BMW 350i er en elegant, kraftfuld og luksuriøs bil. Den er også ret pålidelig og har flere avancerede funktioner. Men den har også flere problemer, som brugerne bør kende til. Men hvad er de almindelige problemer med BMW 350i?
Almindelige problemer med BMW 350i er olielækager, dårlig tomgang, periodisk stilstand, defekte højtryksbrændstofledninger og defekt brændstofpumpe. Desuden har andre ejere rapporteret om problemer med affjedring, svigtende tandremme, rustproblemer, overophedning af motoren og svigtende fordelerarm og rotorarm.
Hvad er de almindelige problemer med BMW 350i?
Olielækager
Det første problem, som BMW 350i-brugere skal være klar til at støde på, er en olielækage. Selv om de fleste olielækager i BMW 3-serie modeller skyldes en slidt ventildækselpakning, forårsager afdrevne gevind på denne model olielækage. Derfor er det vigtigt, at teknikeren diagnosticerer din bil, før han løser problemet.
Dårlig tomgang
Flere brugere har også rapporteret om dårlig tomgang. Det kan skyldes en fastlåst tomgangskontrolventil eller vakuumlækager. Ikke desto mindre er det også vigtigt at kontrollere tændrør og tændspoler, da de kan være problemet. Før du løser problemet, er du også nødt til at inspicere bilen og rette det underliggende problem.
Rustproblemer
Rustproblemer er også almindelige med BMW 350i. Problemet er udbredt i ældre modeller. Hvis du køber en brugt BMW 350i, skal du sørge for at tjekke steder som de forreste fodrum, de bageste støddæmpertårne, soltagets afløb og brændstofledningerne. Hvis du opdager, at du har problemer med rust, skal du sørge for at løse problemet, før du får strukturelle problemer.
Intermitterende stilstand
BMW 350i har også flere motorproblemer, og intermitterende motorstop er et af dem. Dette problem er også almindeligt i ældre BMW 350i. Det er normalt forårsaget af døende relæer eller beskidte ringe. Hvis din bil oplever dette problem, bør du derfor få det løst hurtigst muligt.
Defekte højtryksbrændstofledninger
En af grundene til, at BMW’er ikke er så pålidelige, er dele af lav kvalitet. De fleste BMW-dele er lavet af gummi eller plastik. Højtryksbrændstofledningerne er en af disse dele. Derfor har de en tendens til at blive slidt hurtigere end deres konkurrenter. Efter et stykke tid bliver højtryksbrændstofledningerne skøre og skal udskiftes.
Efter ca. 10 års brug vil højtryksbrændstofslangerne knække. Men du kan udskifte dem, før de gør det.
Defekt brændstofpumpe
Ligesom højtryksbrændstofledningerne vil brændstofpumpen også blive nedbrudt efter et stykke tid. Og når det sker, vil brændstofpumpen ikke være i stand til at transportere den rette mængde brændstof til motoren ved det nødvendige tryk. Nogle af tegnene på en slidt brændstofpumpe er startvanskeligheder, effekttab og lav brændstofeffektivitet. Udskift den dårlige brændstofpumpe for at rette op på problemet.
Problemer med affjedringen
Affjedringsproblemer er måske ikke så almindelige i BMW 350i, men flere brugere har rapporteret om nogle problemer. De fleste affjedringsproblemer på denne enhed skyldes aldrende gummibøsninger i den bageste underramme. Derudover kan det være nødvendigt at inspicere krængningsstabilisatorerne og udskifte dem, hvis de er slidte.
Mangelfuld fordelerarm og rotorarm
En svigtende fordelerarm kan forårsage problemer som tomgangsproblemer, timingproblemer og startvanskeligheder. En af de vigtigste årsager til en svigtende fordelerarm er kulaflejringer. Det skyldes normalt højspændingsgnister, som med tiden kan forårsage erosion og ophobning af kulstof.
For at løse dette problem skal du rense kulaflejringerne eller udskifte fordelerarmen, hvis den er beskadiget.
Overophedning af motoren
Et andet problem, som ejere af BMW 350i bør være klar til at håndtere, er overophedning af motoren. Hovedårsagen til dette problem er en kølevæskelækage, en defekt termostat eller en dårlig vandpumpe. I modsætning til de fleste problemer på denne liste skal dette problem håndteres hurtigt, da det kan føre til alvorlige problemer og dyre reparationer.
For at løse dette problem skal ejeren få mekanikeren til at inspicere bilen og løse det underliggende problem.
Svigtende tandrem
BMW anbefaler, at tandremmen på denne model skiftes hvert femte til sjette år. Så hvis du undlader at udskifte tandremmen, kan den blive slidt og knække. Det kan være katastrofalt og forårsage endnu flere skader. Derfor er det vigtigt at udskifte tandremmen i tide.
FAQ
Hvilken motor er BMW 350i udstyret med?
BMW 350i er udstyret med en 5,0-liters V12-motor, der stammer fra BMW 7-serie/8-serie. Bemærk, at denne motor er tunet til at levere op til 350 hk ved 6.000 o/min og et maksimalt drejningsmoment på 470 nm til baghjulene.
Er BMW 350i værd at købe?
Ja, BMW 350i er værd at købe, hvis du ønsker en fint afstemt motor med stor kraft. Den præsterer også usædvanligt godt, og den er holdbar. På den anden side, hvis du leder efter en vedligeholdelsesvenlig, prisvenlig og pålidelig luksusbil, er dette ikke et passende valg.
Hvor længe holder BMW 350i?
BMW 350i er måske ikke den mest holdbare BMW 3-serie, men den er ret holdbar. Hvis bilen bliver passet og plejet godt, kan den sagtens køre mere end 200.000 km. Desuden har nogle brugere kørt mere end 250.000 km, hvilket er meget imponerende.
Er BMW mere pålidelig end Mercedes-Benz?
Nej, Mercedes-Benz er lidt mere pålidelig end BMW. Det skyldes, at BMW har lidt flere problemer, og at omkostningerne til reparation og vedligeholdelse også er noget højere.
Bundlinjen
Som alle andre biler har BMW 350i også en række problemer. Det betyder dog ikke, at bilen er upålidelig, da den kan holde i lang tid, hvis den bliver passet og vedligeholdt godt. De fleste af de problemer, vi har fremhævet ved BMW 350i, kan undgås med den rette pleje og vedligeholdelse.
Ikke desto mindre er BMW 350i stadig dyr at vedligeholde sammenlignet med sine rivaler Audi og Mercedes-Benz. Alt i alt er det en dejlig bil til komfort og daglig kørsel.