Mercedes E220 – Alt, hvad du behøver at vide

Mercedes E220-modellen er motorvalget for de fleste værdiorienterede Mercedes E-Klasse-købere. Alle nyere E-Klasse-modeller kommer med en 2,0 l 4-cylindret motor under E220-navnet. Alle E220-modeller tilbyder mindst 190 hk i dag, hvilket anses for at være underdrevet eller tilstrækkeligt, afhængigt af hvem du spørger.

Uanset hvad, vil du sandsynligvis få gavn af den øgede effektivitet, der er forbundet med en 4-cylindret motor. De fleste taxachauffører har en tendens til at vælge E220-modellen, fordi den almindeligvis er kendt for at holde hundredtusindvis af kilometer uden at have brug for større eftersyn.

E220-modellen er undertiden kendt for at lække olie, og affjedringen af E220-modellen er forbundet med nogle få forbehold, især i en model med højere kilometertal. Overophedning på grund af overbelastning og en potentielt defekt vandpumpe er også kendt for at gøre E220 til lidt af en hovedpine.

Uanset hvad, bør du ikke bekymre dig så meget, hvis du passer ordentligt på din E220, hvis du ikke bekymrer dig alt for meget. Udstyrslisten med E220 er ikke så omfattende som i nogle af de højere E-Klasse-modeller, men du kan opgradere den gennem et utal af Mercedes’ ekstraudstyrspakker.

Mercedes E220 – Kraftværket

Mercedes E220-navnet henviser til en 2,0 liters benzinmotor, der kan levere omkring 200 hk og 300 Nm drejningsmoment. Alle nyere E220-modeller leveres med en automatisk gearkasse, men nogle ældre E220-modeller kunne endda fås med en manuel gearkasse, især i Europa.

E220-motoren er kendt for sin holdbarhed og effektivitet, og det er derfor, at den almindeligvis anvendes til de fleste taxaer i Europa. Mercedes tilbyder også en 220-dieselmotor, som er en af de mest populære motorer i Europa, især til C-klassen.

  Audi VS Mercedes Pålidelighed?

Uanset hvad, så burde denne motor kunne holde længe, hvis du passer ordentligt på den. De fleste Mercedes-kunder foretrækker ganske vist en 6-cylindret motor i en så stor bil som E-klassen, men hvis du er en mere værdiorienteret kunde, der sætter pris på effektivitet frem for grunt, er E220 det bedste valg af alle.

Mercedes E220-modellerne leveres som RWD-biler fra fabrikken, men du er i stand til at betale 2.000 $ ekstra i gennemsnit, hvis du ønsker 4MATIC AWD-systemet.

Mercedes E220 – Design og karrosseri

Mercedes E220 ser ret ens ud som alle de andre ikke-AMG E-Klasse modeller, hvilket betyder, at det kun er muligt at identificere E220 modeller fra højere modeller ved hjælp af lyden og navneskiltet på bagsiden. Dette virker til fordel for E220-kunder, fordi du stort set får den samme visuelle pakke for færre penge.

Du kan opgradere til mere førsteklasses udstyrsniveauer, som omfatter Avantgarde, Classic, Premium, Sport, Luxury, Elegance eller AMG-udstyr afhængigt af E-Klasse-generationen. De fleste mener, at AMG-modellerne ser bedst ud, fordi de inkorporerer et mere aggressivt og sofistikeret design på samme tid.

Som tidligere nævnt er det, hvis du afmærker en E220-model, ret svært at vide, om den E-Klasse, du kigger på, er en 6-cylindret eller en 4-cylindret model. En anden måde at se det på er at kigge på udstødningsrørene, da 6-cylindrede Mercedes-modeller har en tendens til at have rør på begge sider.

Den nuværende tendens i bilindustrien synes dog at fremme falske udstødningssystemer, hvilket stort set ophæver denne form for identifikation også.

Mercedes E220 – Effektivitet og funktionalitet

Mercedes E220-modellen er værdimesteren, fordi den giver det bedste kilometertal ud af alle E-Klasse-modeller. Dette er dog kun tilfældet, hvis du ikke presser din 4-cylindrede E-klasse for meget, for i så fald er en 6-cylindret E-klasse faktisk mere økonomisk.

  Top virksomheder, der minder om Mansory

Hvis du vil have den mest økonomiske E-Klasse-model, bør du dog rette din opmærksomhed mod E220 CDI-dieselmodellerne, hvis de kan købes. Rent praktisk gør det ingen forskel, om du vælger E220 eller en anden E-Klasse-variant derude, for de er alle lige pålidelige.

Mercedes E220 – Almindelige problemer og pålidelighed

Motoren i Mercedes E220 er lavet til at holde længe, hvis du passer ordentligt på den. Det betyder, at du skal vedligeholde bilen og motoren, når det er nødvendigt. Hvis du gør dette, vil du kunne nyde din E220 i lang tid.

Disse motorer er undertiden kendt for at lække olie og er undertiden kendt for at overophede, især hvis du presser dem rigtig hårdt. Nogle E-Klasse generationer er kendt for at have en defekt vandpumpe, som kun fremskynder dette problem.

Alt i alt er E220 en pålidelig bil, fordi den er lavet til at holde. Hvis en diesel 220 CDI-variant er tilgængelig for dig, bør du købe den, fordi den tilbyder mere end de 220 benzinversioner, der findes i de fleste E-Klasse-modeller, bortset fra de nyere.

FAQ-afsnit

Er Mercedes E220 nok?

Hvis du vil have en ægte Mercedes E-Klasse-oplevelse, bør du opgradere til en 6-cylindret motor, fordi en 6-cylindret motor føles mere naturlig og er meget mere potent. Men hvis du er ligeglad med kraften, og du vil nyde din bil så ofte som muligt, vil den 4-cylindrede motor sandsynligvis være et bedre valg, fordi den er billigere at køre.

  Hvad er bedst - S-klasse eller E-klasse?

Du behøver ikke en 6-cylindret motor i sig selv for at nyde en Mercedes ordentligt, for en ægte Mercedes-oplevelse kræver mere end det. Hvis du er værdiorienteret, er det bedre at vælge en 4-cylindret motor og bruge de ekstra penge på ekstraudstyr, der er nødvendigt for hver enkelt model.

Er Mercedes E220 underdrejet?

Mercedes E220-modellerne har en tendens til at yde omkring 200 hk, hvilket er tilstrækkeligt for nogle, men underdrevet for andre. En mellemstor luksus-sedan føles ganske vist meget mere fyldig med en 6-cylindret motor, men en 6-cylindret motor er ikke meget kraftigere end det.

Hvis du virkelig vil have en kraftfuld E-klasse, skal du vælge AMG 6-cylindrede motorer eller endnu bedre AMG V8-motorer.

Vil alle fremtidige E-Klasse-modeller bruge 4-cylindrede motorer?

Bilindustrien bevæger sig mod en mere bæredygtig og miljøvenlig fremtid, hvilket betyder, at downsizing og tvungen induktion sandsynligvis kommer til at omfatte alle nyere modeller. Den nye C-klasse fås nu kun med 4-cylindrede motorer, selv C63 AMG, som var kendt for sin 8-cylindrede motor.

Det er højst usandsynligt, at den nye E63 kommer til at bruge en 4-cylindret motor, men resten af serien vil sandsynligvis være baseret på en 4-cylindret hybrid- eller mildhybridmotor.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z