Almindelige Mercedes E320 problemer

W210 Mercedes E320 blev først introduceret tilbage i 1996, og Mercedes kom med en ny W211 E320-model, som blev produceret mellem 2003 og 2009. Herefter blev E320-mærket erstattet med E350 for W212-modellen, og den blev skubbet ind i en dyrere kategori.

W210 E320 er kendt for at lide af affjedringsproblemer, problemer med motorkøling og elektriske problemer. Alle disse er almindelige i disse dage, da W210 E320 er en ret gammel bil. Mange mener, at E320 kan holde flere hundrede tusinde kilometer, men kun hvis du vedligeholder den utrætteligt, da den ikke er lige så pålidelig som Mercedes 1980’er biler.

W211 E320 ser ud til at være lidt mindre problematisk, og folk mener også, at den også sagtens kan holde flere hundrede tusinde kilometer uden større eftersyn. Det ser dog ud til, at W211 E320 faktisk er meget mere problematisk.

De mest almindelige W211 E320-problemer omfatter problemer med brændstofsystemet, elektriske problemer og airbagproblemer. Alt i alt kan de faktisk holde længe, men de er ikke de mest pålidelige Mercedes E-Klasse-modeller nogensinde, tværtimod.

***
Tjek også dette: Den perfekte gave til bilejeren!
***

W210 E320 problemer med affjedring

Det mest almindelige problem med W210 E320 er ned til problemer med forreste skruefjedre. Mange ejere rapporterede, at de forreste spiralfjedre faktisk var tilbøjelige til at knække, hvilket resulterede i, at bilen pludselig mistede kørehøjde, selv under kørsel ved relativt høje hastigheder.

Dette problem kan let identificeres, hvis bilen begynder at drive til den ene eller den anden side. Det er et meget alvorligt problem, som kan få katastrofale konsekvenser. Problemer som disse kan gøre bilen urolig, hvilket i sidste ende kan føre til fuldstændigt tab af kontrol. Alt i alt skal du sørge for at inspicere spolerne på enhver W210-model, uanset modelbetegnelse.

  Hvilken bil har de færreste problemer?

W210 E320 motorproblemer

Vandpumpeproblemer, overdrevent olieforbrug, problemer med motorremmen og remskiver er alle almindelige med W210 E320-modeller. Alle disse problemer skal løses hurtigst muligt, da de kan føre til dyre reparationer eller måske endda en komplet ombygning eller udskiftning af motoren.

Dette er en stor udgift, og mange W210 E320-modeller blev pensioneret på grund af dem. Harmonisk balancer er også et relativt almindeligt problem med W210, og det kan let bemærkes, hvis du pludselig begynder at miste kraft. Reparationer som disse kan nemt koste op over 2.000 dollars, hvilket er utroligt stressende at opleve.

W210 E320 elektriske problemer

W210 E320 er en ret gammel bil nu, hvilket betyder, at E320 lider af klassisk gammel biltræthed. Dette fører også ofte til et utal af elektriske problemer, der omfatter elruder, der går ud, langsomme eller ufølsomme soltagsmekanismer eller fejlbehæftet udvendig belysning.

El-låsene er også udsat for lignende problemer, og det samme gælder mange af bilens tilbehør som f.eks. kuppellamper og A/C-kontakter.

W211 E320 problemer med brændstofsystemet

W211 E320 er kendt for at have masser af problemer med brændstofsystemet, f.eks. en stærk benzinlugt, der trænger ind i bilen. Disse er almindeligvis forårsaget af masser af brændstoflækager, som i nogle tilfælde kan ende katastrofalt. Mange E320-ejere klagede over, at brændstoftanken i W211 E320 lækkede brændstof under bagsæderne.

Mercedes udstedte endda en landsdækkende tilbagekaldelse i 2005 på grund af alle disse brændstoflækager, og mange E320-modeller derude oplever stadig disse.

  Vil Mercedes SLK blive en klassiker?

W211 E320 elektriske problemer

W211 E320 er også kendt for at have mange elektriske problemer såsom batteri- og generatorproblemer, problemer med instrumentpanelet, problemer med kabler i bagagerummet og problemer med airbag-sensorerne, især for det forreste passagersæde.

Problemer som disse kan typisk løses ret nemt, men mange potentielle elektriske problemer har tendens til at plage disse modeller.

W211 E320 airbagproblemer

Airbag-sensorerne i W211 E320 er kendt for at forårsage problemer fra tid til anden. Airbaggenes tænd- og slukknap er imidlertid også problematisk, og W211-airbagudløsningssensorerne er også kendt for nogle gange at udløse airbaggen uden nogen rimelig grund.

Nogle få ejere klagede over, at forpassagerens airbag blev udløst, mens de kørte over et aggressivt huller. Dette er naturligvis en stor sikkerhedsrisiko, hvilket betyder, at du bør inspicere dine airbags, når du tager din bil til et serviceeftersyn.

FAQ-afsnit

Er Mercedes E320 en sikker bil?

Mercedes E320 er ikke verdens sikreste bil, både fordi den er gammel, og fordi den har mange potentielt katastrofale konstruktionsfejl som f.eks. spoler foran, airbags og brændstoflækager. Alle disse kan føre til dødelige konsekvenser, og det er bedre at undgå E320, hvis alle disse systemer ikke er behandlet tilstrækkeligt.

Både W210 og W211 er relativt gamle, hvilket betyder, at de ikke nyder godt af de nyeste aktive softwaresikkerhedsfunktioner. De leveres ikke engang med bakkamera, da disse først blev introduceret et par år efter, at W211 ophørte med at blive produceret.

  Mercedes premium-pakker forklaret

Er W211 bedre end W210?

I en perfekt verden er W211 en bedre bil, men begge er tilbøjelige til at have problemer, så det afhænger altid af de to specifikke biler, du kigger på. Antallet af kilometer på kilometertælleren spiller en stor rolle, men mange af de problemer, der er nævnt i denne artikel, er kendt for at forekomme med både eksemplarer med lavt og højt kilometertal.

Alt i alt er W211 faktisk en mere avanceret bil, men du bør fokusere på W212, da den generelt er en mere moderne og mere sikker bil.

Er gamle Mercedes-biler pålidelige?

1980’ernes Mercedes-biler er ofte kendt for at være de mest pålidelige biler, der nogensinde er bygget, og det er en kendsgerning. De tidlige 1990’ernes Mercedes-modeller er også overlegent pålidelige, men de senere 1990’ernes modeller er nogle af de dårligste Mercedes-modeller nogensinde. Indtil dette tidspunkt var Mercedes fokuseret på at lave de bedste biler på planeten, uanset prisen.

Efter 1990’erne begyndte Mercedes at fokusere på andre prioriteter, og det er ret tydeligt i det øjeblik, man tager et kig på W220 S-klassen, som var datidens flagskib Mercedes, men som nu betragtes som en af de dårligste Mercedes-biler nogensinde.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z