På trods af den almindelige misforståelse om, at japanske biler er mere pålidelige end tyske biler, scorer de fleste Infiniti-modeller som Q70, Q50 og QX60 kun 2,5 ud af 5 i J.D. Power-score for pålidelighed, hvilket er under gennemsnittet og mindre end de fleste BMW’er. For eksempel scorer BMW X6 en solid 4,5 ud af 5, hvilket gør den dobbelt så pålidelig som Infiniti. Andre BMW-modeller som 2-serie, 3-serie og X5 fik alle 4 ud af 5.
Er BMW virkelig mere pålidelig end Infiniti?
Pålidelighedsklassificering alene indebærer ikke alt om et bilmærke. Hver enkelt bilmodel fra hvert mærke har en anden pålidelighedsklassificering og forskellige almindelige problemer. For at lave en bedre sammenligning, bortset fra den generelle pålidelighedsklassificering, skal vi se på nogle af de mere almindelige klager fra ejere over de to mærker.
Mest problematiske Infiniti-modeller
Ud af 362 klager fundet på carcomplaints.com vedrørende Infiniti-køretøjer delte de mest problematiske modeller flere fælles problemer, end man kunne forvente.
Mest problematiske Infiniti-modeller:
● 2000 Infiniti G35
● 2014 Infiniti Q50
● 2015 Infiniti Q50
● 2017 Infiniti Q60
● 2002 Infiniti QX4
● 2009 Infiniti G37
Mest almindelige Infiniti problemer
De mest almindelige problemer blandt disse køretøjer, som blev rapporteret af fællesskabet, var:
- Kontrol af førersæde:
Mange brugere har rapporteret, at de har mistet kontrollen over førersædet, idet det blev fladt og ikke vendte tilbage til sin normale position. Dette kræver en total udskiftning af standardsædet, hvilket resulterer i en omkostning på omkring 1.500 dollars. - Sprækket køler og radiatorlækager:
Revner i køleren og radiatorlækager blev oftest rapporteret i QX56 Infiniti-biler og kan ende med at lække transmissionsvæske og beskadige bilens transmission. I dette tilfælde vil du højst sandsynligt skulle reparere både transmissionen og radiatoren, hvilket koster dig en frygtelig sum på 4.000 dollars. - Svigt af differentiale:
Dette problem blev oftest rapporteret af førere af 2007 Infiniti QX57. Udgifterne til udskiftning af et differentiale er omkring 2.000 dollars, afhængigt af dit land eller din stat. Dette er måske det mest almindelige drivlinjebesvarelseproblem med Infiniti-biler. - Airbag-sensor fungerer dårligt:
Infiniti G37 2011-modeller har rapporteret airbag-sensorfejl mere end én gang. Nogle bilister hævder, at alle G37 før 2011 har dette problem. Selv om dette problem ikke lyder som noget meget presserende at løse, er det ret stort, da du kan skade en passager, hvis du er så uheldig at komme ud for en ulykke. Den gennemsnitlige pris for at reparere airbag-snæsere ligger på mellem 5.000 og 6.000 dollars.
Mest problematiske BMW-modeller
Ved at surfe på carcomplaints.com fandt vi i alt 767 BMW-klager, hvilket gør dem dobbelt så mange som Infiniti-klagerne. På den anden side får en sammenligning af Infiniti’s 20.000 solgte biler i 2019 med BMW’s 2,17 millioner til at lyde som om, at forholdet tipper stærkt i BMW’s favør.
Prisen for den dårligste BMW-model med flest klager går til 2013 BMW X5. BMW X5 fra 2011 bør heller ikke undervurderes i forhold til at gå uventet i stykker og koste dig en masse penge at reparere.
De værste modeller med den laveste rapporterede pålidelighed og flest problemer er:
● 2011 BMW X5
● 2007 BMW 335i
● 2013 BMW X3
● 2008 BMW 335i
● 2013 BMW X5
De mest alvorlige problemer med drivlinen, som alle disse har til fælles, er at gå i stå under kørsel, at motorerne når høje temperaturer og at motoren går i stykker.
Mest almindelige BMW-problemer
Andre meget almindelige problemer, som førerne har oplevet med deres BMW’er, omfatter:
- Vand lækker ind i det indre
Dette er sket hyppigst i BMW X5 fra 2008 og koster hele 10.000 dollars at reparere. Og selv om dette ikke er den hyppigste reparation, er det her opført som en af de mest ubelejlige, da det kan beskadige interiøret, hvilket får reparationsomkostningerne til at stige kraftigt for hver dag, der går ubemærket hen. - Defekt elektronik
Da BMW ofte innoverer med hensyn til elektronik og funktioner, oplever du ofte fejl. For eksempel rapporterer nogle modeller ofte om elektriske vinduer, der ikke kan lukkes eller åbnes. Det første, du skal tjekke, hvis noget sådant sker med din BMW, er bilens sikringsboks. Reparationsomkostningerne varierer meget. - Berygtet kølevæskesystem
BMW’s kølevæskesystem er berygtet for sine høje krav. Hvis du undlader at bruge den anbefalede frostvæske, kan du højst sandsynligt forkorte din bils levetid med det halve. Mange mennesker undgår at køre BMW’er uden for garantien af samme grund.
Hvis dit kølevæskesystem svigter, mens du er på vej, ender du højst sandsynligt med at skulle vente længe. Disse problemer opstår typisk med køretøjer, der køres mere end 80.000 miles, og kan koste alt mellem 750 dollars for mindre lækager og 1.500 dollars for større problemer. - Olielækager og utætte oliefilterpakninger
På trods af at dette ikke er en meget dyr reparation (kun et par hundrede dollars), er dette måske det mest almindelige, du vil opleve, hvis du holder dig til en BMW i mere end 100.000 miles. Ventilerne og dækslerne er lavet af plastik, hvilket fører til, at de knækker under høje temperaturer og til sidst bliver utætte.
Endelig dom
Når alt kommer til alt, må du vælge. BMW’s reparationer er lidt dyrere end Infiniti’s, og begge biler har et berygtet ry for pålidelighed. Mange mennesker siger, at de ikke vil køre i en tysk bil, hvis den er uden for garantien, men det afhænger i høj grad af modellerne, da der er nogle BMW’er, der regelmæssigt kører mere end 200.000 miles.
FAQ
Er Infiniti-biler bedre end Lexus og BMW?
Både Lexus og BMW har en tendens til at være lidt mere pålidelige end Infiniti. På den anden side har Infiniti et fantastisk design og en luksusfornemmelse. Hvis pålidelighed er det spørgsmål, der afholder dig fra at købe bilen, så gå efter en model med en dokumenteret erfaring, som FX35.
Vil Infiniti-produktionen holde?
Der er mange spekulationer om, at det Nissan ejede Infiniti-mærke vil gå konkurs i begyndelsen af 2030, da de for nylig har mistet mere end 10 procent af deres salg på det amerikanske marked. Alene i 2019 leverede de mindre end 20.000 biler på verdensplan, sammenlignet med BMW’s fantastiske over 2 millioner solgte biler.