Bedste cabrioleter med to sæder

En cabriolet med to sæder, almindeligvis kaldet en roadster, er en perfekt weekendbil og i nogle dele af verden en perfekt daglig chauffør. Sådanne biler har tendens til at være spændende at køre, de ser fantastiske ud og er ekstremt eftertragtede.

Hvis du ønsker en kompakt, relativt overkommelig roadster med to sæder, er en Fiat 124 Spider og Mazda MX-5 Miata begge fantastiske muligheder. Begge disse er kompakte og ret adrætte, de er ikke store benzinslugere og er heller ikke dyre.

Hvis du ønsker en større, mere kraftfuld to-sædet cabriolet sportsvognscabriolet, er Jaguar F-Type, Porsche 911 Targa eller Mercedes Benz AMG GT alle gode muligheder. Selv om 911’eren teknisk set er en 4-sæders bil, er det kun de to forsæder, der kan bruges til transport af personer.

Hvis du vil have en fuldkommen superbil med 2 sæder, er Audi R8 Spyder, McLaren 570S Spyder og Lamborghini Huracan Spyder de bedste valgmuligheder, da de kombinerer fantastisk stil, kvalitet og ydeevne som ingen andre.

Fiat 124 Spider

Fiat 124 Spider koster omkring 25.000 dollars, hvilket gør den til en af de mest overkommelige to-sæders roadsters på markedet. 124’eren er i bund og grund en Mazda Miata, men stilen er en hyldest til den klassiske Fiat 124 Spider.

***
Tjek også dette: Den perfekte gave til bilejeren!
***

Som sådan er Fiat’en lidt mere tilbageholdende sammenlignet med Miata’en, men lige så enkel og dynamisk. Teknologien er nem at bruge, og hele bilen oser af enkelhed, hvilket gør, at du kan koncentrere dig om vinden i håret, hvilket alt sammen gør Fiat 124 Spider til en fantastisk kystkrydser.

Mazda MX-5 Miata

Hvad angår to-sæders roadsters, er Mazda Miata helt sikkert en af de mere populære takket være dens prisskilt på 26.000 dollars, dens kompakte letvægtskasse og den ret underholdende køreoplevelse. MX-5 er en af de mindst kraftfulde roadsters, der kan købes for penge, men chassiset er så afbalanceret, at det gør den til en af de mest dynamiske roadsters, der findes.
MX-5 minder en del om Fiat 124, men forskellen her er, at MX-5 primært er positioneret som en sportsvogn, og folk elsker MX-5. Mange bilentusiaster vil gå så langt som til at sige, at MX-5 er den bedste sportsvogn til pengene i historien, og det er let at se hvorfor.

  Hvad er den bedste SUV til en familie på 6 personer?

Jaguar F-Type

Jaguar F-Type er vel nok den bedste model af hele Jaguar-udvalget lige nu, da den kombinerer brutal styling, en brændende V8-motor og imponerende luksus og teknologi. For nylig gav Jaguar F-Type lidt af en opfriskning, og nu ser F-Type endnu mere aggressiv ud.

F-Type koster omkring 65.000 dollars for basismodellen med 300 hk 4-cylindret motor. Men hvis du køber brugt, kan du få den sidste generation af F-Type med en 5,0L V8 til næsten samme pris. Interiørmæssigt er de to generationer næsten ens, og det gør den sidste generations brugte F-Type til et godt køb.

Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa er faktisk ikke den eneste cabriolet 911, men helt sikkert den bedste cabriolet 911 af slagsen. Det er nærmest utænkeligt at tale om sportsvognskabriolet uden at tale om 911’eren, da 911’eren nok er den største sportsvogn gennem tiderne.

Selv om Targa teknisk set er en 4-sædet bil, vil du alligevel aldrig sætte nogen på bagsæderne. 911 Targa er uden tvivl også en af de flotteste 911’ere, især i den nye 992-generation, og hvis du kombinerer det med solid pålidelighed og ydeevne, er 911 Targa bestemt værd at overveje.

Mercedes Benz AMG GT Roadster

F-Type, 911 og AMG GT Roadster er faktisk de bedste to-sæders sportsvognskabrioleter, som man kan købe for penge lige nu. Men forskellen mellem disse tre er, at 911’eren er kirurgisk, F-Type’en er spændende, men AMG GT tilbyder en perfekt blanding af begge dele.

  Hvad gør en luksusbil til en luksusbil?

Når det er sagt, drives AMG GT af en BiTurbo V8-motor, som ikke er så brutal som den, der findes i F-Type, men mere end den flad-6’er, der findes i 911. AMG GT ser fantastisk ud, og den byder også på al den nødvendige MB-teknologi, som gør GT luksuriøs og hurtig.

Audi R8, McLaren 570S, Lamborghini Huracan

Hvis du vil have den allerøverste ende af to-sæders cabrioleter uden at gå ind i obskønne pengeområder, er disse tre dine bedste muligheder. Audi R8 er den mest civiliserede af flokken, og den tilbyder også mest plads og den bedste kørekvalitet, men kan nogle gange føles lidt for civiliseret, især på grund af den tilbageholdende V10-motor.

Hvis du elsker R8, men synes, at den er lidt for behersket, er Lamborghini Huracan den rette løsning for dig, da den tilbyder alt det, som en R8 tilbyder gange to. McLaren 570S er raceren af dem alle, da den tilbyder det mest dynamiske chassis og sandsynligvis er den hurtigste bil af de tre.

FAQ-afsnit

Er det værd at købe en cabriolet?

Hvis du kan bruge bilen med taget nedad et rimeligt antal gange om året, så er det selvfølgelig det. Når det er sagt, giver det mere mening at købe en cabriolet, hvis du f.eks. bor i Californien, end hvis du f.eks. bor i Storbritannien.

Tænk over det, hvis du ikke vil bruge bilen med taget nedad, så gå efter en coupé-variant af den bil, der interesserer dig. Der er stor sandsynlighed for, at coupéen også er en smule lettere og mere strukturelt stiv, hvilket også burde øge bilens dynamiske evner.

  Hvad er de nemmeste biler at reparere?

Hvad er den bedste 4-sæders luksus cabriolet?

Den 4-sæders luksuscabriolet er langsomt ved at vinde indpas i de seneste år takket være biler som Rolls Royce Wraith og Bentley Continental GTC. Begge disse to er den absolutte topklasse inden for 4-sæders cabrioletluksus, men Wraith er på et helt andet niveau.
Ud over disse to er en BMW 8-serie cabriolet og en S-klasse cabriolet også værd at overveje.

Er en cabriolet med hård tag bedre end en cabriolet med blød tag?

En hard-top cabriolet er normalt mere støjsvag og lidt mere sofistikeret og betryggende. Men en hard-top er næsten altid langt tungere og dyrere at udvikle, og i de seneste år er bilproducenterne gået over til soft-top cabrioleter og Targa-top.

En soft top er nemmere at betjene, lettere, og den hindrer ikke så meget den praktiske funktionalitet. I næsten alle henseender er en soft top bedre, bortset fra den strukturelle stivhed. Det er grunden til, at nogle producenter som Ferrari og McLaren stadig kun bruger hardtops.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z