Peugeot e-208 vs e-2008

2023 Peugeot e-208

Peugeot er et af de mærker, der omhyggeligt balancerer mellem at være et prisvenligt mærke til en overkommelig pris og at have mange funktioner, som kun findes i premium-segmentet. De dage, hvor Peugeot kæmpede for at lave en god bil, er for længst forbi, da stort set alle nuværende Peugeot-modeller har tendens til at ligge helt i toppen af deres segmenter.

Peugeot e-208 er en lille elektrisk bybil, der er bygget på den velkendte Peugeot 208. e-208 er den mindste, billigste og mest almindelige Peugeot-elbil. Den fås med enten 2 eller 4 døre, og den bruger det velkendte 45 kWh-batteri med 136 hk. Designmæssigt er den slank, sporty og flot og kan konkurrere med mange dyrere biler i denne henseende.

Peugeot e-2008 kan ses som en lidt mere praktisk, større og rummeligere version af e-208, men den koster også flere penge end e-208. Dens crossover SUV-design er mere tiltalende for de fleste købere i dag, mens drivlinen i e-2008 er identisk med den i e-208.

I denne artikel vil vi sammenligne Peugeot e-208 vs. e-2008 og fortælle dig, hvilken af de to der er et bedre køb. Vi vil sammenligne dem med hensyn til design, ydeevne, komfort, følelse og effektivitet. Det betyder, at du vil have alle de nødvendige oplysninger om, hvilken af disse to du skal købe efter at have læst denne artikel!

Peugeot e-208 – Den mindste Peugeot elbil

Med en startpris på 31.345 £ i Storbritannien, 32.250 € i Holland og 35.350 € i Tyskland repræsenterer e-208 Peugeots indgang til at eje en elbil. e-208 er afhængig af et velkendt 45 kWh-batteri fra Stellantis med 136 hk og et drejningsmoment på 192 lb-pund. Kraften leveres via en enkelt motor og går kun til de to forreste hjul.

  Er Peugeot Rifter en god bil?

Den reelle rækkevidde, du kan forvente af e-208, er mellem 125 og 265 miles afhængigt af, hvordan du kører bilen, og hvor koldt det er udenfor. Den maksimale opladningshastighed, som e-208 tilbyder, er 150 kW på en jævnstrømsoplader, hvilket betyder, at det tager ca. 26 minutter at lade den op fra 10 % til 80 %, mens en langsom 7,4 kW vekselstrømsopladning tager lidt over 7 timer.

Designmæssigt giver e-208 et sporty og urbant image, især takket være et skarpt interiør og forlygter foran. Praktiskheden er der, hvor e-208 kommer til kort, da den ikke er særlig godt designet til fire voksne. Pålidelighed er lidt af et mysterium på nuværende tidspunkt, da e-208 har været på markedet siden slutningen af 2021/begyndelsen af 2022.

Peugeot e-2008 – Den mindste Peugeot elbil Crossover/SUV

Peugeot e-2008 koster 35.150 pund i Storbritannien, 37.530 euro i Holland og 37.900 euro i Tyskland. Den bruger også det velkendte 45 kWh-batteri, og hele specifikationslisten for drivlinjen er identisk med den i e-208. Hvordanelektrisk carer, takket være sin større størrelse og vægt, kan e-2008 gøre mellem 110 miles og 235 miles rækkevidde maksimalt.

Hurtigopladningstiderne er identiske, mens den langsomme AC-opladning på 7,4 kW også er identisk. Der, hvor e-2008 adskiller sig mest, er designet, da det er en forholdsvis større crossover-SUV med et højere tyngdepunkt. Det betyder, at det er lettere at komme ind og ud af e-2008, og at den har et bedre overblik over det hele.

  Peugeot 1.6 PureTech Motorproblemer

Den har døre med bred åbning med plads nok til fire voksne, el-bilen til længere ture. Interiøret er identisk med interiøret i e-208, hvilket er en god ting, da der absolut intet er galt med e-208’s interiør. Pålideligheden er også lidt et mysterium, da e-2008 er lige så ny som e-208.

Konklusion – e-2008 er den bedre bil

Peugeot e-2008 koster næsten 4.000 £ mere end e-208 i Storbritannien, mens e-2008 koster næsten 5.000 € mere i Holland og 2.500 € mere i Tyskland. Det er virkelig store prisforskelle, og de kan for mange være en dealbreaker, men de giver mening, da e-2008 føles som en særlig mærkbar opgradering med hensyn til stil, plads, praktiske egenskaber og generel følelse.

Forskellene i den maksimale rækkevidde er ikke overdrevent mærkbare og kan let ophæves ved at køre lidt mere fornuftigt. Den indvendige plads er meget bedre med e-2008, mens e-208 er bedre, hvis du ofte kører alene. Alt i alt er e-2008 den bedre bil, fordi den har et bedre udseende, mere plads, en mere støjsvag kørsel, bedre udsyn og en bedre gensalgsværdi.

FAQ-afsnit

Hvorfor er Peugeot e-208 bedre end e-2008?

Peugeot e-208 er bedre end e-2008, når det gælder priser og daglig pendling over korte afstande. Hvis du ofte kører bilen alene, og du har brug for en transport delectric carice fra punkt A til punkt B, og du har en anden bil til langdistancebrug i familien, så spar dig selv for lidt penge og vælg e-208.

Nogle europæiske byer er berygtede for snævre gader, store menneskemængder og mangel på parkeringspladser, og det er her, du kan mærke fordelene ved e-208 i forhold til e-2008.

  Alt om 2023 Peugeot 3008

Er Peugeot EL-biler gode?

Peugeot er på jagt efter hurtigt at udvide sit sortiment af elbiler ved løbende at introducere nyere og bedre iterationer af præelektriske hybrid- og benzin/dieselmodeller. I 2024 håber Peugeot helt at eliminere rene forbrændingsmotorer, som sandsynligvis vil blive ledet af næste generation af Peugeot-elbiler, der vil få en ny platform, der er elektrisk karentæne, og som vil afvikle det nuværende 45 kWh Stellantis-batteri.

Når vi taler om batteriet, har Stellantis for nylig taget store skridt ved at planlægge at investere 2,5 milliarder dollars i F&U-penge sammen med Samsung til nye batterifabrikker i USA, som helt sikkert vil skubbe mærkeets evne til at lave bedre og mere avanceret batteriteknologi i fremtiden.

Skal jeg købe en Peugeot ELEKTRISK BIL?

Det er ret indlysende, at Peugeot ikke er den eneste ene producent af elbiler, og at der er mange mere lokkende muligheder derude. Hvordanelektric carer, hvor Peugeot giver en hel masse mening er den lavere ende af spektret, som også kan drage fordel af forskellige statstilskud til billigere elbiler.

Det betyder, at du kan købe en Peugeot elbil til en virkelig overkommelig pris, så meget at det ikke giver mening at gå efter en luksus elbil elbil elbiler.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z