Verden af kompakte elbiler er konkurrencedygtig som det elbiler var med næsten elbiler fremtrædende producent kommer ud med sin egen iteration. Peugeot har en hel del elbiler i sit nuværende arsenal, men e-208 er nok den mest populære, da den kombinerer overkommelige priser med en anstændig batteristørrelse, gode opladningshastigheder og en generelt veludstyret pakke.
VW investerer også store summer i sin ID. elbilserie og den mest populære ID. VW-model er den mindste ID.3. I denne artikel vil vi sammenligne Peugeot e-208 vs. VW ID.3 og fortælle dig, hvilken af de to biler der er den bedre bil. Vi vil sammenligne dem i et virkeligt scenarie og vil give dig en bred vurdering af, hvordan disse to står i forhold til hinanden.
Peugeot e-208 kom ud for ca. 2-3 år siden og ser ud til at sælge rigtig godt i Europa. Det skyldes dels, hvor overkommelig den er i forhold til de fleste elbiler derude, og fordi dens vægt, størrelse og udstyr er perfekt til dem, der ønsker en elektrisk bil til bytransport fra A til B, som ikke forurener eller koster mange penge at køre.
VW ID.3 er til sammenligning en større og dyrere bil og er bedre, når det gælder flere passagerer og længere ture. At vælge mellem disse to kræver, at du samler alle de relelectric carant oplysninger om hver enkelt og forstår, hvad det betyder at eje en elbil generelt.
Peugeot e-208 – Den mindste Peugeot elbil
Med en startpris på 31.345 £ i Storbritannien, 35.350 € i Tyskland og 32.250 € i Holland ligger Peugeot e-208 på elbilens indgangsvinkel, hvilket gør den yderst konkurrencedygtig. Den er også udstyret med et brugbart 45 kWh-batteri med en reel rækkevidde på mellem 125 og 265 miles afhængig af, hvordan du kører bilen og temperaturen udenfor.
Med 139 hk og permanent forhjulstræk kan e-208 klare sprinten fra 0 til 100 km/t på omkring 8 sekunder, hvilket bestemt er nok for dens størrelse. Den fås i enten 2-dørs eller 5-dørs konfigurationer, afhængigt af hvad du har brug for. Designet af e-208 er virkelig futuristisk og velgennemtænkt både indvendigt og udvendigt.
Det tager ca. 25 minutter at oplade e-208 fra 10 % til 80 % ved hjælp af en hurtig 150 kW DC-oplader, mens en langsom AC-opladning på 7,4 kW tager lidt over 7 timer. Køreoplevelsen er ret dynamisk og adræt, hvilket gør e-208 fantastisk til at navigere i snævre bymidter, og parkeringskvaliteten er også virkelig nem.
Vi kan ikke tale om e-208’s langsigtede pålidelighed, da den stadig er en ret frisk bil, men vi kan sige, at den ser ud til at klare sig okay indtil videre.
VW ID.3 – Den indgangselektriske bilel VW ID. Model
VW ID.3 fås i tre forskellige batterikonfigurationer, der starter med det mindste 45 kWh-batteri, et 58 kWh-batteri og det topspecificerede 77 kWh-batteri. Førstnævnte kommer til at koste dig omkring 37.990 euro, mens sidstnævnte kan gå helt op til 56.500 euro. 58kWh-modellen er sandsynligvis den mest populære, og den koster 43.995 € i Tyskland, 39.990 € i Holland og 36.990 £ i Storbritannien.
ID.3-modellen med 45 kWh har en rækkevidde på mellem 120 og 250 miles, 58 kWh-modellen har en rækkevidde på mellem 155 miles og 320 miles, mens topmodellen med 77 kWh har en rækkevidde på mellem 200 og 410 miles. 45kWh-modellen har en enkelt motor med 150 hk, og den kan oplades fra 10 % til 80 % ved hjælp af en hurtig 118 kW DC-oplader på 28 minutter, mens den langsomme 7,2 kW AC-opladning tager 7,5 timer.
58kWh-modellen har en enkelt elmotor med 201 hk, DC-snelladning er begrænset til 124 kW og tager 31 minutter, mens langsom AC-opladning på 11 kW tager 6 timer og 15 minutter. Topmodellen 77kWh har også 201 hk, men oplades med et maksimum på 133kW DC-snelladning, der tager 33 minutter/langsom AC 11kW-ladning tager 8 timer og 15 minutter.
Alt i alt er ID.3-sortimentet meget mere udbredt, og der er masser at vælge imellem. Designet er virkelig futuristisk, elektrisk caren mere end e-208. Interiøret bliver ofte omtalt som lidt for plastikagtigt, men den overordnede funktionalitet og det overordnede design er i orden. Både den tilbudte plads og dens pålidelighed ser ud til at gøre det godt.
Konklusion – VW ID.3 er en bedre bil
Volkswagen ID.3 er en langt bedre bil, da den tilbyder flere drivliniemuligheder med mere effekt, større rækkevidde og bedre opladningstider. Designet er ret subjektivt, men ID.3 ser mere elbilsagtig ud, hvilket er noget mange elbilsejere ønsker af en bil.
VW’en er også meget mere rummelig, bedre udstyret, mere komfortabel og mere avanceret. Dette er ret forståeligt, da ID.3 er en dyrere bil. Faktum er, at ID.3 ikke er en direkte konkurrent til e-208, da den befinder sig i et højere markedssegment sammenlignet med e-208.
FAQ-afsnit
Hvilken Volkswagen ID. Model er den bedste?
Selv om ID.3 giver god værdi og er den bedst solgte ID.3-bil, som VW tilbyder, er dens storebror ID.4 sandsynligvis den bedste ID.4-model, som VW tilbyder i øjeblikket. Først og fremmest er ID.4 ikke meget dyrere end ID.3, mens den er større, ser meget bedre ud, er bedre udstyret, har mere kraft, flere udstyrsvarianter og en bedre rækkevidde.
Opladningshastigheden og opladningshastighederne er de samme, hvilket ikke er nogen dårlig ting, da de nuværende opladningshastigheder, som begge disse tilbyder, er mere end tilstrækkelige.
Laver Volkswagen gode elbiler?
Volkswagen laver nogle af de mest konkurrencedygtige elbiler på markedet, hvilket er ret forståeligt, da ID. VW-serien sælger godt. VW ID.3 og ID.4 er langt de bedst sælgende ID. modeller, da de virkelig tilbyder en virkelig velafrundet pakke.
VW vil tilbyde den nye elbil Passat-erstatning kaldet ID.7, som vil drive VW til elektrisk caren større højder i elbilssegmentet.
Er Volkswagen bedre end Tesla?
Volkswagen er ikke kun i stand til at konkurrere med, men slår faktisk Tesla i Europa, mens salget i USA stadig tipper til fordel for Tesla. Vi kan sige, at begge disse mærker er på forkant med den elektriske bilrelectric carolution, men Tesla er stadig kongen over alle.