Bedste brugte BMW hatchback

BMW i3 anses for at være den bedste brugte BMW hatchback.

BMW i3 er en 5-dørs hatchback-elbil med baghjulstræk. Elmotoren drives af en 18,2 kWh li-ion-batteripakke, som kan udvides til en 37,9 kWh li-ion-batteripakke. Bilen har en fornuftig gensalgsværdi med en god efterspørgsel blandt forbrugerne. I3 er også den billigste EV at vedligeholde.

BMW i3: Familievenlig og elektrisk

BMW i3 er en lille elektrisk hatchback i en lille størrelse, der blev lanceret i 2013. Det er den eneste fuldt elektriske BMW i USA. Bilen betragtes som en familiebil, som er bedst til kørsel i byen og måske på nogle korte ture uden for byen. Bilen har en kortere rækkevidde end andre større elbiler.

BMW i3 har en BMW eDrive synkron permanentmagnet-elmotor med synkroniseret permanentmagnet. Bilen tilbydes i 3 varianter i henhold til batteriernes rækkevidde på 18,2 kWh, 27,2 kWh og 37,9 kWh. i3 blev lanceret som den første elbil nogensinde af BMW.

En elmotor med en imponerende rækkevidde

i3 er et fuldt elektrisk køretøj, som er berømt for sin lille størrelse og kraftige motor. Bilen er en af de bedst sælgende elbiler, og den var den 3. mest solgte bil fra 2014 til 2016.

Bilen har en anslået rækkevidde på 81 miles, men det kan øges med yderligere med større batterimodeller. Batterimodellen med 27,2 kWh batteri har en rækkevidde på 114 miles, batterimodellen med 37,9 kWh batteri har en rækkevidde på 153 miles. BMW tilbyder også Rex-modeller, som har en udvidet rækkevidde på omkring 200 miles.

Alt i alt er i3 en glimrende bil med god rækkevidde, der nemt kan bruges til bykørsel.

  Er BMW pålidelig efter 100.000 km?

Pålidelig med overkommelige driftsomkostninger

Bilen er ret pålidelig på grund af sin elmotor og BMW’s overlegne teknik. Tyske biler er berømte for deres ry for pålidelighed. i3 er en elbil, så den har ingen brændstofomkostninger, men blot mere overkommelige elregninger.

Bilen har vist sig at være meget solid, og den har et ry for sjældent at opleve større problemer eller have brug for alvorlige reparationer. BMW tilbyder også deres standardgaranti, som kan dække næsten alle udgifter i op til 3 år, og den har også en 8-årig eller 100.000 miles batterigaranti.

God sikkerhedsscore

Enhver bil er ufuldstændig uden gode sikkerhedsvurderinger nu om dage. I3 har en fremragende rating for en hatchback. Bilen er udstyret med alle de typiske aktive og passive sikkerhedsfunktioner, bl.a:

  • For fører-, frontal- og baghovedairbags.
  • Nødbremseassistent
  • Elektronisk stabilitetskontrol
  • Kørelys om dagen
  • 4-hjulet ABS
  • Integrerede blinkerspejle
    Bilen er også fantastisk med hensyn til kollisionssikkerhed. IIHS vurderer i3 meget godt. Sikkerheden ved frontal- og sidekollisioner er i topklasse. De attrapper, der blev brugt i kollisionstestene, led ikke nogen større skader, hvilket beviser dens sikkerhedsvurderinger.

Prisbillig og minimal vedligeholdelse

Man tror, at elbiler er vedligeholdelsesfrie, men det er faktisk ikke sandt. Elbiler har også brug for vedligeholdelse og service; det er dog mindre end sammenlignet med almindelige biler. BMW i3 menes at være en af de mindst dyre elbiler med hensyn til vedligeholdelse.

Hvis du får en brugt i3 med garanti, så får du BMW Ultimate Care. Dette ville dække alle vedligeholdelsesudgifter. Men hvis bilen ikke har en garanti, så skal du måske selv tage dig af motorolie, motorfilter, tændrør, bremsevæske og andre typiske vedligeholdelsesproblemer.

  Bedste sted at købe en brugt Mercedes

Blandede anmeldelser

Den har en ejerbedømmelse på 3,4 ud af 5. Folk på visse platforme og fora har beundret i3’s ydeevne. Bilen har dog nogle problemer med den dårlige byggekvalitet. På trods af kvalitetsproblemer elsker bilisterne stadig den lavt vedligeholdelseskrævende hatchback, der giver en fremragende BMW-køreoplevelse.

I3 oplever normalt ikke nogen større problemer i de første 5 år. Og brændstof- og vedligeholdelsesbesparelserne er på omkring 20.000 dollars over en 3-årig periode. Alt i alt har bilen nogle blandede anmeldelser, men det er stadig et godt køb. Bilens værdi er også afskrives meget over 5 år, så du kan finde brugte i3’ere til en overkommelig pris.

Ting du skal kigge efter, før du køber brugt BMW i3

BMW’er har haft mange problemer tidligere, men i3’eren synes at være bedre end andre. Driftsomkostningerne er lave med billig vedligeholdelse. Hvis du køber en brugt i3, bør du dog kigge efter nogle bestemte ting, som kan være udsat for skader som f.eks:

  • Klæbrig iDrive-knap
  • Brændstofventilfejl
  • Bremseklodser
  • Skivebremser
  • Nogle elektriske problemer
    Elektrisk teknologi er meget ny i bilindustrien, og den har brug for noget tid til at forbedre sin kvalitet yderligere. I3 har haft nogle problemer, men det er stadig en god hatchback at købe.

FAQ

Er det en klog beslutning at købe en brugt bil?

Det er altid billigere at købe en brugt bil end at købe en ny bil. Mange biler mister halvdelen af deres værdi på bare 5 år, så det er ikke en dårlig beslutning at købe disse biler. Brugte biler kan dog give nogle problemer, hvis du ikke ser dem grundigt igennem, inden du køber dem.

  Hvilke biler er de bedst brugte biler med hensyn til sikkerhed og pålidelighed?

Før du køber brugt, skal du få en mekaniker til at tjekke bilen grundigt for eventuelle problemer med ting som f.eks. lakering, ulykkeshistorik, eventuelle tidligere fejl på bilen eller ting som lækage af motorolie.

Kræver elbiler vedligeholdelse?

Folk tror normalt, at elbiler ikke har brug for vedligeholdelse, men de har stadig brug for en vis vedligeholdelse. Selvfølgelig er det mindre end almindelige biler, men de har brug for vedligeholdelse på steder som batteriet, elmotoren og anden elektronik. De kræver også typisk vedligeholdelse som at skifte bremseklodser eller dæk.

Har elektrisk teknologi stadig brug for forbedringer?

Elbiler er fremtiden for bilindustrien, men de har brug for mange forbedringer, før de kan dominere markedet. Disse omfatter bl.a:

  • Batteriopladningstid – Det tager for lang tid at oplade batteriet i forhold til at tanke bilen op med benzin. Det hurtigste opladningssystem, som Tesla har indført, tager stadig 20 minutter at oplade 50 % af bilen, hvilket stadig er for lang tid.
  • Rækkevidde – Der findes nogle biler med en strålende rækkevidde, men de er for dyre. Folk har normalt råd til små elbiler, men de har meget lille rækkevidde og kan kun bruges i byen.
  • Dyrt – Elbiler skal være billigere end ICE-biler, hvis de vil dominere bilindustrien.
  • Batteriets levetid – Batteriet er tilbøjeligt til at få flere skader, hvis det køres i ekstremt vejr.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z