere op til syv personer. Det betyder, at Q7 er den bedste Audi SUV, i hvert fald før Audi Q9 ser dagens lys. Den første Q7 blev udgivet i 2000’erne, men 2. generation af Q7 kom i 2017 og blev faceliftet for et år eller to siden.

Q7 deler mange af sine dele med andre VW SUV’er som Porsche Cayenne, VW Touareg og endda Bentley Benteyga. Det burde betyde, at alle disse dele er pålidelige, men det er ikke altid tilfældet med luksus-SUV’er, som har en tendens til at være nogle af de mest problematiske biler på markedet, i hvert fald hvad angår omkostningerne.

Audi Q7 lider af problemer med tændingsspoler, slidte CV-støvler, problemer med timingkæden, problemer med tryksætning af brændstoftanken og problemer med for tidlig dækslidning. Nogle af disse problemer som dem, der er forbundet med motorens timing-system, kan koste titusindvis af kroner, mens andre som f.eks. for tidlig dækslid let kan løses.

Alt i alt er Q7 en rimelig pålidelig SUV, men den har brug for rettidig og grundig vedligeholdelse. Uden det har luksus-SUV’er ikke en chance for at holde så længe, som de kan. Hvis du er interesseret i at købe en af disse, skal du derfor sørge for at sætte nogle penge til side til vedligeholdelse.

Audi Q7 – Problemer med tændingsspoler

Audi, VW og resten af Volkswagen Auto Group er kendt for at have problemer med tændingsspoler og tændrør. Disse spoler har til opgave at overføre spænding fra batteriet for at forårsage en gnist, der antænder forbrændingsprocessen. Hvis en spole begynder at svigte, bliver motorfejl hurtigt værre og værre.

  Hyppige problemer med Audi Q5

Uanset om en eller to spoler svigter, bør du udskifte dem alle på samme tid for at undgå, at dette problem opstår igen i løbet af den næste måned eller to. Det bør koste dig omkring 500 $ at udskifte dem alle på én gang, men du skulle være god for omkring 60.000 miles.

Audi Q7 – Slidte CV-støvler

CV-støvlen er fyldt med fedt, der er nødvendigt for at smøre leddene. Hvis leddene ikke er smurt ordentligt, kan det forårsage en hel del skader på drivlinjen. Problemet skyldes for det meste, at disse CV-støvler knækker og lader snavs og snavs komme ind i akselleddet, hvilket kan gøre en drivlinje ubrugelig.

Når dette sker, er det eneste, man kan gøre, at udskifte støvlerne. Den gode nyhed er, at dette problem er forholdsvis let at diagnosticere, mens en erfaren VW/Audi-mekaniker burde kunne udskifte dem på ingen tid. Omkostningerne til at reparere dette er også et sted omkring 500 dollars, men det afhænger også af, hvad der ellers skal udskiftes.

Audi Q7 – Problemer med tandkæden

Tyske luksusbiler og timingkædeproblemer synes på en eller anden måde altid at være forbundet. Problemet her er ligesom med ethvert andet VW/Audi-produkt, hvor timingkædespændingsanordningen ikke kan levere tilstrækkelig spænding til kæden, hvilket kan få kæden til at hoppe rundt. Dette fører i sidste ende til alvorlige motorskader, så meget, at det kan gøre en hel motor ubrugelig.

Problemet her er, at nogle kunder måtte betale mellem 2.000 og 3.000 dollars for at få dette problem løst, fordi hele motoren skal fjernes for at løse dette problem. Hvis du kigger på et eksemplar, hvis kæde ikke er blevet udskiftet efter at have passeret 100.000-mile-mærket, skal du være meget opmærksom på det, da det kan forårsage store skader.

  Audi vs Range Rover pålidelighed - Hvilken er bedre

Audi Q7 – Problemer med tryksætning af brændstoftanken

Hvis du hører en poppende lyd fra brændstoftankområdet, er der gode chancer for, at du oplever problemer med brændstoftankens tryksætning. Problemet skyldes et problem med en ventil, der er placeret øverst på indsugningsmanifolden, også kendt som N80- eller Evap-rensningsventilen.

Hvis ventilen svigter, bliver den ude af stand til at lukke helt, hvilket betyder, at det bliver svært for trykket at opbygge sig inde i brændstoftanken. Den eneste måde, hvorpå man kan løse dette, er ved blot at udskifte ventilen helt og holdent, så skulle man være god i lang tid.

Audi Q7 – For tidlig dækslid

Audi Q7 er en tung SUV, hvilket betyder, at den går igennem dækkene som ingen andre. Problemet her er, at dæk til Q7 kan koste 2.000 dollars i nogle tilfælde, så du vil helt sikkert gerne have, at de holder så længe som de skal. Sørg for at udføre dækrotationer, justering af hjulene og afbalancering af dækkene, hvis du vil forlænge dækkenes levetid mest muligt.

FAQ-afsnit

Er Audi Q7 en god bil?

Audi Q7 er den største og mest rummelige luksus-SUV fra Audi, hvilket betyder, at det faktisk er en god bil. Biler som disse er dog ikke kun dyre, men også meget vedligeholdelseskrævende, hvilket betyder, at du skal bruge mange penge på at vedligeholde en bil som Q7. Hvis du gør det, vil du få en førsteklasses premium-oplevelse for dig selv og hele din familie.

  Hvilken bil har de færreste problemer?

Q7 får alle de nyeste og bedste ekstraudstyrsfunktioner, hvilket betyder, at den er avanceret, sikker, luksuriøs, rummelig, praktisk og kan endda køre offroad.

Hvilken Audi Q7 er den bedste?

Der er ingen vej udenom, at Q7 er dyr, især den nyeste Q7-model. Hvorom alting er, så er den nyeste Q7-model langt den bedste af dem alle, fordi den er den nyeste, den mest pålidelige og fyldt med alle de mest moderne funktioner.

Den før-faceliftede 2. generation af Q7-modellen er tilsvarende, men den lider langt oftere af pålidelighedsproblemer. Den 1. gen Q7 er den værste, når det gælder pålidelighed og vedligeholdelse, mens den 1. gen efter faceliftet er lidt bedre.

Er Audi Q7 en god off-roader?

4×4’er er ikke længere, hvad de har været, hvilket betyder, at ikke alle er lavet til at køre offroad. Selvfølgelig kan Q7 klare sig i semi-udfordrende offroad-miljøer, men der er næppe nogen, der nogensinde tager en luksus-SUV med på offroad-ture.

Virkeligheden er, at disse biler er alt for dyre til at blive kørt på baner, hvor der er stor chance for at beskadige dem. Alt i alt er Q7 ikke nogen Jeep Wrangler, men den kan klare op til medium offroadkørsel med det rigtige udstyr og de rigtige dæk.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z