BMW M235I er sjov at køre, da den har fremragende styring og håndtering. Dens sportsdesign er også tiltalende, hvilket gør den til en dejlig bil at eje. Men som de fleste luksusbiler kommer M235I også med flere problemer. Men hvad er de almindelige problemer med BMW M235I?
Almindelige problemer med BMW M235I er motorfejl, VANOS Solenoidfejl, vandpumpesvigt, dårlige bremseklodser, transmissionsproblemer, olielækage fra ventildækslet, elektriske problemer og utæt pakning af oliefilterhuset. Bemærk, at de fleste af disse problemer kan undgås med korrekt pleje og vedligeholdelse.
Hvad er de almindelige problemer med BMW M235I?
Motorfejl
BMW M235I er udstyret med N55-motoren, som er en af de mest pålidelige motorer på markedet. Brugere har rapporteret, at deres motorer er gået i stykker af forskellige årsager. En af hovedårsagerne til motorfejl er snavsede, beskadigede eller gamle tændrør. Dette forårsager også, at motoren ikke har en fejltænding.
Et andet stort problem, der får N55-motoren til at fejle, er lejesvigt. Lejerne svigter normalt på grund af manglende smøring eller olieskift. Desuden er det noget dyrt at reparere lejerne, da du kan være nødt til at bruge mindst 8.000 dollars. Hvad mere er, skal du måske udskifte de dårlige tændrør for at løse motorfejl.
Vandpumpefejl
En vandpumpe er en vigtig del af motoren. Den er ansvarlig for at cirkulere kølevæske i hele kølesystemet for at køle motortemperaturerne. En vandpumpe svigter dog også efter at have været brugt i nogen tid. Derudover kan en vandpumpe svigte på grund af en dårlig termostat. Nogle af tegnene på en dårlig vandpumpe er motoroverophedning og en blæser, der kører på fuld hastighed.
For at løse dette problem skal du udskifte både vandpumpen og termostaten. Det er vigtigt at installere en vandpumpe af høj kvalitet, hvis du ønsker, at den skal holde over 40.000 miles.
VANOS Solenoidfejl
VANOS-systemet eller systemet med variabel knastakseltiming er med til at forbedre tomgangskørslen og den jævne effekt. Ikke desto mindre svigter denne del på grund af slitage efter at have tilbagelagt flere kilometer. Nogle af tegnene på VANOS-solenoidfejl er ujævn tomgang, limp mode og tab af effekt og drejningsmoment. Du kan løse dette problem korrekt ved at udskifte den defekte VANOS-ventil og ikke blot rense den.
Problemer med transmission
Det er let for transmissionen i BMW M235I at forkæle eller svigte. Dette skyldes, at der er flere ting, der bidrager til transmissionssvigt, herunder motoroverophedning, glidning, mangel på væsker på grund af lækager og symptomatisk støj. Tegn på en dårlig gearkasse er hvinende, knirkende og brummende lyde.
For at løse transmissionsproblemer skal du identificere problemet og udskifte den eller de berørte dele.
Ventildæksel/ventildæksletpakning olielækage
Dette er et af de almindelige problemer, som BMW M235I-brugere har klaget over. Gummipakningen til ventildækslet og plastikventildækslet er blandt de BMW-dele, der nedbrydes hurtigere. Så når disse dele revner, vil de begynde at lække olie. De kan dog repareres ved at udskifte det dårlige ventildæksel og ventildæksletætningen.
Utætte pakning til oliefilterhus
Selv om dette problem er almindeligt i BMW M235I-modellen, er det ikke særlig alvorligt eller dyrt at løse. Den dårlige pakning til oliefilterhuset bør dog udskiftes i tide for at undgå at beskadige andre motordele. Oliefilterhusets pakning er utæt på grund af slitage. Udskift den dårlige oliefilterhuspakning for at løse problemet.
Dårlige bremseklodser
Bremseklodser er nogle af de første dele, der bliver slidt på NMW M235I. De skal inspiceres hver 30.000 miles for at sikre, at de fungerer korrekt. Hvis bremseklodserne er beskadigede eller slidte, vil de glide og svigte, hvilket er farligt for føreren og passagererne. Udskift de dårlige bremseklodser med nye.
Elektriske problemer
Det vigtigste elektriske problem, som BMW M235I-ejere oplever, er ledningsbrænding. Dette sker, fordi jordledningen ikke kan klare strømmen og ender med at brænde ved stiftstikket, hvilket gør, at advarselslamper på bremsen tænder for baklys. Bemærk, at dette sker i den højre baglygtskakt.
For at løse dette problem skal du vedhæfte en anden jordledning. Tag bilen til mekanikeren, hvis din bil har dette problem.
FAQ
Er det dyrt at vedligeholde en BMW M235I?
Ja, BMW M235I er ret dyrere at vedligeholde end en gennemsnitlig bil. Det skyldes, at den rapporterer flere problemer end en gennemsnitsbil, og at udgifterne til reparation og vedligeholdelse også er høje. Desuden er BMW-dele dyrere end de fleste af dens konkurrenter, hvilket også øger vedligeholdelsesomkostningerne.
Efter hvor mange kilometer begynder BMW M235I at udvikle problemer?
BMW M235Ii leveres med en af de mest pålidelige motorer på markedet. Hvis bilen er godt vedligeholdt, vil den måske ikke opleve større problemer, før den når over 100.000 miles. Brugeren kan dog begynde at opleve mindre problemer allerede fra 30.000 miles.
Hvad er det høje kilometertal for BMW M235I?
Enhver brugt BMW M235I med over 100.000 miles har et højt kilometertal. Dette skyldes, at M235I-modeller begynder at udvikle alvorlige problemer efter at have nået 100k miles. Ikke desto mindre er nogle biler korrekt vedligeholdt og kørt, og derfor holder de længere og har færre problemer, selv i det lange løb.
Ikke desto mindre er det vigtigt, hvis du køber en brugt BMW M235I bil, at du køber en med mindre end 100.000 miles, så du ikke støder på en masse alvorlige problemer efter et par års ejerskab.
Er N55-motoren holdbar?
På trods af at de fleste BMW-motorer ikke er særlig pålidelige, er BMW N55 en af de mest pålidelige motorer i sin klasse. Hvis du vedligeholder motoren godt, vil den holde over 150.000 miles. Ikke desto mindre har nogle brugere rapporteret, at deres motorer har kørt over 250.000 miles.
Konklusion
BMW M235I kan være en fantastisk og elegant coupé at køre i, men den har flere problemer, som køberne bør være opmærksomme på, før de investerer. Uanset hvad kan de fleste af BMW M235I-problemerne undgås ved at passe godt på bilen.