BMW 550i er den perfekte sedan for personer, der ønsker kraft, komfort og ydeevne i én. Denne bil er også genialt designet og fanger let forbipasserende. Ikke desto mindre har 550i ligesom alle andre BMW-modeller også nogle problemer. Men hvad er de almindelige problemer med BMW 550i?
Nogle af de almindelige problemer, som BMW 550i-ejere skal forvente at stå over for i fremtiden, omfatter overophedning af motoren, skader på vandpumpen, ratstøj, problemer med klimaanlægget, fejl på bagrudeviskeren og problemer med styretøjskæden.
Bemærk, at disse problemer forekommer på de fleste BMW 500i-modeller, men ikke på alle. Desuden er det ret nemt at løse disse udfordringer, men det er samtidig dyrt at løse dem. Hvad mere er, skal du muligvis tage din bil til en certificeret BMW-mekaniker eller et BMW-servicecenter for at undgå at annullere garantien under reparation eller vedligeholdelse.
Hvad er de almindelige problemer med BMW 550i?
Skader på vandpumpen
Et af de almindelige problemer, som BMW 550i-ejere sandsynligvis vil stå over for, er problemer med vandpumpen eller termostaten. Dette skyldes, at kølesystemet fejler det meste af tiden, og det er ansvarlig for omkring en fjerdedel af de problemer, som BMW 550i står over for.
Derfor er det vigtigt altid at inspicere vandpumpen og termostaten. Hvis du finder skader på disse dele, skal du udskifte dem så hurtigt som muligt. Kontroller altid motorlampen og temperaturmåleren for tegn på et beskadiget kølesystem.
Overophedning af motoren
Overophedning af motorer er almindeligt forekommende på alle typer BMW’er. Dette er også direkte relateret til en svigtende termostat og skader på vandpumpen. Hvis termostaten eller vandpumpen svigter, vil motoren derfor blive overophedet. Som følge heraf vil dette føre til alle mulige problemer for bilens motor.
Derfor bør du sikre dig, at termostaten, vandpumpen og andre dele af kølesystemet fungerer efter behov.
Støj fra rattet
Dette problem er meget almindeligt, især ved kørsel ved lave hastigheder. Nogle BMW 550i-brugere har rapporteret, at de hører knirkende lyde, der udgår fra rattet. Ud over ved kørsel ved lave hastigheder kan denne støj også høres, når rattet drejes fra fuld låsning i den ene side til den anden side.
Ratstøj opstår normalt på grund af manglende smøring af tandstangen. Så sørg for at smøre for at forhindre, at denne støj opstår.
Problemer med styringskæden
Et af de almindelige timingkædeproblemer er timingkæden, der knækker. Når din BMW 550i gennemgår et sådant problem, kan du blive nødt til at tage bilen til et BMW-servicecenter for at få kæden justeret på ny eller udskiftet med en ny, hvis den er beskadiget.
Defekt brændstofpumpe
Dette problem er ikke særlig almindeligt på BMW 550i, men det sker alligevel. Det er meget almindeligt på BMW 535i-modellerne. Når brændstofpumpen ikke fungerer korrekt, påvirker det også motorens ydeevne, hvilket påvirker bilens samlede ydeevne.
Problemer med klimaanlæg
Et andet almindeligt problem, som BMW 550i-ejere bør være klar til at håndtere, er, at klimaanlægget ikke fungerer korrekt. Nogle brugere har rapporteret, at blæserens hastighed pludselig ændrer sig. Andre har rapporteret, at klimaanlægget kun blæser kold luft på de lavere indstillinger.
De fleste problemer med klimaanlægget skyldes en defekt blæsermotormodstand. Så denne del bør inspiceres og udskiftes om nødvendigt.
Nedslidte spændingsanordninger
Når spændingsrørene er slidte, begynder du at høre en knirkende lyd fra motorrummet. Hvis du hører en sådan lyd, skal du derfor starte med at inspicere din bils motorseler. Efter at have tilbagelagt flere kilometer kan motorremmen revne eller blive slidt op. For at løse dette problem skal du udskifte remmene.
FAQ
Er BMW 550i pålidelig?
BMW 550i er blandt de mindst pålidelige BMW 5-seriebiler. I modsætning til BMW 3-serie, der ligger lidt over gennemsnittet, ligger 550i næsten nederst på sidstepladsen. Så hvis du søger at købe en pålidelig og pålidelig brugt BMW 550i, skal du holde dig fra denne model.
Ifølge repairpal.com rangerer de BMW 550i-modellen på plads 29 ud af 30, hvilket indikerer, hvor upålidelig BMW 550i er.
Hvad er det høje kilometertal for BMW 550i?
BMW 550i er en af de mest holdbare BMW’er, der nogensinde er lavet. Så disse biler kan køre i over 200.000 miles, så længe de er godt vedligeholdt. Ikke desto mindre anses en BMW 550i med mere end 150.000 miles for at have en høj kilometertal. Så hvis du køber en brugt BMW 550i, bør du overveje en, der ikke har kørt over 150.000 miles.
Er BMW 550i dyr at vedligeholde?
Ja, BMW 550i er meget dyr at vedligeholde. Faktisk er BMW det dyreste luksusbilmærke at reparere og vedligeholde. F.eks. er de årlige reparations- og vedligeholdelsesomkostninger for BMW 550i ca. 1050 USD, mens de årlige reparations- og vedligeholdelsesomkostninger for Audi A3 er ca. 870 USD. Det er næsten 200 dollars mere end Audi A3.
Hovedårsagen til, at BMW’er er dyrere at vedligeholde end andre luksusbiler, er de høje omkostninger til BMW-reservedele. Desuden er nogle BMW-dele besværlige at reparere, hvilket gør, at teknikerne tager mere i regning på grund af det arbejde, de skal lægge i stedet.
Hvilken årgang af BMW 5-serie er den mest pålidelige?
BMW 5-serie er en af de mest kraftfulde, avancerede og praktiske sedaner på markedet. Men som alle andre BMW-serier er nogle biler i serien mere pålidelige end andre. I dette tilfælde er 2020 BMW 5-serie det mest pålidelige modelår i serien. Denne model registrerer færre problemer end andre modeller.
Hvad er nogle af de almindelige problemer med BMW 5-serien?
BMW 5-serien producerer nogle af de mest kraftfulde, komfortable, praktiske og højtydende sedaner på markedet. De har dog også flere problemer, som de står over for med tiden, og de omfatter problemer med timingkæden, udfordringer med klimaanlægget, fejl i kølesystemet, problemer med soltagets tætninger og defekt brændstofpumpe.
Konklusion
BMW 550i er måske nok en kraftfuld, avanceret og fremragende sedan, men den har også flere udfordringer, som interesserede købere bør kende til. Nogle af de udfordringer, som ejerne af denne bil skal forvente at møde undervejs, omfatter vandpumpeskader, overophedning af motoren, problemer med timingkæden, støj fra rattet, problemer med klimaanlægget og fejl i bagrudeviskeren.