Porsche 718 Boxster er den nyeste Porsche Boxster-model med 2 sæder, der har til formål at kombinere effektivitet med sportyhed ved at give Boxster en 4-cylindret motor for allerførste gang. Dette blev mødt med en del oprør fra Porsche-entusiasternes side, men heldigvis beholdt Porsche sine 6-cylindrede motorer med højt omdrejningstal til topmodellerne i 718-modellen.
Så er Porsche 718 Boxster en god bil? Ja, Porsche 718 Boxster er en rigtig god bil og kan sagtens fremhæves som en af, hvis ikke den bedste bil i sin klasse. Til at begynde med fås Boxsteren med et par forskellige motorer, og den 911 GT3-baserede flat-6-motor i GTS- og Spyder-modellerne er ren bilglæde.
Bilen ser fantastisk ud både indvendigt og udvendigt og er pakket med masser af kvalitetsmaterialer. 718 Boxster kører bedre end de fleste biler fra dette segment, fordi Porsche ved, hvordan man laver en sportsvogn af høj kvalitet. 718 har måske ikke noget hardtoptag, men den formår at holde sig flad i svingene uden nævneværdig karrosserirulning.
Pålideligheden er også anstændig, men der er nogle problemer, der er værd at tale om. Praktiskheden er også god for en 2-sæders roadster takket være både et bagagerum foran og bagi. Bilen er måske lidt for trang for de længste mennesker derude, men bilister af gennemsnitsstørrelse bør klare sig uden problemer.
Porsche 718 Boxster – Drivlinjen
Porsche 718 Boxsters motorprogram starter med den almindelige Boxster, som byder på en 2,0 liter 4-cylindret motor med 299 hk. Boxster S er den anden i rækken med en 2,5L Boxster 4-cylindret motor med 350 hk. 718 Boxster T får også 2,0L-motoren som i Boxsteren på indgangsniveau, hvilket betyder 299 hk.
Porsche 718 GTS er midtermodellen og får en 2,5L Boxster-4-motor med 365 hk, men den midtvejsopdaterede GTS fik en 4,0L GT3-sourced flad 6-cylindret motor med 400 hk. Topmodellen Porsche 718 Boxster er Boxster Spyder, der også bruger en 4,0L flad 6-cylindret motor med 420 hk og sandsynligvis er en af de bedste Boxster-modeller nogensinde.
Alle Boxster-modeller har baghjulstræk og er monteret i midten af motoren. De kan fås med enten en 6-trins manuel korttrækkende gearkasse med 6 gear eller en Porsche PDK-boks med dobbeltkobling og launch control. De 4-cylindrede Boxster-modeller er langt de mest effektive modeller, men det er den eneste fordel, de har i forhold til 6-cylindrede enheder.
Porsche 718 Boxster – Design og chassis
718 Boxster ser ud på linje med alle de tidligere Boxster-modeller takket være en genkendelig silhuet og et par let ovale forlygter. Boxsteren får en soft top, der nemt kan trækkes ind, og så ser bilen endnu bedre ud. Interiøret er fyldt med materialer af høj kvalitet som læder, aluminium, kulfiber og Alcantara.
Chassiset i 718 Boxster er sandsynligvis en af dens stærke sider, fordi det er en så velafbalanceret bil. Alle, der kørte 718, sagde, at bilen er en af de bedst afbalancerede biler, der findes. Affjedringen er stiv, men ikke nok til, at din daglige kørsel lider under den.
Porsche 718 Boxster – Pålidelighed og almindelige problemer
Porsche 718 Boxster er en anstændigt pålidelig bil, men den lider dog af visse problemer, som er værd at nævne. Porscher er kendt for at være biler, der kræver meget vedligeholdelse, og 718 Boxster er ikke anderledes. Det er dog også rigtigt, at Porsche-reservedele har en længere levetid end de fleste mærker, så du får noget til gengæld.
De mest almindelige Porsche 718 Boxster-problemer er relateret til gearkassen, udstyret, lakkvaliteten, overophedning og klimaanlægget. Sørg for at vedligeholde din 718 så godt du kan, ellers går den i stykker på et tidspunkt.
Porsche 718 Boxster – Værdi og funktionalitet
2022 Boxster starter ved 62.200 dollars, mens den højeste Boxster Spyder koster 97.300 dollars. Specialudgaven af 25-års Boxster GTS koster ca. 1.000 dollars mere end Boxster Spyder. Alt i alt er det dyre biler, og nogle vil måske hævde, at de er for dyre i forhold til deres størrelse, men de bevarer deres værdi rigtig godt, især de 6-cylindrede modeller.
Praktiskheden er både godt og skidt, fordi 718 er en kompakt bil, og den kan ikke rigtig pakke meget af noget. Pladsen, der tilbydes, er kompakt, hvilket betyder, at større førere kan få det svært. Det gode er, at 718 får både et forreste og et bageste bagagerum, hvilket yderligere gør bilen mere praktisk.
FAQ sektion
Hvilken Porsche 718 Boxster er bedst?
Selv om Boxster GTS med 25 års jubilæum i begrænset oplag er den dyreste GTS-model, du kan købe, er Boxster Spyder den allerbedste model, da den har mest kraft og er den sjoveste bil at køre. Desuden er Boxster Spyder alligevel den bedste Boxster-model, så det giver god mening, at den er den bedste model af dem alle.
25-års jubilæumsmodellen er også fantastisk, men den adskiller sig ikke så meget fra en standard Boxster GTS. Uanset hvad er alle 6-cylindrede 718 Boxster-modeller fantastiske, og det kan næppe nogen nogensinde bestride.
Hvad er forskellen mellem Porsche Boxster og Cayman?
Den væsentligste forskel mellem disse to er, at Cayman er en hardtop 2-sæders sportsvogn og Boxster er en 2-sæders cabriolet. Dette er i det væsentlige den vigtigste mekaniske forskel mellem de to. Man kan dog se, at Cayman er den mere stive løsning af de to.
Derfor kan du købe en GT4 RS Cayman, som er den mest kapable 718-model på markedet. GT4 RS starter ved 143.050 dollars, hvilket er nok til at købe to velspecificerede Boxster-modeller på begynderniveau.
Er Porsche Boxster en sikker bil?
Selv om de fleste mennesker tror, at Boxster ikke er en sikker bil, er den det. Det er ikke ofte, at crash-organisationer tester biler med lavt volumen, men IIHS oplyser, at Boxster opnår en stjerneagtig 5-stjernet sikkerhedsvurdering i næsten alle kategorier.
Ja, Boxsteren virker måske ikke som den sikreste bil på vejen, men Porsche er kendt for at lave nogle af verdens mest overdesignede biler, der let kan snyde øjet.