Når det gælder Ford Kuga, kan valget af den rigtige motor gøre hele forskellen. Der er mange muligheder at vælge imellem, og det kan være svært at afgøre, hvilken der er ideel til din kørestil og dine præferencer. Hver motor har sine fordele og ulemper, lige fra brændstofeffektivitet til imponerende effekt.
Når det kommer til motorvalg, har du grundlæggende valget mellem Fords populære EcoBoost-benzinmotorer, EcoBlue-dieselmotorer og PHEV-modeller. Der er en hel del forskelle mellem disse tre kategorier, som er forbundet med forskellige typer af fremdrift.
Derfor vil den bedste Ford Kuga-motor for dig ikke nødvendigvis være den bedste for alle. Det betyder, at du bør evaluere dine daglige brugsscenarier, og hvordan du plejer at bruge din bil. Dem, der mest kører i byen, er bedre tjent med PHEV- eller benzinmodeller, mens dem, der typisk kører langt, vil foretrække diesel.
Andre vigtige faktorer som opladning, benzinpriser, emissioner, effekt og kørefornemmelse vil alle spille en rolle i beslutningen om, hvilken Ford Kuga-motor der er bedst. For at finde den bedste Ford Kuga-motor til dig, skal du læse denne artikel, da vi vil gå i dybden med Ford Kuga benzin vs diesel vs PHEV-drivlinjer.
Det er vigtigt at få den rigtige motor, når du køber en brugt Ford Kuga, men det er ikke det eneste. Dette er de år, du skal gå efter, når du skal have en brugt Ford Kuga.
EcoBoost Ford Kuga-motorer
Ford Kuga tilbyder en række EcoBoost-benzinmotorer, der er kendt for deres kraft og effektivitet. Den 1,5-liters EcoBoost er et populært valg, der leverer en balance mellem ydelse og brændstoføkonomi. Den 1,5-liters er en af Fords mest populære motorer i dag i mindre biler, fordi den er effektiv, støjsvag og ret populær.
Med en effekt på mellem 120 og 182 hestekræfter passer 1,5-liters drivlinjen til de fleste kørselsbehov. For dem, der søger mere kraft, giver den 2,0-liters EcoBoost-motor, der fås i forskellige varianter fra 180 til 250 hestekræfter, en livlig køreoplevelse.
Begge motorer bruger turboladning og direkte brændstofindsprøjtning til at give hurtig acceleration og forbedret brændstofeffektivitet. Disse benzinmotorer er bedst til dem, der normalt bruger deres køretid i byen, men også ofte tager deres biler på langdistanceture.
2.0L er den sporty kørers valg, mens 1.5L er den omkostningseffektive benzinmotor, der vil være tilstrækkelig for de fleste mennesker.
EcoBlue Diesel Ford Kuga-motorer
Sammenlignet med benzinmotorer har diesel et par klare fordele og et par ulemper. Dieselbrændstof er mere effekttæt, hvilket betyder, at dieselmotorer får mere energi ud af en tilsvarende mængde brændstof, hvilket ofte gør dem 10-30% mere effektive. Det gør dem perfekte til langdistancekørsel og lange motorvejsture.
På den anden side er dieselmotorer ikke de bedste, når det gælder performancekørsel, da de ikke har tendens til at komme højt nok op i omdrejninger og ofte føles en smule mere dovne end benzinmotorer. Du kan få en 2,0-liters dieselmotor med en effekt, der varierer mellem 118 hk og 187 hk. Den midterste motor med 148 hk ser ud til at være et ret populært valg, da den balancerer effektivitet og effekt bedst.
Motoren med 118 hk er lidt svag, mens motoren med 187 hk er det tætteste, du kommer på en benzinmotor i en Ford Kuga, uden at du behøver at købe en benzinmotor. Uanset hvad, hvis du normalt cruiser og kører lange ture ved hastighedsgrænsen, er den 2,0 liters dieselmotor med 187 hk sandsynligvis den bedste af begge verdener.
Ford Kuga PHEV
PHEV-modellen af Ford Kuga bruger en 2,5-liters Duratec-motor kombineret med en elmotor, hvilket giver en samlet ydelse på 225 hk, kun 23 g Co2/100 km og en rækkevidde på ca. 32 miles på ren el. Det virker meget tiltalende, men det giver kun mening at købe en PHEV, hvis du rent faktisk vil bruge den som en hybrid.
Det betyder, at du skal oplade den, når du kan, så du altid kan drage fordel af den elektriske drivlinje. Hvis du ikke oplader bilen konstant, får du ikke disse resultater eller noget, der er tæt på, hvilket betyder, at du betaler en merpris, men ikke får fordelene.
Derfor er en PHEV langt den bedste drivlinje af dem alle, hvis du enten kan spare nogle penge gennem incitamenter og skattelettelser, eller hvis du konstant oplader den og ikke bruger den til langdistanceture hele tiden. I alle andre situationer er du bedst tjent med benzin eller diesel.
Dette er de almindelige problemer, som Ford Kuga Turbo får
FAQ-sektion
Er Ford Kugas benzinmotorer mere pålidelige end dieselmotorer?
På den ene side er dieselmotorer mere robuste, da de skal kunne modstå højere kompressionsforhold og tungere belastninger, hvilket gør dem kraftigere sammenlignet med de fleste benzinmotorer. Benzinmotorer er dog en smule enklere i konstruktionen, hvilket betyder, at de har færre komponenter, som kan svigte og forårsage problemer.
En motortypes pålidelighed afhænger af faktorer som vedligeholdelse, overholdelse af serviceintervaller og kørselsforhold. Som sådan handler det om, hvor godt disse motorer bliver passet, og du skal forvente, at de begge til sidst oplever nogle problemer.
Bør jeg købe en Ford Kuga PHEV?
At anbefale plug-in-hybrider er ikke så ligetil, som de fleste tror, da de fleste mærker derude ligefrem narrer alle med deres skøn over effektivitet og brændstofforbrug. For det første vil du også bruge elektricitet, hvilket betyder, at din “brændstofregning” ikke vil være så lav, som alle tror.
For det andet er hybrider de værste drivlinjer af dem alle, hvis de ikke er konstant opladet og konstant er afhængige af batteriet for at drive bilen. Hvis du ikke lader dem op, opnår du ingen effektivitetsfordele, samtidig med at du kører i en meget mere kompleks bil med meget højere potentielle reparationsregninger.
Hvor god er Ford Kuga?
For dem, der ønsker en relativt billig, veludstyret og rimelig kraftfuld familie-crossover/SUV, er Ford Kuga faktisk et rigtig godt valg. Du kan vælge mellem diesel-, benzin- og PHEV-varianter med forskellige effekttal, så du kan skræddersy din oplevelse perfekt til dine præferencer.
Kuga tilbyder også god teknologi, sikkerhed og bekvemmelighedsfunktioner, som alle er pakket ind i en ret flot pakke, både indvendigt og udvendigt.