Der er mange problemer med BMW 335i, f.eks. lækager, motorproblemer og dyre reparationer.
BMW 335i er fra femte generation af 3-serie BMW’erne i BMW 3-serien. Det er en 2-dørs coupé, der er designet til at ligne en sportsvogn. Det er helt sikkert en god bil at køre i, men den kommer med mange problemer, og vigtigere endnu, meget dyre problemer. Det er dog ikke noget nyt, hvis du køber en brugt BMW.
BMW 335i
BMW 335i er en berømt coupémodel af 3-serie BMW, og det var også den sidste coupémodel af 3-serien. Bilen havde flere opgraderinger i forhold til de tidligere 4. generationsmodeller, og den var meget populær. Men som alle BMW’er lider denne bil også af mange dyre problemer.
Bilen er stadig ejet af mange mennesker, og mange af dem forsøger at reparere bilen selv, fordi de er så komplekse. BMW-forhandleren er også virkelig dyr, hvilket bare øger folks elendighed. Selv BMW har haft flere tilbagekaldelser af bilen.
Funktioner
Den havde det nye infotainmentsystem, drevet af BMW’s iDrive Operating system, som hjalp med mange ting som f.eks. navigation. Bilen havde en helt ny trykknap til at starte bilen, hvilket var nyt på det tidspunkt. Bilens interiør er også virkelig luksuriøst og føles førsteklasses i hvert hjørne af bilen.
Ydelser
Hvis vi ser på bilens ydeevne, var bilen et bæst at køre. Vejgrebet og den højere hastighed, takket være dens 3,0 L BMW N54 eller N55 inline-6 motor på 3,0 L, som er vidunderlig. Du ville få det fulde udbytte af denne bil, men til en pris.
Bilen blev også tilbudt med et firehjulstræk, hvilket endnu udvidede bilens vejgreb og vejgreb. Den 3,0 L hurtige motor gav en meget høj acceleration på 0-60 mph på kun 5,6 sekunder. Bilen var også udstyret med run flat dæk, hvilket bestemt ikke er en velsignelse.
BMW-forhandlere
BMW-forhandlere anses normalt for at være meget dyre, når det gælder service, vedligeholdelse og reparation af bilerne. Dette skyldes, at BMW’er for det meste er meget komplekse biler, især efter 2006-modellerne. Mekanikerne har brug for tid til at reparere din bil, og du vil være nødt til at bære denne omkostning. Desuden er størstedelen af delene importeret, så det øger de ekstra omkostninger til dele.
Problemer
335i kom med en masse problemer, og de fleste af dem er ret dyre og svære at håndtere. Du kan naturligvis undgå disse problemer ved at foretage rettidigt service og olieskift. Det vil koste dig nogle penge, men du vil spare penge i det lange løb. Nogle almindelige problemer forklares som følger:
Lækkerheder
Bilen er udsat for så mange lækager. Bilen er fyldt med så mange slanger, og slanger, der også er lavet af plastik, og som er tilbøjelige til at blive beskadiget efter nogen tid. Højtrykspumpen er rapporteret til at lække og skal repareres ofte.
Brændstofpumpen er ansvarlig for at sprøjte brændstof ind i motoren, og hvis den ikke gør det, får motoren ikke ordentligt brændstof, og det vil påvirke motoren. Dette var også en kendt fejl i 335i, og BMW havde nogle tilbagekaldelser og forlængede garantien på delen, men hvis du er denne bil nu, er det svært at finde en bil under garanti.
De andre dele, der er udsat for lækager, er ventildæksler og elektrisk vandpumpe. Olielækagen fra ventildækslet skyldes varmen fra turbomotoren. Alt dette koster meget meget ligesom udskiftning af brændstofpumpen ville koste 400-500 dollars, hele ventildækslet koster omkring 450 dollars og elektrisk vandpumpe er omkring 1000 dollars.
Hyppig vedligeholdelse
BMW’er er kendt for deres hyppige vedligeholdelse generelt. Det er derfor, at mange BMW-ejere selv udfører deres vedligeholdelse. Lækager er ekstremt almindelige, hvilket er et problem med 335i. Derudover komplicerer overingeniørerne og de komplekse systemer yderligere chancerne for billig vedligeholdelse fra eksterne værksteder.
Andre problemer
- 335i blev leveret med punkteringsdæk, som er meget svære at reparere.
- 335i havde ikke nogen oliepind, og det elektriske system kræver, at bilens motor skal køre i et stykke tid for at kontrollere olien.
- Det dyreste problem er turboladeren og Westgate-raslen. Dette ville koste dig mere end 1 000 USD, men det er ikke så almindeligt.
Konklusion
335i kommer med sin rimelige andel af problemer, men de fleste af de uberettigede BMW’er har sådanne former for problemer. BMW’en er heller ikke kendt for sin pålidelighed, så hvis du vil opleve den spænding, som BMW’erne giver, så ville du være nødt til at betale for disse reparationer.
FAQ
Er BMW’er pålidelige?
De tyske biler er blevet anset for at være mere pålidelige end andre, men det er ikke det samme med BMW. BMW har en score under gennemsnittet på 2,5 ud af 5, når det gælder pålidelighed, af RepairPal. Mange ejere har også rapporteret deres bekymringer og anmeldelser om BMW’erne, og mange af dem er ret dårlige. Bilmagasinet og hobbyfolk vurderer dem også langt under gennemsnittet.
Hvorfor er BMW så meget populær?
BMW’erne er berømte for deres kraftige motor og generelle høje ydeevne. BMW er også berømt for sin store historie inden for motorløb og sportsvogne. De har prestige og en historie med at lave højtydende hurtige motorer, som har vundet mange løb gennem historien.
For mange mennesker er BMW dog blevet et statussymbol på grund af deres højere priser og luksus. Folk kan lide at eje disse dyre biler på grund af deres udseende. Ikke desto mindre er dette ikke så almindeligt, og folk elsker stadig spændingen og spændingen fra hurtige BMW-biler.
Hvorfor er BMW-biler så dyre?
Det enkle er, på grund af deres luksus og førsteklasses kvalitet. Den tid, som de tyske bilproducenter bruger på at lave deres biler, er meget længere end andre masseproducerede biler. BMW fremstiller sine motorer og bruger meget på markedsføring og motorløb.
De er også dyre, fordi de er importeret og ikke fremstillet i USA. Den teknologi, der bruges i bilen, handler ikke kun om at rejse, men også om at nyde turen. Ellers er de fleste luksusbiler dyre på grund af deres førsteklasses dele og indvendige luksus.