BMW X6 M – Almindelige problemer & fejl

BMW X6 M - Almindelige problemer & fejl

BMW X6 M er uden tvivl en af de bedst præsterende biler i sin klasse. Den er også elegant med førsteklasses funktioner og de nyeste bilteknologier. Uanset det kommer denne bil også med flere problemer, som interesserede købere bør gøre sig bekendt med. Men hvad er de almindelige problemer med BMW X6 M?

Almindelige problemer med BMW X6 M er overdrevent olieforbrug, elektriske problemer, problemer med stanglejer, problemer med elektriske håndbremser, defekte VANOS-solenoider, slidte tændrør og tændspoler samt defekt EGR, overophedning af motoren og defekt hydraulisk enhed i bremsesystemet.

Hvad er de almindelige problemer med BMW X6 M?

Elektriske problemer

Et almindeligt problem, som brugere af BMW X6 M oplever, er elektriske problemer. Nogle af de nagende elektriske problemer er forbundet med batteriets levetid, start af bilen, elektriske advarselslamper, navigationsudstyr og problemer med klimaanlæg. Bemærk, at de fleste af disse problemer kan løses af en professionel mekaniker.

Overdrevent olieforbrug

Et andet almindeligt problem, som brugere af BMW X6 M står over for, er et for stort olieforbrug. BMW X6 M er udstyret med BMW S63-motoren, der bruger meget olie. Dette skyldes til dels hot-V-designet, hvor turboerne ligger inden for motorens V. I egentlig forstand er dette ikke et problem, men noget BMW X6 M-brugere skal være klar til at håndtere.

***
Tjek også dette: Den perfekte gave til bilejeren!
***

Problemer med stanglejer

Problemer med stanglejer er meget almindelige på BMW X6 M. Da denne del bruges overdrevent meget på denne luksuriøse SUV, skal du forvente, at den bliver slidt hurtigere. Ikke desto mindre starter de fleste problemer med stanglejer på grund af manglende oliering eller brug af olie af dårlig kvalitet. Et af de almindelige tegn på dårlige stanglejer er et stangslag. Udskift alle 16-stavlejer for at løse problemet.

  Serviceeftersyn BMW m114d til bedste pris

Problemer med elektrisk håndbremse

Hvis du har problemer med at slippe håndbremsen på din BMW X6 M, er der stor sandsynlighed for, at du har fået en svigtende håndbremseaktuator. Dette skyldes normalt en softwarefejl. Derfor er du nødt til at opdatere softwaren for at løse problemet.

Defekte VANOS-solenoider

VANOS-solenoidproblemet er ret svært at undgå på BMW-modeller. BMW X6 M er ikke en undtagelse. Da VANOS-solenoiderne fungerer ved at olie strømmer gennem dem, får de mange tæsk med tiden. Som følge heraf dannes der olieaflejringer på VANOS-solenoiderne og begynder at forårsage problemer med en problemfri drift.

Tegn på dårlige VANOS-solenoider er tab af effekt, limp mode, ujævn tomgang og motorfejlkoder. Sørg for at inspicere VANOS-solenoiderne på din BMW X6 M, når du når over 80.000 miles. Desuden skal du bruge kvalitetsolie for at forlænge din bils levetid.

Slidte tændrør og tændingsspoler

Tændrør og tændingsspoler slides hurtigere på BMW X6 M-modellen. Derfor er dette ikke et problem, men noget, som du ofte skal forholde dig til. Du kan være nødt til at skifte tændrør og tændingsspoler hver 25.000 til 40.000 miles, hvis du ønsker, at din bils motor skal yde optimalt.

Motoroverophedning

Dette problem er almindeligt i BMW X6 M-modeller, der er bygget efter 2014. Nogle af tegnene på en overophedet motor er, at kontrollampen for motoren tændes, at der kommer utætheder fra udstødningsrørene, nedsat motorkraft, at bilen lugter varmt og meget mere. Nogle af de dele, som du bør kontrollere og diagnosticere, er defekt kølerblæser, lækage i kølesystemet, defekt vandpumpe og defekt EGR-køler.

  Porsche 718 Cayman - Almindelige problemer & fejl

Tab af bremsekraft eller en defekt hydraulisk enhed i bremsesystemet

Hvis du har svært ved at få bilen til at standse helt, eller hvis bilen er alt for lang tid om at standse, er det et tegn på manglende bremsekraft. Der er en sandsynlighed for, at bremsesystemets hydrauliske enhed har et problem. Dette problem er almindeligt i BMW X6 M fremstillet i 2020. Ikke desto mindre har BMW tilbagekaldt nogle biler, der havde dette problem, og løst problemet.

Defekt EGR-modul

En anden producentfejl, som denne bil kommer med, er et defekt EGR-modul. Dette problem er almindeligt i de fleste BMW X6 M-modeller fremstillet mellem 2017 og 2018. EGR-modulet (Exhaust Gas Recirculation) kan lække og forårsage en termisk hændelse. Hvis EGR-køleren er dårlig, bør den udskiftes for at undgå yderligere skader.

FAQ

Er BMW X6 M en pålidelig bil?

Nej, BMW X6 M er ikke en pålidelig bil. Det skyldes, at de fleste pålidelighedsagenturer giver den en pålidelighedsscore under middel. F.eks. har repairpal vurderet den med en 2,0 ud af 5,0. Desuden er de årlige reparationsomkostninger for BMW X6 M på omkring 1.206 dollars, hvilket er langt over markedsgennemsnittet.

Efter hvor mange kilometer begynder BMW X6 M at få problemer?

Mindre problemer begynder at dukke op på BMW X6 M-modellen allerede ved 25.000 miles. Derimod begynder mere alvorlige problemer at dukke op efter at have kørt 100k miles. Men med den rette pleje og vedligeholdelse vil de fleste af disse problemer ikke dukke op, og bilen vil fungere optimalt.

Hvad er det høje kilometertal for BMW X6 M?

Hvis du er på markedet for en brugt BMW X6 M, bør du overveje en med mindre end 100k miles. Det skyldes, at de fleste BMW X6 M-modeller begynder at få alvorlige problemer efter at have kørt over 100k miles. Desuden skal bilen have en god historik og en ordentlig vedligeholdelseshistorik.

  Nye dæk & hjulskifte BMW m550 pris

Er det dyrt at vedligeholde BMW X6 M?

Ja, det er ret dyrere at vedligeholde BMW X6 M end de fleste af dens konkurrenter. Først og fremmest støder denne bil på flere problemer. For det andet er omkostningerne til reparation og vedligeholdelse også høje. Endelig er prisen på reservedele høj, hvilket betyder, at du skal bruge mere for at få reservedele til denne model.

Konklusion

BMW X6 M er en af de bedste mellemstørrelse luksusbiler på markedet. Den kommer med et elegant design, en kraftfuld motor, high-end funktioner og avanceret teknologi. Ikke desto mindre kommer den også med flere problemer, som interesserede købere bør kende til.

Bemærk, at de problemer, som vi har fremhævet ovenfor, er almindelige på BMW X6 M, men de påvirker ikke alle X6 M-modeller. Så før du køber et bestemt modelår, er det vigtigt at vide, hvilke typer problemer du vil møde undervejs. Men med den rette pleje og vedligeholdelse vil du ikke opleve de fleste af problemerne.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z