Bedste brugte biler med adaptiv fartpilot

De dage, hvor autonome køresystemer kun var forbeholdt de bedste biler, er for længst forbi, fordi moderne fremskridt inden for bilteknologi gør det muligt for funktioner som disse at finde vej ind i biler i alle prisklasser.

Det betyder, at du kan finde adaptiv fartpilot med vognbaneassistent i både biler på begynderniveau og luksusbiler i den høje ende af skalaen. Selvfølgelig varierer niveauet af sofistikering mellem disse systemer meget, men ikke så meget, som man måske tror.

Som sådan kan du få en 2019 brugt Kia Soul udstyret med adaptiv fartpilot til en forholdsvis opnåelig pris. 2018 Mazda 3 kan også fås med adaptiv fartpilot, og i betragtning af den masseappel, som Mazda 3 bærer, virker det ret nemt at anbefale Mazda 3 til mange kunder.

Hyundai Sonata 2018 er også en forholdsvis velegnet bil både til familier og enkeltpersoner, og den kan også fås med adaptiv fartpilot på 2. hånd markedet. Husk at tjekke 2018 Toyota RAV4 ud, hvis du vil have en god allround SUV. Hvis du vil have en executive sedan, der også har adaptiv fartpilot, så er det Audi A6 fra 2012, du skal have.

2019 Kia Soul – Billig måde at få adaptiv fartpilot i en ret ny bil

Prisbillighed betyder ikke nødvendigvis, at du skal vælge ringere kvalitet, og 2019 Kia Soul er det bedste eksempel på en sådan filosofi. Du kan få en 2019 Kia Soul med lavt kilometertal for et godt stykke under 20.000 kroner, hvilket gør den til et godt valg for dig, der gerne vil nyde godt af de allernyeste assistentsystemer uden at skulle bruge store penge.

Du skal finde en, der er udstyret med “Primo-pakken”, som sælges for omkring 4.500 kr. men den indeholder alt, hvad du har brug for til en topmoderne køreoplevelse som f.eks. adaptiv fartpilot med automatisk bremsesystem, systemer til at følge afstanden, advarsel om kollisioner fremad og meget mere.

  Det bedste sted at købe en brugt BMW

2018 Mazda 3 – En fantastisk all-around hatchback, der fås med adaptiv fartpilot

Den nuværende generation af Mazda 3 er højt anset som en af de bedste hatchbacks, der nogensinde er kommet ud af det japanske økonomibilsegment, så meget, at mange anser den for at ligne noget som en Audi A3 mere end en “barbone” prisbillig japansk hatchback.

Det er for det meste sandt, fordi Mazda 3 tilbyder en hel del for pengene, især når man tænker på den sportslige køreoplevelse og et flot udført udvendigt og indvendigt design. Desuden skal du finde en med “Premium udstyrspakke”, som koster ret rimelige 1.600 dollars, men den giver dig alt, hvad du har brug for og mere til.

2018 Hyundai Sonata – En opnåelig familiesedan, der fås med adaptiv fartpilot

Hyundai Sonata er ikke ligefrem en dyr bil til at begynde med, så du kan forvente, at Hyundai vil kræve en del penge af dig, hvis du vil have alle de klokker og fløjter, der var tilgængelige med Sonata fra ny. Men “teknologipakken” kostede kun 1000 dollars fra ny, og den kommer med afstandsaftastende adaptiv fartpilot og et system til opretholdelse af hastigheden.

Udover at være et godt tilbud er Sonata en ret pålidelig bil, der også kan prale af imponerende MPG-resultater. Uanset hvordan man ser på det, er Sonata en god indgang til ADAS-verdenen.

  Hvad er en god SUV til en stor person?

2018 Toyota RAV4 – En konkurrencedygtig kompakt SUV, der fås med adaptiv fartpilot

Toyota er et mærke, der er højt anset som det bedste bilmærke derude, når det gælder pålidelighed og effektivitet. Toyota har dog aldrig været alt for glad for at opfinde nyere teknologi, fordi de altid hellere har fokuseret på at perfektionere de nuværende teknologiske løsninger.

Dette spiller en stor rolle i det samlede pålidelighedsresultat, som gør RAV4 så god som den er. Uanset hvad, kan du få en med adaptiv fartpilot med alle de sikkerhedsmæssige klokker og fløjter for under 17.000 kr.

2012 Audi A6 – En førsteklasses executive sedan, der ældes som god vin

En 9 år gammel tysk dyr luksus-sedan virker ikke ligefrem som en sund økonomisk beslutning, når man tænker på, at disse biler ofte er genstand for hån, fordi de er så dyre at vedligeholde. Det gælder dog ikke i tilfældet med 2012 Audi A6 3.0T.
Det betyder, at du kan få et veludstyret eksemplar af denne executive sedan til omkring 25.000 kr. med ikke så mange kilometer på uret. Selv om denne Audi-model ikke er kendt for at give problemer sammenlignet med nogle af sine konkurrenter, skal du stadig betale for både vedligeholdelse og registreringspriser, som er højere end ved alle de andre biler på denne liste.

FAQ-afsnit

Er adaptiv fartpilot det værd?

Adaptiv fartpilot er bestemt det værd, hvis du bruger en stor del af din køretid på blot at køre langsomt på motorvejen eller i langsom trafik, fordi systemer som disse tager presset ud af længerevarende ture. Men hvis du ikke tilbringer meget tid bag rattet på daglig basis, er det måske ikke helt nødvendigt.

  Hvad er den værste Audi at købe brugt?

Uanset hvad, skal du også afgøre, hvor nødvendige systemer som disse er, afhængigt af din vilje til at bruge dem.

Er adaptiv fartpilot sikker?

For det meste er adaptive fartpilotsystemer sikre, hvis det pågældende system fungerer uden afbrydelser. Det betyder, at hvis systemet er beskadiget eller virker af en eller anden grund, bør du ikke bruge det, før du har løst sådanne problemer.

Systemer som disse er dog ikke til for at erstatte din egen bevidsthed om situationen, men kun for at hjælpe dig på en sikker og kontrolleret måde. Det betyder, at du altid skal holde et vågent øje med, hvad der sker omkring dig, hvilket betyder, at du skal holde hænderne på rattet og altid være klar til at bremse eller foretage korrektioner af styringen.

Er adaptiv fartpilot tilgængelig i alle nyere biler?

Ikke helt, for systemer som disse findes sjældent på begyndermodeller af næsten alle biler derude. Det betyder, at du ikke vil finde adaptiv fartpilot på mange biler i den høje ende af skalaen fra nye biler, hvis du ikke vælger at købe den specifikt.

Desuden er manuelle biler normalt ikke udstyret med systemer som disse, fordi de ikke er i stand til at accelerere eller bremse, hvis de ikke kan styre gearskiftet.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z