BMW 650i er en subkompakt bil med mange fremragende funktioner. Denne bil er en del af tredje generation af BMW 6-serien, og producenten tilbyder den i en 2-dørs coupé, 2-dørs cabriolet og en 4-dørs gran coupé. Den er stilfuld, komfortabel, sikker, avanceret og yder exceptionelt godt.
Men som de fleste BMW-modeller kommer BMW 650i også med flere problemer. Et af de almindelige problemer, som BMW 650i-ejere bør være klar til at håndtere, er problemer med transmissionen. Så hvad er de almindelige transmissionsproblemer med BMW 650i?
Almindelige transmissionsproblemer med BMW 650i er forsinkede gearskift, brændende lugt, slibning under acceleration, lavt niveau af transmissionsvæske, fløjtelyd, rystelser ved enhver hastighed, dårlig spændingsregulator og bil, der går i limp mode. Ikke desto mindre kan de fleste af disse problemer løses og få din bil til at køre problemfrit.
Hvad er de almindelige BMW 650i transmissionsproblemer?
Slibning under acceleration
Et almindeligt transmissionsproblem med BMW 650i er slibende støj under acceleration. Dette problem er normalt forårsaget af svigtende hjul- eller navlejer. Desuden skyldes det et problem med differentialet eller en slidt motor eller et beskadiget CV-led.
Bemærk, at hjullejerne gør det muligt for hjulet og dækket at rotere og er skabt til lav friktion, mens navsamlinger har den ekstra opgave at fastgøre hjulet og dækket til bilen. Hvis hjullejerne eller navenheden er dårlige, bør du udskifte dem.
Lavt niveau af transmissionsvæske
Et af de mest oversete transmissionsproblemer er lavt niveau af transmissionsvæske. Transmissionssystemet kræver væske for at holde det ordentligt smurt og for at hjælpe med at reducere de høje temperaturer, der opstår, når der skiftes gear. Med tiden kan transmissionsvæsken imidlertid blive lav på grund af lækage eller slitage.
For at løse dette problem skal du påfylde væsken til det anbefalede niveau. Desuden er det vigtigt at sikre, at der anvendes den rigtige transmissionsvæske. Det anbefales at skifte transmissionsvæske hver 30.000 miles
Forskydningsforsinkelser
Et andet almindeligt problem med BMW 650i-gearkassen er vanskeligheder eller forsinkelser ved at skifte gear. Tegn på dårlige gear omfatter ryk ved gearskift, tøvende gearskift, koblingens knirken og meget mere. Dette problem kan også medføre, at bilen går i stå eller efterlader dig ved høje eller lave omdrejninger.
Nogle af de ting, der forårsager forsinkelse eller problemer med at skifte gear, er ineffektiv væske, brændte koblingsskiver, nedslidte gear og dårlige solenoider. Løs disse problemer for at afhjælpe forsinkelser i gearskiftet.
Rattet ryster ved enhver hastighed
Hvis dine BMW 650i-dæk er ude af balance, vil bilens rat begynde at ryste. Dette sker normalt, når din bil rammer over 55 miles i timen, og det bliver værre ved 60 mph. Du kan løse dette problem ved at sikre, at hjulene er afbalanceret.
Brændende lugt
Ud over at have det rigtige niveau af transmissionsvæske skal du også have den rigtige type væske, og den skal være i god stand. Det er vigtigt at skifte transmissionsvæske efter den anbefalede periode, da den bliver brændt og ineffektiv. Desuden kan den blive forurenet. Så skift den efter behov.
Dårlig spændingsregulator
Spændingsregulatorens arbejde er at sikre en stabil og pålidelig forsyning af spænding til din bil og andre elektriske dele. Denne del bliver dog også dårlig efter 100.000 miles. Symptomer på en dårlig spændingsregulator er et dødt batteri, en for høj spænding i batteriet, pulserende lys, og køretøjet dør, når det kører. Udskift den dårlige spændingsregulator med en god for at løse dette problem.
Bilen går i limp mode
Hvis din BMW 650i transmissionskontrolenhed identificerer en fejl i systemet, går den i limp mode. Som følge heraf påvirker dette ydelsen af mindre vitale dele som bilens hastighed og klimaanlæg. Nogle af de ting, der får BMW 650i til at gå i limp mode, er ineffektiv ledningsføring og defekte sensorer. Reparer den defekte ledningsføring og de defekte sensorer for at løse problemet.
FAQ
Efter hvor mange kilometer skal du skifte BMW 650i gearkassevæske?
Det er vigtigt at passe på din BMW 650i, hvis du vil have, at den skal holde længe. BMW anbefaler at kontrollere eller udskifte 650i-gearkassevæsken mellem 30.000 og 60.000 miles. Hvis du bruger din BMW 650i ofte, bør du derfor skifte den allerede fra 30.000 miles, hvis du bruger den ofte. Men hvis du ikke bruger din bil regelmæssigt, kan du skifte den ved 50.000 eller 60.000 miles.
Hvor længe holder BMW-transmissionen?
Selv om BMW 650i oplever mange problemer med gearkassen, kan den holde i lang tid, hvis den bliver passet godt på. En BMW 650i, der er godt vedligeholdt, bør have sin gearkasse til at holde over 300.000 miles. Men hvis bilen er dårligt vedligeholdt, kan den måske ikke nå over 100.000 miles og føre til dyre reparationer.
Hvor meget koster det at ombygge en BMW-gearkasse?
Ombygning af en BMW-gearkasse er meget billigere end at udskifte den. Det er dog stadig dyrt, da du skal bruge mellem 1.800 og 5.000 dollars. Desuden vil det være endnu billigere at ombygge transmissionen, hvis din bil stadig er under garanti, hvis den er ombygget.
Det er også afgørende at bemærke, at ombygning af en transmission kan være dyrere eller billigere afhængigt af de dele, der ombygges. Hvad mere er, den pris, som vi har præsenteret ovenfor, omfatter omkostningerne til arbejdskraft og dele.
Hvor lang tid tager det at ombygge en BMW-gearkasse?
Ombygning af en gearkasse i en almindelig bil tager mindst 6 timer. På den anden side tager ombygning af en BMW-gearkasse flere timer op til 3 dage. Derfor er det meget dyrere at ombygge en BMW-gearkasse end at ombygge en gearkasse i en almindelig bil. Desuden er BMW-transmissionsdele også dyrere end de fleste biler.
Hvordan ved jeg, om jeg har problemer med gearkassen i BMW 650i?
Nogle af de almindelige tegn på en dårlig gearkasse i BMW 650i er, at gearkassen sidder fast i et gear, gearkassen skifter hårdt, en forsinkelse mellem gearene, gearkassefejl køre moderat besked, og motoren går op i omdrejninger, men gearkassen skifter ikke.
Konklusion
BMW 650i er måske en flot, komfortabel og højtydende coupé, men den har også problemer med transmissionen. Hvis du vil undgå sådanne problemer, er det vigtigt med korrekt pleje og vedligeholdelse. BMW 650i’s transmission er ret dyr at reparere, når den går i stykker, så det er billigere at vedligeholde den i det lange løb.