Kvinder nyder stil, komfort og skønhed. Hvis du leder efter en bil til at køre i bytrafik, giver vi dig BMW i3, en baghjulet 5-dørs hatchback, drevet af en elektrisk BMW eDrive synkron magnetrotor på 125 kW. Med en gennemsnitlig rækkevidde på 150 miles pr. batteriopladning og kompakte B-segmentdimensioner kan denne bil være et godt valg.
Bedste kvinders BMW til en bybil – BMW i3
BMW i3 er specielt designet til bykørsel. Den mangler en masse bagageplads, men giver nok til at transportere dine indkøb, tasker eller kufferter. Den har en akselafstand på 101 tommer, en længde på 157 tommer (4 meter) og en bredde på 70 tommer (1,75 meter), hvilket gør den relativt nem at parkere med.
BMW i3 er ret høj og meget smal, så affjedringen skal være ret fast for at holde den stabil på vejen, hvilket den også er. Du vil mærke bump på vejen, men det er en håndterbar kørsel. Med hensyn til styring tilbyder denne lille BMW en ensartet styring med god kontrol over køretøjet. Ikke kun det, men den har også en lille drejecirkel, hvilket gør den perfekt til bytrafik.
På den anden side føles BMW i3 ved højere hastigheder ret nervøs og giver mindre vejgreb, end du ville forvente af en BMW. Dette køretøj kan ikke varmt anbefales til ture uden for byen.
Bremse- og gaspedalerne er begge meget responsive. En anden fordel er, at denne bil er forholdsvis nem at køre med den såkaldte “single-pedal-teknik” som en automatisk bil i byen.
Når vi taler om undertrykkelse af ekstern støj, er elmotoren støjsvag, men der er dog nogle affjedringsproducerede lyde, som du ofte kan høre.
BMW i3 motor og gearkasse
BMW i3 kan, på trods af at være en bybil, være ret hurtig, da den når fra 0 til 62 miles i timen på kun 7,3 sekunder. Og i3s, den kraftigere version, klarer det på 6,9 sek.
i3s har en rækkevidde på 175 miles og den almindelige i3 kan klare 181 miles. Det er det, vi fandt i dokumenterne, men den reelle rækkevidde pr. batteriopladning er nok snarere 150 miles.
Hvis du ofte rejser uden for byen på længere ture, skal du ikke købe i3’eren, da den har en kortere rækkevidde end de fleste fuldt elektriske biler.
BMW i3 interiør og funktioner
Kørestillingen i BMW i3 er fantastisk. Den elektriske sædejustering er der, som du ville forvente, og rattet kan også manipuleres, så det passer perfekt til enhver fører. Desværre er der ingen justerbar lændestøtte, hvilket kan resultere i nogle klager, hvis du beslutter dig for at tage på en lang rejse. I en BMW i3 har du smalle sidesøjler og et højt synsfelt både foran og til siderne.
I modsætning til hvad mange tror, har BMW i3 rigelig plads foran, udstyret med en stor midterkonsol. Meget af det skyldes placeringen af gearvælgeren, som er placeret tæt på ratstammen i stedet for at være i den oprindelige position, mellem sæderne. Benpladsen er også solid, og der er ingen problemer med hovedpladsen i forkabinen.
Til gengæld er bagsæderne meget små, og folk over 1,80 meter anbefales ikke at sidde længe bag i en BMW i3, da de på sigt vil få nogle rygproblemer på grund af at sidde lidt buet. Desuden er søjlerne bagi meget tykke og kan give klaustrofobiske følelser hos både børn og voksne.
Der er kun to sæder på bilens bagsæde i stedet for tre, hvilket er forståeligt nok i betragtning af dimensionerne. Det, der kommer som en overraskelse, er, at man skal åbne fordørene for at kunne åbne bagdørene også.
Den digitale skærm sidder tæt på rattet og er ret intuitiv at bruge. Parkeringssensorer er den medfølgende standardudstyr. Frontsensorer, en automatisk selvparkeringsfunktion og et bakkamera er alle tilgængelige i den såkaldte Park Assist-pakke.
Infotainmentet er en 10,25 tommer stor standardskærm, og den leveres med USB, Bluetooth og DAB-radio. Systemet er intuitivt let at bruge og tilbyder mange genveje, så det ikke distraherer føreren fra vejen. Navigationen i BMW i3 er specielt designet til at pege på de elektriske opladningspunkter, der er tilgængelige i nærheden af dig, så du ikke løber tør for batteri.
Desværre er Android Auto ikke tilgængeligt, og du skal have en iPhone for at forbinde den med Apple CarPlay på bilen. Alt i alt er køretøjet godt lavet og ville passe perfekt til en forretningskvindes behov, der ofte kører rundt i byen.
Flere oplysninger om BMW’er
Har BMW en helt elektrisk SUV?
Ja, BMW afslørede for nylig iX SUV’en, som vil have den anslåede imponerende rækkevidde på 300 miles. De første producerede enheder forventes at ankomme til USA i 2022, mens produktionen vil starte i 2021.
BMW iX3 er en fuldt elektrisk SUV, som du kan købe lige nu, og som har en rækkevidde på 285 miles.
Er BMW i3 en fuldt elektrisk bil?
BMW i3 betragtes som en fuldt elektrisk bil, men har også mulighed for at inkludere en gasgenerator, der i et nødstilfælde udvider bilens rækkevidde en smule. Gastanken indeholder mellem 7 og 9 liter eller 4 gallon brændstof, som gør det muligt at nå den nærmeste opladnings- eller benzinstation.
Hvad er den bedste BMW SUV til en kvinde?
Den bedste BMW SUV, som en kvinde kan nyde at køre, er BMW X1, et ret pålideligt køretøj med ikke overvældende store dimensioner, men som alligevel er meget tilfredsstillende at køre og bringer stil til bordet. BMW X1 er sjov at køre både i bytrafik og på lange køreture. Den har en sporty fremtoning, tilstrækkelig bagageplads og meget pålidelige parkeringsassistenter, hvilket gør den til et godt valg for de fleste kvinder.