BMW F31 kan være en dejlig, komfortabel og pålidelig turistvogn, men denne bil har haft flere tilbagekaldelser i årenes løb på grund af en række problemer, som bilerne havde. Men hvad er de almindelige problemer med BMW F31?
Almindelige problemer med BMW F31 er problemer med tandkæde, olie, overophedning af motoren, defekt bagvisker, raslende støj, funktionsfejllyset tændes, defekt airbag og svigt i bremsernes vakuumpumpe. Bemærk, at de fleste af disse problemer kan løses, men korrekt vedligeholdelse kan forhindre, at de fleste af dem finder sted.
Hvad er de almindelige problemer med BMW F31?
Problemer med styringskæden
Øverst på vores liste er problemet med timingkæden. Dette har været et stående problem blandt BMW-biler i lang tid. De fleste af de nyeste BMW’er har dog ikke problemer med timingkæden. Dette problem er almindeligt på BMW F31-modellerne med N47-motoren.
Da krumtapakselhjulet kommer med ekstremt skarpe tænder, kan det beskadige eller ødelægge timingkæden, når bilen køres hårdt, og timingkæden hopper op og ned. Hvis timingkæden går i stykker eller bliver beskadiget, er den eneste løsning at udskifte den.
Overophedning af motoren
Et andet almindeligt problem i BMW F31 er overophedning af motoren. Dette skyldes normalt en defekt vandpumpe. En kølervæskelækage, en tilstoppet kølervæskeslange eller en defekt kølerblæser kan dog også forårsage overophedning af motoren. Tag din BMW F41 328i med til en mekaniker for at identificere det underliggende problem og løse det.
Rasslende støj og tab af motorkraft
Skramlende støj og tab af effekt kan forveksles med andre problemer. Hvis du har en BMW F31, er det dog vigtigt at være opmærksom på VANOS-gearaggregatet. BMW F31 bygget mellem 2009 og 2011 har haft dette problem. De BMW’er, der er bygget i denne periode, har fire monteringsbolte, der kan løsne sig eller gå i stykker og forårsage støj.
Olielækage
En olielækage er meget almindelig blandt BMW-modeller. Hovedårsagen til olielækage i BMW F31 er en defekt ventildækseltætning. Når du har kørt din BMW F31 i flere kilometer, vil ventildæksletætningen blive slidt, og der vil begynde at løbe olie ud. Du skal blot udskifte den slidte ventildækseltætning.
Fejl i bremsevakuumpumpen
Bremsevakuumpumpen svigter på grund af manglende vibrationer. Til gengæld forsynes bremsehjælpsforstærkningsenheden ikke med tilstrækkelig vakuumkraft, hvilket medfører en nedsat effektivitet af bremseassistentfunktionen. Dette problem er almindeligt på BMW F31 touring-modeller, der er fremstillet før den 31. juli 2013.
Lyset for funktionsfejl tændes
Dette problem er almindeligt på BMW F31 320i-modeller fremstillet før 2014. Ud over at lyset lyser, kan motoren også gå over i en tilstand med reduceret effekt med meddelelsen “Drivlinefejl” vist på instrumentbrættet. Ikke desto mindre er hovedårsagen til at kontrollere motorlyset tændes på grund af VANOS-fejl.
Defekt airbag
Dette problem var almindeligt på BMW F31-turistbiler fremstillet mellem 2012 og 2017. Airbaggene var defekte og kunne forårsage en ulykke. Airbaggene indeholdt drivmiddelskiver, der med tiden kunne absorbere fugt.
Så i tilfælde af et for højt internt tryk, der kunne få metalinflatorhuset til at briste, kunne disse metalfragmenter blive kastet mod mennesker og var meget farlige.
Defekt bagvisker
Dette er et andet almindeligt problem med BMW F31. Hvis der kommer vand ind i motorhuset, vil det brænde sammen. Som følge heraf vil det medføre, at den bageste vinduesvisker holder op med at fungere. Udskift motorhuset for at genoprette din bagvisker.
Defekt krumtapakselsensor
Når din BMW F31 har en defekt krumtapakselsensor eller en defekt knastakselsensor, vil du bemærke en manglende kraft eller acceleration ved høje hastigheder. Kontroller krumtapakslen og knastakslen. Hvis de er beskadiget, skal du udskifte dem.
FAQ
Har BMW F31 mange problemer?
Selv om BMW F31 touring kommer med flere problemer, har den ikke mange problemer. Desuden er de problemer, der findes på BMW F31, forskellige fra modelår til modelår, selv om nogle årsmodeller er kendt for at have flere problemer end andre. Så find ud af mere om den F31-model, du ønsker at købe, før du får en model med mange problemer.
Hvad er det høje kilometertal på BMW F31?
BMW F31 er fra en meget pålidelig BMW-linjeup. Men når denne bil rammer over 150.000 miles, dukker der mere alvorlige problemer op, som er ret svære at håndtere. Så hvis du ønsker at købe en brugt BMW F31 af høj kvalitet, skal du holde dig væk fra en BMW F31, der har ramt over 150k miles.
Er BMW F31 dyr at vedligeholde?
Ja, BMW F31 er dyr at vedligeholde. Når bilen stadig er under garanti, vil du ikke føle smerten ved at vedligeholde den. Men når garantien udløber, går udgifterne til vedligeholdelse af BMW F31 ud over det sædvanlige. Det skyldes, at omkostningerne til service og køb af nye dele er meget dyre sammenlignet med andre bilmærker.
Efter hvor mange kilometer begynder BMW F31 at få problemer?
De fleste BMW-modeller begynder at få mindre problemer allerede fra 60.000 miles. Men efter 100.000 miles at alvorlige og dyre problemer begynder at dukke op. Og når BMW’en rammer over 150.000 miles, er problemerne ekstremt alvorlige og dyre på dette tidspunkt.
Hvad er det mest almindelige problem med BMW?
Det mest almindelige problem med BMW er olielækager. Selv om dette problem ikke er særlig almindeligt på de nyeste BMW-modeller, er det udbredt på de gamle modeller. Hovedårsagen til olielækager på BMW’er er på grund af en slidt ventildæksletætning. Denne del skal udskiftes hver 60.000 miles eller tidligere for at forhindre olielækager.
Resumé
Efter at have fremhævet nogle af de almindelige problemer, som BMW F31 står over for, kan du slappe af, når du ved, hvad du kan forvente af denne fremragende luksus og kraftfulde touringvogn. Desuden kan de fleste af disse problemer løses fra BMW-servicecentret eller ved at besøge en BMW-certificeret tekniker eller mekaniker.
Alt i alt er BMW F31 3-serie Touring en dejlig familiebil, da den er rummelig og tilbyder rigeligt med lastrum. Den yder også fremragende og har masser af avancerede funktioner. Frem for alt er den meget pålidelig, selv om vedligeholdelsesomkostningerne er noget høje.