Volkswagen ID.4 er i øjeblikket VW’s bedste elbil og VW’s bedste elbil til dato. ID.4 blev først introduceret tilbage i 2020, og folk var hurtige til at påstå, at ID.4 er den nye Golf blandt elbiler. Disse grunde til hvorfor skyldes, hvor praktisk ID.4 er, hvor komfortabel den er, hvor afbalanceret den er, og hvor rummelig kabinen er.
Hvis du er interesseret i at købe den nye ID.4, vil vi fortælle dig alt om 2023 VW ID 4-modellerne fra VW, hvordan de kan sammenlignes, og hvad du får med hver enkelt. Alle modeller for modelåret 2023 kommer med et 82 kWh-batteri eller et 52 kWh-batteri. Modellen med 52kWh-batteri hedder “Pure”. ID.4-modellen på begynderniveau med et 82kWh-batteri er trim-modellen “Pro”, som får det meste af det, du har brug for i det daglige.
Førstnævnte kan køre 245 miles på en fuld opladning og kan oplades på 48 minutter ved hjælp af en hurtig DC 50kW-oplader, mens sidstnævnte kan køre 214 miles og kan oplades på 35 minutter ved hjælp af en hurtig DC 100kW-oplader. Når du skal vælge, hvilket udstyrsniveau af ID.4’eren der passer til dig, skal du afveje dine behov og ønsker.
PRO-modellen er sandsynligvis den, som de fleste vil gå efter, da den er billigst og lige så kompetent, mens modellerne i den højere ende mest vil blive købt af teknologiske hoveder og dem, der ønsker det allerbedste ID. produkt, som VW i øjeblikket har at tilbyde.
2023 VW ID 4 Pure og Pro
Indgangsmodellen ID.4 Pure får ting som LED-forlygter, 19-tommer fælge og automatiske vinduesviskere, hvilket ikke er noget, du ofte får med de fleste indgangsmodeller af en bil. Pure-modellen får også en 10-tommers touchskærm, hvormed du kan betjene den nye VW MY-VW-infotainmentskærm, som er let at forstå, men lidt klædelig at bruge på grund af alle de berøringsfølsomme knapper.
Beklædning i stof og elektriske forsæder er standard, mens en trådløs oplader fås som ekstraudstyr. ID.4 Pro leveres med stort set de samme ting som Pure-modellen, og den adskiller sig kun fra den, fordi den får det større 82 kWh-batteri. Prismæssigt kan du forvente, at Pure-modellen starter ved 38.000 kroner, mens Pro-modellen starter ved 43.000 kroner.
Mellem disse to ville jeg gå efter Pro-modellen, fordi den får det større 82 kWh-batteri, som er meget bedre end den mindre 52 kWh-enhed i Pure-modellen. På den anden side, hvis du kan oplade din ID. 4 i din garage natten over, og du kun bruger den til korte daglige pendlerture, kan du spare nogle penge og gå efter Pure-modellen.
2023 VW ID.4 Pro S og Pro Plus
Volkswagen ID.4 Pro S er den egentlige ID.4-model i den højere ende, fordi den får ting som el-klapbare spejle, signaturbelysning, et stort panoramaglastag, en oplyst VW-grill foran og særlige udvendige farver som Dusk Blue for eksempel. En større 12-tommers skærm er standard i ID.4 Pro S med 30-farvet ambientebelysning.
Polstringen er nu lavet af bæredygtigt læder, sæderne er 12-vejs elektrisk justerbare med massage og sædehukommelse. Hvad angår praktisk funktionalitet, har Pro S også armlæn på bagsædet og split-foldbare sæder med en skigennemgang i midten.
ID.4 Pro S koster 48.000 USD og er efter min mening det bedste valg i serien. Den øverste normale ID.4-model er Pro Plus-modellen, som tilføjer ting som tofarvet maling med sort tag, 20-tommer alufælge, sølvmalede tagrælinger og stylingaccenter samt andre små detaljer hist og her. Pro Plus kommer til at koste dig 50.000 dollars.
2023 VW ID.4 GTX
Volkswagen ID.4 GTX er det sande flagskib i serien, men du kan ikke købe den i USA, i hvert fald ikke endnu. GTX ID.4 ID.4 koster dig næsten 54.000 euro i Tyskland. GTX-modellerne har det samme 82 kWh-batteri, men effekten er hævet til 299 hk, hvilket også er det højeste tal for alle VW ID.4-modeller derude.
GTX får alt det, du får med topmodellen Pro S, men med ekstra stylingtiltag i tråd med GTX-filosofien. Disse omfatter nye fælge, specielle farver, specielle detaljer rundt omkring på det ydre, GTX-badging i interiøret og sportssæder.
FAQ-afsnit
Hvilket udstyrsniveau af VW ID.4 er det bedste?
Den bedste model af ID.4 at købe er ID.4 Pro S, da den tilbyder alle de luksusfunktioner, du ønsker, men er ikke så meningsløs som Pro S Plus-modellen. Misforstå mig ikke, ID.4 Pro S Plus får fede hjul og farver, men de er ikke rigtig noget, der er værd at betale flere penge for.
ID.4 Pro S er den perfekte balance, da den får alle de ting, som folk normalt ønsker, uden alle de unødvendige ting, som du får med Pro S Plus. Endelig er GTX den absolut fedeste ID.4, men den er virkelig ikke så præstationsbilagtig, hvorfor jeg bare ville springe den over og fokusere på at få mere rækkevidde i stedet for et par ekstra heste.
Hvorfor fås VW ID.4 GTX ikke i USA?
Vi er ikke 100 % sikre på, hvorfor GTX ikke fås i USA, men det er ikke det helt store problem, da GTX-pakken primært er en stylingpakke, og den ændrer slet ikke på bilens køreegenskaber. Selvfølgelig ville det være fedt, hvis USA kunne få det hele, men det er også tilfældet med masser af amerikansk producerede biler, der aldrig finder vej til Europa.
Er VW ID.4 en ny VW Golf?
I nogle dele af verden, f.eks. i Europa, er VW Golf bilen for alle. Det er derfor, at så mange mennesker sammenligner ID.4 med Golf, da alle ønsker en elektrisk version af VW Golf, da det automatisk ville gøre den til en fantastisk bil. Vi er endnu ikke sikre på, at ID.4 er den nye Golf blandt de elektriske biler, men det vil kun tiden vise.