Porsche 718 Boxster T er en 2-dørs soft-top cabriolet baseret på Porsche Cayman T. T-modellen står for en mere førerfokuseret pakke, der har til formål at tage den almindelige Porsche Boxster og pifte den lidt op for at gøre den til en mere engagerende bil for Porsche-purister uden at koste for mange flere penge.
Når det kommer til pålidelighed, er Boxster T stort set det samme som den almindelige Boxster, da der ikke er nogen større forskelle mellem de to, når det kommer til motoren, transmissionen, drivlinjen og dele af affjedringen. Derfor burde disse to være lige gode, når det kommer til problemer og alle de omkostninger, der er forbundet med at løse dem.
Som sådan er de mest almindelige 718 Boxster T-problemer forbundet med motoren, transmissionen, klimaanlægget, udstyret og overophedning. Det er værd at nævne, at de fleste af disse ikke er forbundet med manglende vedligeholdelse, hvilket ikke er så almindeligt.
Uanset hvad er 718 Boxster T lige så pålidelig som den almindelige 718 Boxster, hvilket betyder, at den burde kunne holde længe, hvis du passer ordentligt på den. Porsche T-modeller bliver mere og mere populære både i 718-serien og i 911 991/992-serien.
Porsche 718 Boxster T – Motorproblemer
De mest almindelige 718 Boxster T motorproblemer er relateret til tændrørene, som nogle gange kan sidde fast eller blive slidt for hurtigt. Nogle ejere har også rapporteret om problemer med tændingsspolerne, som skal udskiftes. Som sådan er det altid en bedre idé at udskifte alle fire tændspoler på samme tid, da det sandsynligvis vil give dig hovedpine i den nærmeste fremtid.
Den 2,0L 4-cylindrede 4-cylindrede turboladede motor i Boxster T er undertiden kendt for at lække olie. Dette kan forekomme selv med biler med lavere kilometertal, typisk biler, der ikke bliver kørt så ofte.
Porsche 718 Boxster T – Problemer med gearkassen
Porsche 718 Boxster T fås med to forskellige transmissionsmuligheder, en manuel gearkasse med kort udtræk eller den Porsche-proprietære PDK 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse med 7 gear. Den manuelle gearkasse er ret robust, men manglende færdigheder kan ødelægge koblingen, så sørg for at være nænsom med den, hvis du vil have mest muligt ud af den.
Automatgearet er en anden sag. Den fungerer som regel fint, men der er tidspunkter, hvor du vil støde på glidning, tøven og især langsomme nedgearinger. Du bør også sørge for, at din PDK fungerer så godt som muligt ved at udskifte gearvæsken, når det er nødvendigt.
Porsche 718 Boxster T – problemer med klimaanlægget
Porsche 718 Boxster T er undertiden kendt for at opleve forskellige problemer med A/C-systemet, mere specifikt A/C-kondensatoren og kondensatorledningerne. Disse er almindelige på alle 718-modeller, og de kan nemt udbedres af en kvalificeret Porsche-tekniker. Lækager af kølemiddel er sjældne, men nogle ejere har oplevet lækager med deres 718 Boxster-modeller.
Uanset hvad, skal du sørge for at tage din 718 til en kvalificeret mekaniker, som hurtigt kan inspicere hele dit A/C-system og tage sig af alle problemer.
Porsche 718 Boxster T – Overophedningsproblemer
718 Boxster T er en ægte performancebil, hvilket betyder, at de fleste mennesker vil køre den aggressivt og for fuld skrue. Det betyder, at bilen har brug for et sofistikeret, og endnu vigtigere, et effektivt kølesystem for ikke at beskadige nogen dyre komponenter i drivlinje og drivlinje på grund af varmepåvirkning.
Nogle ejere har imidlertid rapporteret om fejl på vandpumpen og termostaten, som kan øge bilens temperatur betydeligt, selv når der ikke køres så hurtigt. Hvis dette sker, skal du sørge for at tage din bil ind til service, da du ikke ønsker at risikere at beskadige din Boxster T eller endnu værre, ende i en brand.
Porsche 718 Boxster T – Udstyrsproblemer
Porsche 718 Boxster T lider af visse udstyrsrelaterede problemer, som er ret almindelige på tværs af hele 718 Boxster-serien. Det første og mest almindelige problem er relateret til softtop-mekanismen, som kan sidde fast eller blive meget langsom at betjene. Bagspoileren er undertiden kendt for at sætte sig fast, hvilket forhindrer den i at ligge i niveau med bilens karrosseri.
De bageste baglygter er et ømt punkt for ældre Boxster-modeller, fordi de også er kendt for at svigte. Udstyrsproblemer skyldes for det meste manglende vedligeholdelse eller problemer i forbindelse med manglende kvalitetskontrol fra fabrikkens side.
FAQ-afsnit
Skal jeg købe en Porsche 718 Boxster T?
Hvis du er interesseret i at købe en 2-sædet cabriolet, der er kompakt, men som kan give dig en spændende oplevelse, er Boxster T faktisk en perfekt bil for dig. Hvis du er en person, der er vant til at køre Porsche 911’er, tror du måske, at Boxster T er under din værdighed, men det er den faktisk ikke, for disse to er vidt forskellige.
Hvis du er særligt høj, eller hvis du ikke bryder dig om små biler generelt, er Boxster T bestemt ikke en bil for dig. Hvis du kan lide store biler med masser af plads, der kan køre hurtigt, er du bedre stillet med en Porsche Panamera eller Porsche Taycan EV.
Er Porsche Boxster T bedre end den almindelige Boxster?
Porsche 718 Boxster T starter ved ca. 70.000 $, mens den almindelige 718 Boxster starter ved ca. 63.000 $, hvilket er en forskel på 7.000 $. Boxster T er i bund og grund en 718 Boxster med et par kørefokuserede ekstraudstyrsfunktioner, der er tilføjet for at gøre bilen mere spændende at køre.
Som sådan er Boxster T den bedre bil, hvis du er den type fyr, der sætter pris på den præstationelle side af tingene. Hvis du er ligeglad med præstationer og køreegenskaber, og du bare vil have en Porsche, er Boxster det bedre valg for dig.
Er Porsche ved at indstille Boxster’en?
Ja, og nej. Porsche har sagt, at de ikke vil afvikle Boxster helt og holdent, men snarere elektrificere den til den næste Boxster-model. Det betyder, at vi faktisk får en ny Boxster, men det er endnu ikke klart, om den nye Boxster kun kommer til at blive tilbudt med en EV-platform eller også med en forbrændingsmotor.