Peugeot e-2008 er udformet som en mere opskruet version af den subkompakte indgangsbil e-208 hatchback. 2023 e-2008 kommer til at have et relativt stort batteri for en så lille SUV, som skulle være det samme som det, du finder i den nuværende e-308. Peugeot gjorde det også for den mindste e-208, hvilket betyder, at alle Peugeot EV’er på begynderniveau skulle have den samme teknologi.
Hvis du er interesseret i at købe e-2008, vil vi fortælle dig alt om 2023 Peugeot e-2008, hvad du skal holde øje med, og hvad du kan forvente. e-2008 er sat til at blive afsløret i december 2022, hvilket betyder, at vi er rigtig tæt på at se, hvordan 2023 e-2008 kommer til at se ud i kød og blod. Interiøret kommer ikke til at ændre sig så meget i forhold til den tidligere model, hvilket slet ikke er dårligt.
Køreoplevelsen vil være lidt anderledes end i forhold til benzinmodellen, da denne bliver tungere og hurtigere. Pålidelighed bør ikke være et alt for stort problem, da elektriske Peugeot-modeller synes at være ret pålidelige, hvilket er forventeligt, da elbiler faktisk er mere pålidelige end benzinbiler.
Prisen forventes at stige i forhold til 2022-modellen, men der forventes ingen større ændringer her. Praktiske egenskaber er gode for sin klasse, men ikke noget at prale af, da dette segment af biler ikke rigtig er designet til at transportere mennesker så ofte.
2023 Peugeot e-2008 – Drivlinjen
Peugeot e-2008 kommer til at kunne fås med et lidt større 51 kWh-batteri, som du allerede finder i e-308, hvilket betyder omkring 230-250 miles på en fuld opladning i bedste fald. Det er ikke ligefrem alt for meget i dag, da nogle EV’er kan køre det dobbelte, men for det segment, som e-2008 befinder sig i, er det faktisk et rigtig godt resultat.
Du kan oplade e-2008 ved hjælp af standardopladeren på 11 kW, som skulle fylde batteriet op på et par timer, hvilket er mere end nok tid for dem, der oplader deres bil om natten. Hvis du derimod finder en 100 kW-oplader, vil e-2008 genoplade 80 % af batteriet på kun 25 minutter.
Den enkelte motor over forhjulene yder 156 hk, hvilket er nok til, at e-2008 kan nå 100 km/t på under 9 sekunder. Alt i alt kunne drivlinjen godt bruge nogle ekstra hestekræfter, men e-2008 er designet til at være en komfortabel daglig chauffør, ikke en EV-drengerøvsracer.
2023 Peugeot e-2008 – Design og kørsel
De seneste par år har Peugeot kommet med nogle virkelig slående udseende biler, hvilket bestemt er en god overraskelse, da Peugeot aldrig har været et mærke kendt for at lave flotte biler. Dette gælder især indvendigt, hvor e-2008 ser virkelig futuristisk og cool ud. Udvendigt får den nogle få designtilpasninger for at adskille den fra sin benzinmodpart, hvilket omfatter en ny kølergrill, nogle kontrastfarvede karrosseridele, nye hjul og et par badges her og der.
Køreoplevelsen bliver sandsynligvis den samme som i 2022-modellen, hvilket betyder, at e-2008 skulle køre rigtig komfortabelt og ikke skulle være så dynamisk. Du kommer til at mærke den ekstra vægt fra den elektriske drivlinje, men ikke for meget til, at det vil gøre en forskel i dagligdagen.
2023 Peugeot e-2008 – Pålidelighed og almindelige problemer
Peugeot e-2008 var en del af en ret stor tilbagekaldelse for nylig, hvor Peugeot tilbagekaldte alle deres modeller på grund af problemer med batteriet, hvilket måske også er grunden til, at e-2008 og e-208 begge får noget batteriteknologi fra e-308. Udover disse problemer har folk klaget over problemer med opladning og nogle softwareproblemer, som ikke er så store problemer.
Ud over disse er e-2008 virkelig pålidelig, hvilket er forventeligt, da elbiler formår at være mere pålidelige end deres ICE-modstykker på grund af færre bevægelige dele og færre komponenter, der kan gå galt.
2023 Peugeot e-2008 – Værdi og praktisk anvendelighed
Peugeot e-2008 koster £35.150 – £39.400 for 2022-modellen, mens 2023-modellen skulle være mere eller mindre det samme. Praktiskheden vil også forblive den samme, hvilket betyder, at to personer sagtens vil være komfortable i e-2008, mens flere passagerer kan blive lidt trange.
Alt i alt giver e-2008 et godt udsyn, den er virkelig nem at komme ind og ud af, og den kommer med en lang række nyttige funktioner såsom USB-porte, opbevaringspladser og kopholdere til alle passagerer.
FAQ-afsnit
Skal jeg købe 2023 Peugeot e-2008?
Hvis du er interesseret i at købe en lille elektrisk crossover SUV, er e-2008 helt sikkert et rigtig godt valg. Den har en relativt fornuftig rækkevidde, men der er bedre muligheder i samme prisklasse. e-2008 er en subkompakt crossover SUV, der har tendens til at være ekstremt populær i disse dage, især med en elektrisk drivlinje.
Det betyder, at Peugeot håber at sælge et ton af disse fremadrettet, og de fleste, der tænker på e-208 eller e-2008, vil sandsynligvis vælge e-2008, da den er sejere, større, mere rummelig og mere behagelig at køre takket være en hævet kørestilling.
Hvilke biler konkurrerer med Peugeot e-2008?
Som nævnt i det foregående afsnit er verden af subkompakte elektriske crossover-SUV’er fyldt med utallige fantastiske muligheder, som alle har noget, der gør dem unikke. e-2008 konkurrerer med Hyundai Kona EV, Kia Niro EV og Citroen e-C4.
Hvis du vil have noget, der har samme størrelse, men er meget mere luksuriøst, er Mercedes EQA sandsynligvis dit valg.
Har Peugeot e-2008 tilstrækkelig rækkevidde?
Peugeot e-2008 fra 2022 plejede at tilbyde omkring 220 miles rækkevidde, men mange mennesker rapporterede, at den faktisk fik omkring 180 miles i den virkelige verden. Hvis den nye e-2008 er noget at gå efter, vil den forhåbentlig tilbyde omkring 230-250 miles rækkevidde, da Peugeot sagde, at deres nyere elbiler vil være i stand til at klare flere miles uden for mange mekaniske forskelle.
Det betyder, at softwarekalibreringer og bedre effektivitetsprogrammer også vil kunne presse flere kilometer ud af e-2008.