Alt om 2023 Peugeot E-Traveller

2023 Peugeot E-Traveller

Peugeot Traveller/Jumpy er en af de mest populære Peugeot varevogne/MPV’er, fordi den er stor, men ikke overdrevet stor, hvilket betyder, at den ikke er alt for vanskelig at leve med. Den første generation af Traveller blev introduceret tilbage i 1994, mens den seneste generation blev introduceret i 2016. Den elektriske version af e-Traveller kom tre år senere i 2019.

Så hvis du vil vide alt om 2023 Peugeot e-Traveller, så skal du sørge for at blive hængende og finde ud af det. Til modelåret 2023 kommer Peugeot forhåbentlig med en ny eller revideret version af e-Traveller, men det er ikke 100 % sikkert, da de allerede tilbyder Traveller i EV-form, mens nogle modeller stadig ikke kommer med hybrid-, og elmotorer.

Peugeot kom for nylig ud og sagde, at alle deres modeller vil være elektrificeret på den ene eller anden måde i 2023, hvilket også betyder, at dieselmotorer forsvinder for altid. Hvorom alting er, ser e-Traveller stadig ret anstændigt ud både indvendigt og udvendigt, hvilket betyder, at den ikke ser alt for gammeldags ud.

Pålideligheden er meget bedre sammenlignet med den almindelige Traveller, da elbiler i sagens natur er mere pålidelige. Traveller-linjen er også konkurrencedygtig prissat, mens den praktiske anvendelighed er så god, som du nogensinde ville ønske, da dette er en varevogn, der kan rumme op til ni personer og pakke masser af ting bagi.

2023 Peugeot e-Traveller – drivlinjen

Peugeot e-Traveller bruger præcis den samme drivlinje, som du finder i et par andre MPV’er fra sin klasse, da platformen er udviklet af Stellantis, som ejer Peugeot, Citroen, Vauxhall og nogle andre mærker. Denne drivlinje består af to forskellige batteristørrelser. Den mindre har en kapacitet på 50 kWh, mens den større har en kapacitet på 75 kWh.

  Alt om 2023 Peugeot e-2008

Dette er godt for ca. 110 miles rækkevidde i den virkelige verden for det mindre batteri og op til 165 miles for det større batteri. Peugeot vil sandsynligvis beholde disse to batterier indtil videre, men det er også sandsynligt, at de vil udvide rækkevidden med bedre software og energistyring.

Motoren yder 134 hk og et drejningsmoment på 192 lb-ft, hvilket er anstændigt for sin klasse. Hurtig opladning er mulig op til 100 kW, hvilket er nok til at oplade e-Traveller fra 20 % til 80 % på ca. 26 minutter for 50 kWh-modellen og 38 minutter for 75 kWh-modellen.

Alt i alt vil drivlinjen sandsynligvis forblive den samme for 2023-modellen, men med nogle effektivitetsopgraderinger og bedre energistyring.

2023 Peugeot e-Traveller – Design og kørsel

Som nævnt i begyndelsen blev den nuværende model af e-Traveller introduceret til modelåret 2016, hvilket er en del tid siden. e-Traveller kom tre år senere, men den så ikke så meget anderledes ud end den normale Traveller. Når det er sagt, ser e-Traveller ikke særlig gammeldags ud udefra, men den kunne godt trænge til en opfriskning.

Interiøret er stort set det samme. Alt er, hvor man forventer, at det skal være, og byggematerialerne er flotte. Det er lidt forfriskende at sætte sig ind i en bil med skærme i normal størrelse, men det er ikke trenden i dag, hvilket betyder, at vi kan forvente, at næste generation af Traveller vil få større skærme.

  Peugeot vil ikke starte - årsager og løsninger

Køreoplevelsen er slet ikke noget særligt, da det trods alt er en varevogn. Den kører som en varevogn gør, hvilket betyder, at den ikke er dynamisk, og den er relativt stiv.

2023 Peugeot e-Traveller – Pålidelighed og almindelige problemer

Hvad angår pålidelighed, vil 2023 e-Traveller sandsynligvis forblive den samme som sine tidligere iterationer, hvilket betyder, at den bør være anstændigt pålidelig for det meste. e-Traveller havde nogle problemer med højspændingsledningerne, mens nogle også påpegede, at langsom opladning var et problem.

Der er dog ikke alt for mange data online om, hvor pålidelig e-Traveller er, hvilket betyder, at folk ikke klagede så meget over e-Travelleren.

2023 Peugeot e-Traveller – Værdi og funktionalitet

Hvad angår værdi, koster 2022 e-Traveller 49.100 pund for 50kWh-modellen, mens 75kWh-modellen koster et par tusinde pund mere. Det er en heftig pris at betale for en varevogn, men elektriske varevogne har en præmie i forhold til deres mere beskidte ICE-modstykker.

Den praktiske anvendelighed er fremragende med plads til op til ni personer og masser af plads til alt andet. Det forreste overhæng er næsten ikke-eksisterende, hvilket giver dig en ret god idé om, hvor de forreste hjørner er, hvilket gør parkering så let, som det kunne være.

FAQ sektion

Skal jeg købe 2023 Peugeot e-Traveller?

Hvis du er ude efter en stor, men ikke alt for stor varevogn, der kan klare alle dine kommercielle og personlige behov, er e-Traveller faktisk en virkelig konkurrencedygtig mulighed. Det ville være en god idé at vente på 2023-modellen, da den sandsynligvis vil være anstændigt forbedret i forhold til 2022-modellen.

  Alt om 2023 Peugeot e-208

Men hvis du ikke er fan af varevogne, og hvis du ikke rigtig har brug for en varevogn, er en SUV eller en sedan det bedre valg, da disse har tendens til at være mere effektive, se bedre ud, er mere komfortable og langt mere luksuriøse, især på dette prisniveau.

Hvilke biler konkurrerer med Peugeot e-Traveller?

De største konkurrenter til Peugeot e-Traveller er andre Stellantis-ejede elektriske varevogne med samme drivlinje. Det drejer sig bl.a. om Citroen e-Dispatch, Opel e-Vivaro og Toyota Proace VERSO, som alle anvender samme platform. Toyota er ikke ejet af Stellantis, men det lykkedes dem at få fat i platformen for at lave deres egen version af en elektrisk varevogn.

Kommer den nye Peugeot e-Traveller ud i 2023?

Det er ikke 100 % sikkert, om den nye e-Traveller får sin debut næste år, da Peugeot har rigtig travlt med at elektrificere alle deres eksisterende modeller, og fordi e-Traveller stadig er ret konkurrencedygtig på grund af en generel mangel på elektriske varevogne på markedet. Vi kan forvente, at den nye e-Traveller kommer på markedet enten i 2023 eller 2024.

James May

James store passion er biler. Han har udgivet indhold på Bil A2Z lige siden sitet blev startet op i foråret 2021.

Nyt på Bil A2Z