Almindelige BMW V8-motorproblemer

BMW V8-motoren giver bedre kraft og acceleration. Derfor er de normalt monteret i nogle af de mest kraftfulde BMW-modeller på markedet. Men som alle BMW-motorer har BMW V8-motoren flere problemer, som interesserede brugere bør være klar til at håndtere. Ikke desto mindre, hvad er de almindelige BMW V8-motorproblemer?

Almindelige BMW V8-motorproblemer er fejl i styringskæden, hurtig batteridrænage, utætte ventilstængelpakninger, overdrevent olieforbrug, fejl i brændstofindsprøjtningen og dårlige tændrør og tændspoler. Hvis man er bekendt med disse BMW V8-problemer, kan det hjælpe brugeren til at opdage dem på forhånd og tage sig af dem, før de løber løbsk.

Hvad er de almindelige problemer med BMW V8-motoren?

Overdrevent olieforbrug

Dette er et almindeligt problem blandt BMW-modeller. Dette problem kan for det meste tilskrives motorens design, hvor turboerne befinder sig midt i motorens “V” eller dal. Desuden er dette særlige område meget varmt, hvilket får motoren til at forbrænde mere olie og endda til at udtørre pakninger, hvilket forårsager lækager.

De fleste brugere af BMW V8-motorer har rapporteret, at de har skiftet deres olie tidligere end den anbefalede periode. Mens BMW anbefaler sine brugere at skifte olie efter hver 15.000 miles eller 2 år, har de fleste brugere rapporteret, at de skifter olien mellem 1.500 og 2.000 miles. Nogle brugere har endda rapporteret, at de har skiftet olie allerede ved 1.000 miles.

Dette er et problem, som brugere af BMW V8-motoren bør være klar til at håndtere. Men med den rette pleje og vedligeholdelse kan de forbedre bilens ydeevne. Brugerne bør også være villige til at skifte olie hver 4k miles.

  Lån penge til BMW 335xi - Billån & finansiering

Fejl i styringskæden

Et andet almindeligt problem i BMW-motorer er fejl i timingkæden. Dette problem er mere almindeligt i 2008 til 2014 N63’s V8-motor fra 2008 til 2014. Timingkæden svigter på grund af slid på ventiltrækket og kan påvirke bilens ydeevne. I de fleste tilfælde kan remmen strække sig så meget, at de hopper en tand og bøjer cylinderventiler.

Nogle af tegnene på en svigtende tandkæde er, at bilen kører ujævnt i tomgang, og at kontrollampen for motoren tændes. Hvis dette problem ikke løses i tide, kan det føre til bøjede ventiler eller endda få motoren til at gå i stykker.

Hurtig batteridrænning

Selv om batteriet ikke er en del af BMW V8-motoren, er det en vigtig del af motoren, da det hjælper med effektivitetsdynamikken. F.eks. er N63 V8-motorens system afhængig af, at bilen kører i tomgang for at oplade batterierne i stedet for at oplade dem fra bælternes omdrejninger.

Denne metode har dog ikke været særlig effektiv. Desuden forbliver de fleste elektroniske systemer tændt, efter at bilen er slukket, for at holde kølesystemet i gang for at køle turboerne, der blev installeret midt i “V’et” i motoren. For at sikre, at din bil kører problemfrit, skal du måske skifte batteriet, hver gang du skifter olie.

Dårlige tændrør og tændingsspoler

Dette er et meget almindeligt problem i BMW-modeller. BMW V8-motoren vil også opleve det samme problem, da disse dele normalt er de første dele, der udvikler problemer eller svigter. BMW anbefaler at skifte tændrør hver 30.000 miles og tændingsspoler hver 40.000 miles.

Brændstofindsprøjtningsfejl

Hovedårsagen til svigt i brændstofindsprøjtningsindsprøjtningsanlægget er slid. Derfor er dette problem almindeligt i BMW V8-motorer med mange kilometer. Tegn på en dårlig eller svigtende brændstofindsprøjtningsventil er, at motorlampen tændes, ujævn tomgang, motorfejl, dårlig acceleration og sorte rester fra udstødningen.

  Serviceeftersyn BMW m50i til bedste pris

Før du udskifter brændstofindsprøjtningsventilen, bør du starte med at inspicere tændrørene og tændspolerne, da de har de samme symptomer. Udskiftning af brændstofinjektorer er ret dyrt, da de er dyre at anskaffe.

Utætte ventilskaftforseglinger

Utætte ventilstangstætninger på BMW V8-motoren er normalt forårsaget af høj varme, der produceres af udstødningen og turboerne i motorens dale. Nogle af tegnene på utætte ventilstamforseglinger er hvid røg, der kommer fra udstødningsrørene, og overdrevent olieforbrug.

Du bliver nødt til at løse dette problem ved at udskifte de utætte ventilstammetætninger. Selv om ventilstammetætningerne er billigere, er det ret besværligt at udskifte dem, da du er nødt til at afmontere motoren.

FAQ

Er BMW V8-motorer pålidelige?

Ja, BMW V8-motorer er mere pålidelige end deres modstykker. De første BMW V8-motorer havde masser af problemer, men de blev rettet op, og de er meget pålidelige. De mest pålidelige BMW V8-motorer findes i M-bilerne. Uanset det er omkostningerne til vedligeholdelse og reparation stadig ret dyre.

Hvilken BMW V8-motor er den bedste?

Den fineste BMW V8-motor fra BMW er S65-motoren med en 4,4-liters motor med dobbelt turbolader. Denne motor blev indbygget i BMW M5, men den kan også findes i M3. Ud over at være kraftfuld og effektiv er denne motor også pålidelig.

Hvor længe holder V8-motorer?

En bils motors levetid afhænger af, hvor godt ejeren passer på den. Hvis BMW V8-motoren er godt vedligeholdt og serviceret, kan den holde over 200.000 miles. Ikke desto mindre begynder alvorlige problemer med BMW V8-motoren at opstå, når bilen har over 150.000 km.

  Nye dæk & hjulskifte BMW 435i pris

For at forlænge levetiden for din BMW V8-motor bør du overholde BMW’s anbefalede vedligeholdelsesservice.

Hvad er det almindelige BMW-motorproblem?

På trods af at BMW-motorer er kraftfulde og exceptionelle i ydeevne, har de også flere problemer, som brugerne bør være klar til at håndtere. Det mest almindelige BMW-motorproblem er dog fejl i timingkæden. Andre almindelige problemer er termostatfejl, defekt kølesystem, vandpumpesvigt, svigtende ventildækseltætning og fejl i brændstofpumpen.

Laver BMW en god V8-motor?

Ja, BMW laver nogle af de bedste V8-motorer på markedet. Siden introduktionen af BMW V8-motorer i 1954 har disse motorer præsteret overvældende godt og er hovedsageligt monteret i de mest kraftfulde BMW-modeller. BMW V8-motorer tilbyder også en bedre balance mellem effekt og effektivitet.

Resumé

Nu hvor du kender nogle af de almindelige problemer, som BMW V8-motorer udsættes for, kan du passe godt på din bil og undgå de fleste af dem. Derudover bør du overholde BMW’s planlagte vedligeholdelsesservice for at sikre, at din bil kører problemfrit.

Med den rette pleje og vedligeholdelse kan din BMW V8-motor holde i en meget lang periode. Men du skal også være klar til at pådrage dig høje udgifter til vedligeholdelse.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z