Er Polestar en god bil til en lille person

Polestar 2 er en af de hotteste elbiler på markedet lige nu takket være dens smukke, men diskrete ydre design, et intuitivt interiør, en relativt overkommelig pris og en generelt sofistikeret køreoplevelse. Polestar 2 er teknisk set en mellemstor bil, hvilket gør den til en perfekt balance mellem plads og bekvemmelighed.

Det betyder, at Polestar 2 er stor nok til selv de længste bilister rundt omkring, samtidig med at den er kompakt nok til de korteste bilister. Takket være et utal af tilgængelige justeringer af kørestillingen er det nemt at sætte sig godt til rette i Polestar 2 uden at skulle ofre plads på bagsædet eller adgang til betjeningselementer.

Polestar 2 tilbyder en lidt voksen tilgang til at lave en elbil, fordi den ikke er beklædt med store og svært anvendelige skærme, fordi den bygger på en gennemprøvet og gennemprøvet Volvo-formel. Den kommer også med en adræt køreoplevelse og et par drivlinjekonfigurationer.

Uanset hvad, kan du få det behageligt i Polestar 2, uanset om du er lille eller høj, fordi der er alle de tilgængelige justeringer. Det er en dejlig bil at cruise i både på motorvejen og i byen, fordi den tilbyder en rolig kørehøjde med en klar fordel for komforten.

Polestar 2 – Et overblik

elbiler er de hotteste emner i bilindustrien lige nu, hvilket betyder, at alle og deres bedstemor nu fokuserer på at lave en “next-gen” elbil. Der går næsten ikke en dag uden en ny elbilsudgivelse, hvilket betyder, at hele bilindustrien nu tager et sikkert skridt mod en kulstoffri fremtid.

Polestar tilbyder i øjeblikket Polestar 2 som den eneste ægte “masse”-produktionsbil, som snart skulle blive fulgt af yderligere 3 modeller. Polestar 2 er solidt placeret i segmentet af elbiler til hverdagsbrug, som også består af Tesla Model 3, Hyundai IONIQ og Kia-elbilen6.

  Polestar vs. BMW's pålidelighed - hvilken er bedst?

Polestar kommer med to batterivalg, et standard 64 kWh-batteri eller et større 78 kWh-batteri, der giver større rækkevidde. Effekten varierer fra 165 kW hele vejen op til 300 kW for topmodellen. Det skulle være nok til, at Polestar 2 kan køre omkring 270 WLTP-mil på en enkelt opladning.

En hurtigopladning på 140 kW er indstillet til at oplade Polestar 2 fra 10 % til 80 % på lidt over en halv time, mens en almindelig stikkontakt i hjemmet fylder bilen op på 12 timer.

Polestar 2 – Plads, ergonomi og praktisk anvendelighed

Uanset hvor flot eller teknologisk avanceret en bil end måtte være, vil den ikke sælge, hvis den ikke tilbyder den rette mængde interiør- og lastrum. Derfor har Polestar besluttet at designe Polestar 2 på en måde, så den kan tilfredsstille næsten alle typer kunder derude.

Det betyder, at Polestar 2 tilbyder nok plads til større førere, men samtidig ikke er for stor, så en kortere fører føler sig som at køre en semi-truck. Instrumentbrættet sidder stolt og højt, hvilket potentielt kan hindre benplads for de længste chauffører, mens kortere chauffører ikke skal bekymre sig om noget.

Polestar 2 tilbyder også 12,3 kubikfod bagagerum, hvilket ikke nødvendigvis er noget at prale af. Den har dog også mere bagagerum foran, hvilket gør den mere på linje med resten af segmentet.

Bilen er nem at komme ind og ud af, fordi den tilbyder en let, men ikke alt for hævet kørestilling, som også sikrer et godt udsyn og en god manøvredygtighed.

  Er en Polestar et godt valg for hundeejere?

Polestar 2 – Pris og konkurrence

Den vejledende udsalgspris for Polestar 2 på entry-level er 45.900 dollars, men hvis du vil have den lange model, skal du betale en smule under 50.000 dollars. De nylige føderale skattefradrag skulle dog gøre det muligt for dig at nyde godt af et ekstra incitament på 7.500 dollars, hvis du beslutter dig for at købe en elbil.

Der er masser af muligheder, du kan få til Polestar 2, og en fuldt udstyret Polestar 2-model med lang rækkevidde kan nemt koste mere end 65.000 dollars. Uanset hvad, så inkluderer alle disse priser ikke destinationsafgifter og er også modtagelige for ændringer.

Polestar 2 er direkte placeret mod Hyundai IONIQ, Kia elbil6 og Tesla Model 3. Polestar 2 er den mest sofistikerede af dem alle, fordi den føles voksen og tilbyder den højeste kvalitet af materialer. Teslaen er den mest populære, mens de to japanske muligheder endnu ikke er lige så eftertragtede.

FAQ-afsnit

Skal jeg købe Polestar 2?

Hvis du er på udkig efter et sofistikeret, men alligevel vovet perspektiv på at eje en elbil i almindelighed, bør Polestar 2 være på din radar. Denne svenske elbil er dog mest skræddersyet til mere afdæmpede kunder, fordi den ser en lille smule usynlig ud sammenlignet med alle de andre elbiler derude.

Det er både en god og en dårlig ting, hvilket betyder, at det bør spille en stor rolle, når det kommer til, hvor ønskværdig du overhovedet synes, at bilen er. Uanset hvad, så er det en dejlig elbil at køre i med et klart fokus på brugervenlighed og raffinement.

  Er en Polestar en god første bil?

Hvorfor skal jeg vælge Tesla Model 3 frem for Polestar 2?

Du bør vælge Tesla Model 3, fordi det er “den” elbil, der skal købes lige nu takket være adgangen til en pålidelig opladningsinfrastruktur, og fordi den nyder godt af at være den mest populære elbil på markedet.

Det er langt bedre at kunne tage hen til din lokale Tesla-supercharger end at finde en tredjepartsoplader til din Polestar 2. Desuden er Tesla Model 3 sjovere at køre, og den har et mere vovet ydre og indvendigt design.

Skal jeg købe en elbil i 2022?

Du bør faktisk købe en elbil, hvis du er villig og i stand til at udnytte elbilsplatformen fuldt ud. Det betyder, at du skal være i stand til at oplade bilen regelmæssigt og stole på regenbremsning for at maksimere din samlede rækkevidde. Hvis du kan gøre dette uden større problemer, bør du overveje at købe en elbil som din næste bil.

Men hvis du kører lange distancer, og du ikke vil tænke på simple opgaver som at tanke bilen op, er det bedre at springe over at købe en elbil indtil videre.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z