Audi RS7 er den hurtigste Audi 4-dørs sedan, der kan købes for penge, fordi RS6 kun er en stationcar, og S8 har ca. 100 hk mindre end RS7. Vi kan sige, at RS7 er Audi’s performance-flagskib, og at den repræsenterer det allerbedste niveau af, hvad en Audi 4-dørs sedan kan præstere, når det gælder acceleration, hastighed og køreegenskaber.
RS7 er dog ikke perfekt ligesom alle andre biler. Den oplever problemer, som nogle gange endda kan ødelægge bilens køreegenskaber helt. Selv om de fleste RS7-problemer opstår på grund af manglende vedligeholdelse, vil nogle problemer sandsynligvis plage RS7’eren, uanset hvor godt du vedligeholder den.
De mest almindelige RS7-problemer er relateret til transmissionen, bremse- og dækslid, motoren, elektriske problemer og problemer med affjedringen. RS7 var også en del af et par tilbagekaldelser, der primært vedrørte disse komponenter, så de er værd at nævne.
Alt i alt kan RS7 være en virkelig pålidelig bil, men du skal vedligeholde den så godt som muligt. 600hk+ performance-sedaner er kendt for at være sarte og krævende, men det hører med til området, da alle biler, der konkurrerer med RS7, er mere eller mindre ens.
Audi RS7 – Problemer med gearkassen
Ifølge forskellige online-kilder synes transmissionsrelaterede problemer at være en almindelig forekommende begivenhed med RS7. De mest almindelige RS7-transmissionsproblemer er koblingsslipning, gear, der sidder fast, lækage af transmissionsvæske og endda problemer med momentomformeren. Problemer med momentomformeren er måske ikke så almindelige, men er sandsynligvis nogle af de værste transmissionsproblemer, som RS7 lider under.
De fleste af disse problemer skyldes, hvordan du kører bilen, og hvor godt du vedligeholder transmissionen. Biler med højere kilometertal er mere udsatte for transmissionsproblemer, især biler, der er blevet tæsket på racerbaner. Brugen af launch control-funktionen spiller også en rolle for, hvor afhængig en gearkasse kan blive, så sørg for ikke at bruge den for ofte.
Audi RS7 – Problemer med bremser og dækslid
Audi RS7 er en ægte performance-bil med en enorm motor, 22-tommer fælge og enorme bremser. Men mange, der tog RS7’eren med på en bane, sagde, at bilen er tilbøjelig til at miste sin bremseevne på grund af kogte bremser. Dette fremskynder også, hvor hurtigt bremserne slides, og kan endda forårsage forvridning af rotorerne.
For at klare disse problemer bør du indarbejde kølerunder i din rutine, når du tager din RS7 med på banen. Dækkene er også brede og lavprofilerede. Hvis du kombinerer det med en 600 hk+ tung bil, kan dækkene ikke holde længe nok.
Audi RS7 – Elektriske problemer
Elektriske problemer er almindelige på mange tyske luksusbiler i premiumklassen, fordi de er udstyret med alle mulige elektriske troldmænd, der både skal holde dig sikker og underholde dig. Mange avancerede førerassistentsystemer som f.eks. automatisk bremsning er kendt for at fejle, og det samme gør start/stop-systemet.
Andre elektriske problemer omfatter problemer med navigationsudstyret, problemer med tilslutningsmuligheder og forskellige problemer med indvendige gadgets. De fleste af disse problemer kan løses ved hjælp af softwareopdateringer og nulstillinger, men nogle gange skal du udskifte en sensor/et modul for at løse disse problemer for altid.
Audi RS7 – Motorproblemer
Audi RS7 leveres med en stor 4,0L twin-turboladet V8-motor med 603 hk. En så stor motor er kendt for at være krævende, når det kommer til olieskift og brændstofforbrug. Når det kommer til olie, er mange Audi-modeller tilbøjelige til at brænde olie i alarmerende grad, og en så stor motor som den i RS7 er det perfekte eksempel.
Nogle siger, at disse motorer kan brænde op til en liter olie hver 1.500-2.000 miles, hvilket bestemt er et problem. Desuden var ældre RS7-modeller tilbøjelige til at få problemer med indsugningsmanifoldet på grund af kulstofophobning, som skal rengøres, når det sker.
Audi RS7 – Problemer med affjedring
Audi RS7 fås med et high-end luftaffjedringssystem, der er designet til at opsuge bump og holde bilen plantet, mens den kører i sving ved højere hastigheder. Mange ejere har dog klaget over, at systemet lækker luft og får bilen til at hænge. En ejer sagde, at støddæmpere er et relativt almindeligt problem, og at den eneste måde at løse det på er at udskifte støddæmperne.
Det kan være et mareridt at reparere disse, da luftaffjedringssystemer er kendt for at koste mange penge. Sørg derfor for at vedligeholde systemet, når du kan, ellers er det sandsynligt, at det vil fejle.
FAQ-afsnit
Er Audi RS7 det værd?
Audi RS7 er flagskibet Audi Sport 4-dørs sedan, og der findes ingen andre Audi-sedaner som den. Det tætteste, du kan komme på en RS7, er RS6 Avant, men hvis du ikke kan lide stationcars, findes der virkelig ikke noget lignende. Hvis du kombinerer det med imponerende styling og alt det, du nogensinde ville ønske dig af en bil, er RS7 virkelig det hele værd.
Det er altid svært at retfærdiggøre at betale op over 115.000 dollars for en bil, der ikke er sjælden, og som afskrives som enhver anden bil. Men RS7 tilbyder en oplevelse, som du ikke kan finde i nogen anden Audi, og hvis den slags oplevelser er noget, du kan lide, er RS7 den rigtige bil.
Hvor meget koster det at vedligeholde en Audi RS7?
RS7 er faktisk en dyr bil at vedligeholde, for ejerne betaler jævnligt op mod 140 dollars bare for et olieskift. Reparationsomkostningerne varierer mellem 90 og 2.000 dollars, men de gennemsnitlige reparationsregninger, der betales, ligger et sted omkring 100 dollars.
Du bør sætte 10.000 dollars til side i de første 10 år af ejerskabet, fordi det er sandsynligvis det, du kommer til at betale for at holde RS7’eren i god stand. Det lyder af meget, men det hører med til området, da alle biler, som RS7 konkurrerer med, er mere eller mindre ens.
Er Audi RS7 bedre end Audi RS6?
Skønhed ligger i beskuerens øje, men jeg foretrækker RS6’erens udseende, fordi den ser mere unik ud. Jeg er dog fuldt ud klar over, at de fleste mennesker mener, at RS7 ser bedre ud, og det er let at se hvorfor. RS6 er en stationcar, mens RS7 er en coupé, som i sagens natur er den flotteste karrosseriform.
RS7 koster kun 2.000 dollars mere, hvilket betyder, at disse to er næsten identiske, når det kommer til prisen. RS6 er den mere praktiske bil, men RS7 er den, der sandsynligvis vil tiltrække sig mere opmærksomhed.