BMW m340i – Almindelige problemer & fejl

BMW m340i - Almindelige problemer & fejl

BMW m340i er en kompakt executive bil med mange fremragende funktioner, avanceret teknologi og fremragende ydeevne. Men som forventet kommer denne luksussedan fra BMW også med et ton af almindelige problemer, som brugerne bør være klar til at håndtere. Men hvad er de almindelige problemer med BMW m340i?

Almindelige problemer med BMW m340i er motorstop, tab af kølevæske, elektriske problemer, dårlige VANOS-solenoider, defekt brændstoftryk, defekt sikkerhedssele-montering, defekt iltsensor og defekt pakning af ventildæksel. På trods af flere problemer er m340i udstyret med en pålidelig motor.

Hvad er de almindelige problemer med BMW m340i?

Motoren går i stå

Et af de første problemer, som brugere af BMW m340i bør være klar til at støde på, er motorstop. Tegn på en motor, der går i stå, er en dårlig kølemiddelsensor, mangel på brændstof og en død generator. Nogle af de ting, der får BMW m340i’s motor til at gå i stå, er et dårligt brændstofsystem, et defekt tændingssystem og et dårligt luftindtagssystem.

Så hvis din bilmotor går i stå, skal du få en professionel mekaniker til at inspicere den og løse problemet.

***
Tjek også dette: Den perfekte gave til bilejeren!
***

Elektriske problemer

Elektriske problemer er almindelige i BMW m340i xDrive. På trods af at der er flere elektriske problemer, er forbindelsen mellem 48-volts batteriet og startgeneratoren det største elektriske problem. Denne forbindelse kan have gennemgået en forkert samling, hvilket kan føre til øget elektrisk modstand ved forbindelserne.

Den gode nyhed er, at BMW tilbagekaldte bilerne med dette problem, og de blev repareret gratis. Så hvis du køber en brugt BMW m430i, skal du sikre dig, at ejeren har løst dette problem, hvis den havde et.

Defekt pakning af ventildæksel

Ventildæksletpakningen bliver defekt eller dårlig på grund af det billige gummi, som den leveres med. Derfor bør du begynde at inspicere ventildækslet, når BMW m340i’en har tilbagelagt mindst 70.000 miles, da det vil gå i stykker og begynde at lække olie.

  Har BMW'er blinklys?

En af hovedårsagerne til, at gummipakningen til ventildækslet slides hurtigere, skyldes den konstante opvarmning og afkøling, som den oplever. Nogle af tegnene på en dårlig ventildækseltætning er lavt motorolielys, lugt af brændende olie og røg fra området omkring ventildækslet. Løs dette problem ved at udskifte den dårlige ventildækseltætning.

Tab af kølemiddel

Et andet almindeligt problem med BMW m340i-modeller er kølevæsketab. Brugere og mekanikere har dog ikke fundet årsagen til kølevæsketab. Det skyldes, at de fleste BMW m340i’er med dette problem ikke har problemer med vandpumpen, en revnet slange eller en defekt køler.

Ikke desto mindre er tegn på kølevæsketab overophedning af motoren, kølevæsketab, synlige lækager og kølevæske blandet med olie. Sørg for, at der er nok kølevæske, og udbedr det underliggende problem for at undgå kølevæsketab.

Defekt iltsensor

En defekt iltsensor bør udskiftes med det samme, da det kan medføre, at bilen ikke består en emissionstest. Symptomer på en dårlig iltsensor er fejltænding, lavt brændstofforbrug, motorstop eller endda ujævn tomgang. Udskift den dårlige iltbrændstofsensor for at løse problemet.

Dårlige VANOS-solenoider

Dette er et almindeligt problem for BMW-bilister med en moderne turbo-BMW-motor. Dette problem har eksisteret siden 1992, og det kan også findes i de nyeste B58-motorer som f.eks. m340i. VANOS svigter normalt på BMW’er, og de er ret nemme at reparere.

VANOS-solenoiderne på B58-motoren er imidlertid placeret ved siden af timingkæden, bagest i motoren. Så det er en vis udfordring at løse dette problem. Nogle af tegnene på dårlige VANOS-solenoider er ujævn tomgang, tab af effekt, dårlig brændstofeffektivitet og VANOS-fejlkoder. Løs problemet ved at udskifte de dårlige VANOS-solenoider.

  Fejlsøgning og diagnosticering BMW x6 pris

Defekt brændstoftrykssensor

Dette er en anden vigtig del, som du skal holde øje med på din BMW m340i, når du tilbagelægger mere end 80.000 miles. En dårlig brændstoftryksensor vil føre til en svigtende brændstoftemperatur, kontrollampen for motoren tændes, dårlig ydeevne og motorfejl. Udskift brændstoftryksensoren i tide for at undgå sådanne problemer.

Defekt sikkerhedssele

Dette er en defekt hos producenten. Nogle biler, der havde dette problem, blev tilbagekaldt og udbedret. Bolten, der fastgør sikkerhedsseleanordningen til rammen, var ikke strammet som krævet. Sørg for, at dette problem blev løst, hvis du ønsker at købe en brugt BMW m340i.

FAQ

Er BMW m340i pålidelig?

Ifølge BMW’s standarder er BMW m340i en pålidelig bil. Men når du sammenligner den med de fleste af dens konkurrenter fra Mercedes-Benz og Audi, vil du opdage, at den er mindre pålidelig. Ikke desto mindre giver de fleste pålidelighedsbureauer den en vurdering på lidt over middel, hvilket er bedre end de fleste BMW’er.

Er det dyrt at vedligeholde en BMW m340i?

Selv om BMW m340i er billigere at vedligeholde end en BMW x1, er den stadig dyrere at vedligeholde. Desuden er den en af de billigste BMW’er at vedligeholde sammenlignet med BMW 7-serie, 5-serie og 1-serie. BMW m340i er dyrere at vedligeholde, da BMW reservedele og service også er dyre.

Hvad er det høje kilometertal for BMW m340i?

Da BMW m340i har været på markedet i mindre end 5 år, er det ret udfordrende at kende dens høje kilometertal. Men når vi sammenligner den med andre BMW 3-serie modeller, er det sandsynligt, at den høje kilometertal for BMW m340i vil ligge mellem 100k og 150k miles. Så hvis du ønsker at købe en pålidelig brugt m340i, skal du overveje en med mindre end 100k miles.

  Bilforsikring til BMW 230i: Find billig forsikring

Efter hvor mange kilometer begynder BMW m340i at få problemer?

Som de fleste BMW 3-seriebiler begynder BMW m340i at få mindre problemer, når den har over 30.000 miles. Ting som tændrør og tændingsspoler er de første, der skal udskiftes eller repareres. På den anden side begynder alvorlige problemer at dukke op, når bilen kører over 100.000 miles.

Hvor pålidelig er BMW B58-motoren?

Ja, BMW B58-motoren er blandt de mest pålidelige BMW-motorer på markedet. Derfor bruger selv pålidelige biler fra Toyota, såsom Toyota Supra, B58 3,0-liters turbomotoren. Ud over at være pålidelig er denne motor også kraftig og holdbar.

Konklusion

Nu hvor du kender nogle af de almindelige problemer, som BMW m340i står over for, burde det ikke være så svært at vedligeholde denne bil. De fleste af de problemer, der er nævnt ovenfor, er nemme at undgå, så længe bilen er godt vedligeholdt.

Alt i alt er BMW m340i en dejlig kompakt executive bil med mange high-end funktioner. Den er også komfortabel, luksuriøs og yder en fremragende præstation.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z