Alt om 2023 Hyundai Palisade

2023 Hyundai Palisade

Den nye Hyundai 2023 er ny, men ikke helt ny, hvilket betyder, at den for det meste er en overført model med kun minimale ændringer. Den første ændring er prisen, da stort set alle 2023-biler har tendens til at koste mere sammenlignet med 2022-biler på grund af den globale inflation og problemer med forsyningskæden. Uanset hvad, så introducerede Hyundai et helt nyt trimniveau for 2023-modellen.

Det nye trimniveau for 2023 Hyundai Palisade hedder “XRT”, som tilføjer en sort udvendig trimpakke, nye 20-tommer fælge og mørkere tagrælinger ud over andre minimale stylingændringer. Udover disse tilføjelser forbliver 2023 Hyundai Palisades uændret i forhold til 2022-modellen. I denne artikel vil vi fortælle dig alt om 2023 Hyundai Palisade, så bliv hængende og find ud af det!

Hvad angår drivlinjerne, får Palisade ret kraftige, men ret effektive og sofistikerede motorer. Det udvendige design er blevet passende “amerikaniseret”, hvilket betyder, at den ser enorm, kasseformet og dominerende ud. Interiøret er pænt indrettet med store skærme, brugervenlige betjeningselementer og lækre materialer.

Pålideligheden er også rigtig god, men der er nogle problemer, som vi vil nævne i denne artikel. Hvad angår værdi, er Palisade en af de billigste full-size SUV’er på markedet. Praktiskheden er også god, da Palisade tilbyder et enormt siddeområde med op til 7 pladser uden at ofre noget, når det gælder bagagerummet.

2023 Hyundai Palisade – drivlinjen

2023 Hyundai Palisade 2023 Hyundai Palisade tilbyder en 6-cylindret motor med direkte indsprøjtning på 3,8 liter, der yder en heftig 295 hk og et drejningsmoment på 216 lb-ft. Denne motor er koblet til en 8-trins automatisk transmission med momentomformer, der skifter gear problemfrit. Du kan købe Palisade med enten FWD eller AWD, men jeg anbefaler kraftigt at vælge AWD, da dette trods alt er en full-size SUV.

  Hyundai i10 vs Fiat Panda - Hvilken er bedst?

Hvad angår effektivitet, kan du forvente, at Palisade returnerer omkring 19MPG i byen og 25MPG på motorvejen, hvilket er anstændigt for dens motorstørrelse og generelle vægt. Palisade tilbydes også med en mindre 2,2L 4-cylindret motor på andre markeder, mens der ikke er nogen dieselmotorer til rådighed nogen steder.

Den 6-cylindrede 3,8L-motor er den største motor, som Hyundai tilbyder i øjeblikket, og den kan også ses i tidligere Hyundai Equus og visse Genesis-modeller. Det er en motor med naturlig indsugning, hvilket er ret sjældent i dag, hvilket betyder, at den tilbyder et virkelig jævnt og lineært effektområde.

2023 Hyundai Palisade – Design og kørsel

2023 Palisade forbliver uændret i forhold til 2022-modellen bortset fra det tilføjede nye trimniveau, som har til formål at se lidt mere målrettet og sporty ud. Det er ikke nogen dårlig ting, for 2023 Palisade ser virkelig kommanderende ud på vejen, som det er tilfældet med alle de andre store SUV’er på markedet. Interiøret er pænt indrettet og får alt det, man kan forvente af en 2023 familie-SUV.

Køreoplevelsen er ikke noget at prale af, for det er trods alt en full-size SUV. Som sådan mærker du vægten, når du kører gennem hjørnerne, og Palisade føles ret bådagtig at køre. Uanset hvad føles den stabil og sikker, hvilket er præcis den følelse, du ønsker af en SUV i fuld størrelse.

2023 Hyundai Palisade – Pålidelighed og almindelige problemer

Når det kommer til pålidelighed, formår 2023 Hyundai Palisade at være mere pålidelig end de fleste mellemstore og store SUV’er derude, men den er ikke lige så god som sine mindre brødre, Santa Fe og Tucson. Nogle problemer dukker hele tiden op, men de fleste er forbundet med mindre end ideel vedligeholdelse og eksemplarer af tidligere modeller med højere kilometertal.

  Hyundai Equus - Almindelige problemer & fejl

De mest almindelige problemer omfatter klager over, at motoren larmer alt for meget, hvilket sandsynligvis skyldes, at den producerer det meste af sin kraft højere oppe, da det ikke er en turbomotor. Andre problemer er knyttet til visse avancerede førerassistentsystemer, der er for selvhævdende, den elektriske bilantænkning og muligvis mindre udstyrsdele.

2023 Hyundai Palisade – Værdi og funktionalitet

Du kan forvente at betale omkring 35.000 dollars for 2023 Palisade, mens højt specificerede eksemplarer kan gå op til 50.000 dollars. Der er virkelig ikke mange konkurrerende SUV’er i denne prisklasse, hvilket gør Palisade til en overvejelse værd. Brugte modeller fra før 2023 kan fås til en ordentlig rabat, hvilket også er en god idé s disse er ret ens.

Med op til tre rækker siddepladser, et stort bagagerum og et godt udsyn hele vejen rundt er Palisade også en rigtig praktisk bil. Den får en lang række familievenlige funktioner, som gør den perfekt til familiebrug.

FAQ-afsnit

Er Hyundai Palisade den samme som Kia Telluride?

Hyundai Palisade og Kia Telluride deler de fleste dele med hinanden, men der er nogle tydelige forskelle mellem de to. Telluride er en lidt større SUV med mere plads i bagagerummet og på bagsæderne på grund af sit mere kasseagtige design. Prisforskellen er for det meste marginal og vil sandsynligvis ikke være vigtig for de fleste købere.

Alt i alt er de mere eller mindre ens, men designet spiller en stor rolle for at differentiere disse to modeller. Telluride er så kasseformet, som store SUV’er kan blive, mens Palisade er lidt mere afrundet i kanterne, men stadig ret kasseformet.

  Hyundai Elantra Touring Pålidelighed

Er Hyundai Palisade en luksusbil?

Et fuld størrelse SUV-segment er et luksussegment i sig selv, hvilket betyder, at disse SUV’er typisk købes af folk med højere nettoindkomster. Der er dog niveauer i dette spil, og selv om Palisade er en rigtig god bil, kan den ikke engang komme i nærheden af biler som Range Rover, BMW X7 eller Mercedes GLS.

Selv om Palisade får masser af luksusudstyr, er det ikke nær nok til, at den kan sammenlignes med disse. Det er også forventeligt, når man tænker på, at ægte luksus-SUV’er i fuld størrelse nogle gange koster dobbelt så meget.

Er Hyundai Palisade en god terrængående SUV?

En AWD Hyundai Palisade kan klare mild offroad og har ingen problemer med at være effektiv på grusveje og veje med undervognsforhold. Det er dog ikke en offroad-SUV, og den er heller aldrig blevet præsenteret som sådan. Det er først og fremmest en familie-SUV, og alt andet kommer senere.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z