Med hensyn til pålidelighed er Volvo uden tvivl bedre end Volkswagen. Volvo er kendt for sin holdbarhed og sikkerhed, mens Volkswagen er kendt som en “folkebil”. Volkswagen tilbyder billigere biler til alle, mens Volvo mere fokuserer på luksussegmentet.
Selv om de begge har deres egne problemer, ligger Volvo foran Volkswagen, når det gælder pålidelighed.
Volkswagens pålidelighed er faldet på det seneste
Volkswagen er kendt for sin prisbillighed og sikkerhed. Normalt anses tyske biler for at være pålidelige muligheder, men så enkelt er det ikke for Volkswagen. Volkswagens pålidelighed har stået over for nogle problemer, især efter emissionsskandalen i 2015.
Pålidlighedsrapporter fra Warranty Direct tyder på, at Volkswagen-biler er nogle af de mindst pålidelige biler, og Reliability Index rangerede den på 25 ud af 40 virksomheder med en score på 137. De har for alvor sænket deres placeringer i pålidelighedsundersøgelser. For blot nogle år siden i 2016 lå de på en 9. plads med hensyn til pålidelighed.
Volkswagen lider også i forhold til det gennemsnitlige antal bilproblemer. Deres biler en “problemer-per-100”-score (pp100) på 163, hvilket er endnu lavere end sidste års 152.
Volkswagen brillerer dog på ét område – reparation. Volkswagen kræver mindre i reparationsomkostninger sammenlignet med mange andre store virksomheder. Den har en årlig gennemsnitlig reparations- og vedligeholdelsesomkostning på 676 dollars. Sikkerhedsfunktionerne i Volkswagen er også ret gode.
Almindelige problemer med Volkswagens
Med deres emissionsskandale i 2015 mistede Volkswagen mange af sine loyale kunder. Volkswagen indrømmede, at de snød i emissionstests, hvilket førte til deres alvorligt dårlige anmeldelser. Virksomheden er ikke kommet sig siden da og er fortsat med at gå tilbage.
Mange biler har i dag problemer med deres nye teknologiske funktioner, men det er ikke tilfældet med Volkswagen. Snarere involverer almindelige Volkswagen-problemer deres motorer. Der er flere problemer, der ofte rapporteres, herunder et med motorlyset. Kontrollampen for motoren er et almindeligt problem i Volkswagen på grund af dens defekte sensor.
Nogle af de andre problemer omfatter spolefejl, kortslutninger i ledningsnettet, og nogle mennesker har endda oplevet fejl i airbaggen. Mange af de problemer, der findes i Volkswagen, kan nemt løses, og reparationsomkostningerne er ikke for høje. Dette giver helt sikkert Volkswagen en vis fordel.
Volvo’s pålidelighed kan være tvivlsom
Volvo er kendt for sine stærkt byggede biler og sikkerhedsfunktioner, der giver dem en fordel i forhold til andre mærker. Volvo bygger biler og motorer med lang levetid. De sikkerhedsfunktioner, de tilbyder, er nogle af de bedste i verden. Folk elsker også det virkelig luksuriøse og komfortable interiør i Volvo.
Volvo er dog ikke uden sine fejl. Undersøgelser af pålideligheden viser, at Volvo har haft nogle problemer. XC90 blev af Consumer Report betegnet som den mindst pålidelige bil i 2021. Og Reliability Index rangerede dem på 23. pladsen ud af 40 bilproducenter med en gennemsnitlig score på 127 i pålidelighed.
Volvo står også over for et problem med sine reparationer. Reparationsomkostningerne er høje, med en gennemsnitlig årlig omkostning på 769 dollars. Bilernes problemer er også høje sammenlignet med andre konkurrenter, med en score på 143 problemer pr. 100 biler. Alligevel er reparationsomkostningerne stadig ikke så høje sammenlignet med andre luksusbilproducenter som Audi eller BMW.
Problemer med Volvo: Transmission og teknologi
Der er nogle store problemer, der er konstante i Volvo’er som f.eks. fejl i transmissionen. Det kan skyldes, at de får deres transmissionssystem fra Aisin Technology. Rapporterne om problemer med transmissionssystemet findes i næsten alle modeller. Omkostningerne ved at reparere dette er også temmelig høje, omkring 3.500 dollars.
Brugen af ny teknologi og andre komplekse systemer har bestemt deres fordele. Teknologien giver en bedre køreoplevelse med bedre brændstoføkonomi, men der er også nogle ulemper. Nyere Volvo-modeller har haft mange problemer med softwareproblemer. Nogle andre problemområder omfatter det automatiske bremsesystem og lækage af servostyringsvæske.
Volvo vs. Volkswagen
Volkswagen henvender sig til middelklassen med sine prisbillige og sikre biler. Volvo er derimod et luksusmærke, som er en del dyrere end Volkswagen. Volkswagen tilbyder bestemt høj kvalitet til lave priser, men de kan ikke sammenlignes med Volvos luksuriøse interiør og funktioner.
De sikkerhedsfunktioner, der findes i Volvo, er nogle af verdens bedste. Volkswagen er dog berømt for sine lave reparationsomkostninger og bedre brændstofeffektivitet.
Bedømmelse
Det kommer mest til at handle om køberens præferencer. Hvis du går efter en bil, der er billig, nem at reparere og har en bedre brændstoføkonomi, så vælg en Volkswagen. Ellers er Volvo den bedre løsning med hensyn til luksus, sikkerhed og en bedre køreoplevelse.
FAQ
Er Volkswagen et luksusmærke?
Volkswagen betragtes som et familiebilmærke og ikke som et luksusmærke. De laver dog nogle biler, der tilbyder visse luksuskvaliteter til deres kunder. Sikkerhedsfunktionerne og sæderne er ofte gode i Volkswagen. Det er også vigtigt at bemærke, at Volkswagen er moderselskab for mange andre luksusbilmærker.
Audi er en del af Volkswagen-koncernen og er bestemt et luksusbilmærke. Audi tilbyder futuristisk interiør med sportsligt udseende biler. Ydelsen er også strålende i Audi’er, mens Volkswagen er mere standard.
Hvilke andre mærker ejer Volkswagen?
Volkswagen er måske ikke det bedste bilmærke, men det er moderselskab for mange andre store europæiske bilmærker. Volkswagen opererer i 153 lande med deres gruppe af 12 mærker fra 7 europæiske lande. Volkswagen-koncernen omfatter:
- SEAT
- SKODA
- Bentley
- Bugatti
- Lamborghini
- Porsche
- Ducati
- Skåne
- Audi
- MAN
- Volkswagen
- Volkswagen erhvervskøretøjer.
Hvordan blev Volkswagen så berømt?
Volkswagen er en af de største bilsælgende virksomheder i verden med aktiviteter i 153 lande. Virksomheden startede i Tyskland i 1937 og blev kaldt “folkets bil”. Volkswagen begyndte snart at producere billige biler til almindelige mennesker med gode funktioner for den tid. Dette gjorde dem mere berømte end andre biler til høje priser på den tid.
Volkswagen indførte nye strategier efter Anden Verdenskrig. De begyndte at eksportere deres biler straks efter krigen i 1947. Denne strategi hjalp dem virkelig. Deres stjerne var Volkswagen Beetle; den blev et tysk ikon med en enorm markedsandel på 40 % på det tidspunkt.