Alt om 2023 Peugeot e-208

2023 Peugeot e-208

Peugeot 208 er den mindste hatchback, som Peugeot fremstiller, og samtidig er den den mest prisvenlige. Peugeot kom dog for nylig ud og sagde, at alle deres nye biler fra 2023 vil bruge en eller anden form for eldrift. Det betyder, at alle modellerne vil være enten hybridiserede eller hybridiserede og elektrificerede.

I tilfældet med Peugeot e-208 er det begge dele, og i denne artikel vil vi fortælle dig alt om 2023 Peugeot e-208. 2023-modellen får teknologi og mange andre godbidder fra den større Peugeot 308, hvilket inkluderer mere potente motorer, et lidt større batteri og mere end nok rækkevidde for en subkompakt city hatchback.

Designmæssigt vil e-208 ikke adskille sig alt for meget fra den almindelige forbrændingsmodel, men de, der kender den, vil opdage forskellene såsom en udblændet kølergrill, anderledes udseende hjul og ingen udstødningsrør bagtil. 208’erens interiør ser allerede fantastisk ud, men e-208 får også nogle flere specielle detaljer overalt.

Pålideligheden vil helt sikkert være bedre end bilen med forbrændingsmotor, da EV’er som helhed har tendens til at være mere pålidelige. Prisen vil stige en smule, mens den praktiske anvendelighed ikke skulle afvige alt for meget fra den nuværende model.

2023 Peugeot e-208 – Drivlinjen

Hvad angår drivlinjen, bruger 2023 e-208 de samme motorer som dem, der findes i den større e-308 EV hatchback. Det betyder, at 2023-modellen får omkring 15 % mere kraft i forhold til den tidligere model, hvilket bestemt er en velkommen tilføjelse. Den nye e-208 vil således tilbyde 156 hk og en 0-100 km/t-tid på under 8 sekunder.

  Peugeot vil ikke starte - årsager og løsninger

Med op til 250 miles mellem opladninger er den nye e-208 helt sikkert imponerende, alt sammen takket være et større 51 kWh-batteri. Hvad angår opladning, oplades den nye e-208 ved hjælp af standard 11 kW-opladeren, men du kan også benytte dig af op til 100 kW DC-snelladere, som kan genoplade batteriet fra 20 % til 80 % på blot 25 minutter.

Alt i alt er disse tal ikke noget særligt i EV-verdenen i disse dage, men ingen kan benægte, at det er mere end nok for en lille bybil.

2023 Peugeot e-208 – Design og kørsel

Den nuværende e-208 er først blevet afsløret i 2019, hvilket ikke er så længe siden. Det betyder, at den nye e-208 blot kommer til at opdatere det ydre design med et par nye funktioner. Den karrosserifarvede frontgrill og det blå “e”-logo på c-søjlen er der for at udpege, at dette er en elektrisk version af Peugeot 208.

Opladningsporten er skjult i venstre side, hvor du normalt kan finde benzindækslet for en normal Peugeot 208. Bagpå er der et andet blåt logo, der angiver, at der er tale om en elbil. Du finder heller ikke nogen udstødningsrørsåbning nogen steder.

Interiøret er det samme som i den normale 208, hvilket ikke er nogen dårlig ting, da den nye 208 ser rigtig godt ud indvendigt. Med et lille rat og virkelig flotte widescreen-skærme føles e-208 frisk, sporty og også ret stilfuld.

Køreoplevelsen er på niveau med den normale 208, men man kan mærke den ekstra vægt. Det gode er, at det meste af vægten er nede i bunden, så den får ikke bilen til at rulle for meget i sving.

  Alt om 2023 Peugeot 3008

2023 Peugeot e-208 – Pålidelighed og almindelige problemer

Den tidligere generation af e-208 havde problemer med batteriet i forvejen, hvilket endda gav anledning til en tilbagekaldelse. Udover det og et par ubetydelige softwarefejl er e-208 en ret pålidelig bil generelt set. Det giver god mening, da EV’er har færre bevægelige dele, hvilket betyder, at de kan holde længere og ikke er tilbøjelige til at gå i stykker nær så ofte.

2023 Peugeot e-208 – Værdi og praktisk anvendelighed

2022 e-308 koster omkring 30.195 £, men 2023-modellen vil sandsynligvis være lidt dyrere på grund af det større batteri og alle de andre godbidder fra e-308. Da de er forholdsvis nye og har en relativt stor efterspørgsel, mister de ikke værdi så hurtigt, hvilket betyder, at værdibeholdningen burde være god de første par år.

Praktiske egenskaber er ikke noget at prale af, da der trods alt er tale om en subkompakt hatchback. Som sådan vil du være i stand til at få plads til to store voksne komfortabelt, mens fire voksne vil være lidt trangt.

FAQ-afsnit

Skal jeg købe 2023 Peugeot e-208?

Hvis du er interesseret i elbiler og ønsker noget lille, adræt og veludstyret, er Peugeot e-208 faktisk et rigtig godt valg. Selv om dette segment er begyndt at blive lidt overfyldt, vil den nye e-208 være den med det største batteri i dette segment, hvilket bør tiltrække mange købere.

  Alt om nye Peugeot-modeller 2023

e-208 er måske ikke den mest sportslige eller den mest kraftfulde i sin klasse, men den byder på et af de flotteste interiører, det førnævnte største batteri og et virkelig markant ydre design.

Hvilke biler konkurrerer med Peugeot e-208?

e-208 konkurrerer mod VW ID.3, som er den mest populære bil i dette segment og normalt også den mest eftertragtede. Det gode ved ID.3 er, at den også kommer med et 77 kWh-batteri, som både giver mere kraft og større rækkevidde end det i e-208.

Indrømmet, e-208 er en mindre bil med en lavere startpris, hvilket betyder, at der ikke er ret mange, der krydsshopper disse, men med de kommende prisstigninger for den nye e-208 kunne det være en mulighed. Andre biler fra dette segment omfatter Vauxhall e-Corsa, MG MG4, Mini Electric og Fiat 500e.

Vil Peugeot 208 blive tilgængelig som diesel i 2023?

Nej, Peugeot 208 i 2023 opgiver helt dieselmotorer til fordel for elektrificering og hybridisering, som kommer til at gælde for alle Peugeot-modeller. Selv om dieseldrevne 208’ere var langt mere populære for ti år siden, er de nuværende benzinmotorer mere populære og generelt mere raffinerede.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z